nieuw speelgoed

Home Forum Zeverhoekje nieuw speelgoed

• Maker
    Discussie
  • ik kocht( allee ja, ik heb die geruild tegen de Nova….) de barchetta (bj 1998) eigenlijk als vervangwagen, omdat ik m’n Gulfke volledig ga restaureren
    (moet echt nieuwstaat worden….) en ik zo toch kan genieten van cabrio te rijden….

nieuwe remmen, nieuwe ophanging, nieuwe zetels, niewe kap, motor licht getuned (160 pk ipv 130 pk) ondere nokkenas, andere luchtfilter….

redelijk plezant auto (tje)….

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
    • [quote=”Funny” post=132174]Ik wil een gele Boxster maar krijg het thuis niet verkocht . 😥 De opmerking is ,ik ga niet in zo’n opvallende auto rijden . :roll:[/quote]
      Ik wou in feite ook geen gele boxster…. tot mijn madam de onze zag staan in de showroom en meteen verkocht was. En de auto bijgevolg ook. 😉
      Nog geen minuut spijt van gehad. :happydance:

Nog eentje dan. Zelf vind ik Duitsland en Italie de meest gastvrije landen voor 911 rijders, men is snelle auto’s gewend en goed gezind, zit um in de cultuur. In Italie heb ik goede ervaringen met de Apenijnen, regio Carrara, Toscane en Umbrie. Zuidelijker vertrouw ik het voor geen meter (misschien onterecht), daar liever met de Alpha, zou ik zeggen. Een klassieke Alpha Cabrio lijkt me wel een hele mooie auto voor Italie. Ik denk dat je daarmee veel positieve respons krijgt bij het volk, en das super leuk! :salut:

Nog even vloeken in de kerk. In Italie rijdt ik 911 met een Ferrari Cap (OEI), heeft me al veel sympathie opgeleverd en bekeuringen gescheelt!!! :mrgreen:

Kreeg zoveel commentaar van 911 stuurders dat ik me ook maar een 911 cap heb aangemeten, hahaha…

Cabrio rijden in Italie is geweldig!

Maar ik snap de calculatie en onzekerheid ook niet helemaal. Heb dus al heel wat 911 vakantieavonturen erop zitten, altijd spannend omdat er toch wat kan gebeuren (maar dat kan ook met een andere auto). Tot heden heeft ie ons altijd weer thuis gebracht, zelfs een keer met een versnelling minder naar huis gekomen vanuit Italie (de bak knalde na flinke op en afschakel speeding met een aantal bolides op de A1). Bak en koppelingsplaten thuis laten vervangen en daarna maar een stukje rustiger gaan rijden, hahaha.

Maar goed het verbruik dus, gemiddeld 1 op 10 is prima toch, daarbij komt dat je ook in Italie aanmerkelijk minder betaalt voor je benzine. Denk dus dat je 4000 km een stuk voordeliger is dan 1000 euro. Komt nog wel wat olie bij tuurlijk, maar dat mag de pret niet drukken, het mooie spul mag goed gesmeerd worden. Voor een paar honderd euro verschil kun je toch financieel gezien geen hele auto opknappen?

Als dat de hobby is, dan wel tuurlijk, maar dat van die kosten als argument voor de keuze die klopt niet helemaal. Volgens mij ben je gewoon dol op die alpha, en daar is op zich niks mis mee toch. Maar zeg dan dat je liever met de Alpha gaat … :hail:

Ik wil een gele Boxster maar krijg het thuis niet verkocht . 😥 De opmerking is ,ik ga niet in zo’n opvallende auto rijden . 🙄

de stickers zaten erop bij aankoop
                en ja ik vind geel een mooie kleur voor een sportwagen

Ging ie sneller door de Fewwawi stickers? :mrgreen:
                  Blijkbaar heb je wel iets met geel. 😉

fiat barchetta : heb ik ook nog gehad
                    was toch ook een leuk wagentje maar natuurlijk geen *porsche

DSC01242.JPG

DSC01243.JPG

DSC01244.JPG

DSC01245.JPG

Inderdaad geen pijn is onbetaalbaar.

zuur voor je Patje… hoop voor je dat de pijn mildert met de tijd, naar ervaring mindert het maar… sterkte.
                        gelukkig dat je er financieel niet te zwaar last van hebt en op deze manier idd jullie toekomst kan verzekeren.

ps: alleen pijn als je been hoest 😯 :mrgreen:

sorry, kon het nie laten :hail:

[quote=”Blindstra” post=129666]Hoest met uw been?[/quote]

nog elke dag (en nacht ) pijn…..
                          financieel klopt het plaatje dan weer wel,
                          de verzekering (‘t was een werkongeval) gaat me maandelijks een bedrag uitbetalen, dat hoog genoeg is om een huisje op 20 jaar af te betalen (nieuwbouw, 2-woonst, 300 m² bewoonbare oppervlakte, garage, tuin(tje)(444 m²), living, keuken, berging, bureel, 5 slaapkamers ….) wel bijrekenen dat de woning verhuurd word, en de huurders dus de lening (gedeeltelijk) mee afbetalen,
                          maar als de lening is afbetaald, dan blijft de verzekering storten, en kan ik de woning blijven verhuren,
                          op die manier heb ik voor mezelf (en m’n teerbeminde) voor een mooi extra inkomen gezorgd….
                          (en toch had ik liever geen pijn….)

Na een ochtend het internet te hebben moeten afspeuren voor mijn vrouw en uiteindelijk kleding te hebben gekocht bij Mona Mode voor haar, kan je wel begrijpen dat ik vol vreugde mij weer op het Forum stort. En dan kan ik ook nog eens melden: eindelijk is het zo ver!! Vanmiddag rijd ik naar NL om een aantal 928’s te aanschouwen en te kijken welke ik uiteindelijk wil kopen :happydance: Mijn dag kan niet meer stuk!

Als het 816 euro kost met de 933
                              Ben ik heel benieuwd hoeveel het u gaat kosten all in met de Spider….

dan mag die nog 12 liter verbruiken -> 4000 km / 100 = 40, 40 * 12 liter = 480 liter benzine. Benzine in Italië is 1.7XX en in Belgie 1.6XX, voor de makkelijkheid -> 1.7*480= 816 euro

Bedoeling is ook van eens in Italië (na 800km), te roadtrippen via de kleine banen en de mooie dingen te bezoeken/passeren, dus dan gaat hij zeker niet rijden aan langafstand-tarief 🙂

Wim

Verbruikt die dan 16 á 17 liter op de lange afstand. 😯

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.