Nieuw speeltje + technische vraag

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Nieuw speeltje + technische vraag

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Gisteren mijn nieuw speelgoedje gaan halen… 993 Carrera 2.

Is een droom om mee te rijden 🙂 helemaal iets anders dan de 997.
    Veel meer ‘auto’gevoel!

Bij het afhalen nog eens motor bekeken hoe ik het oliepeil moet controleren, en toen zagen we dat een rubber gescheurd was. (Zie foto)

Is dit iets dat heel dringend moet vervangen/hersteld worden, of mag ik nog eventjes rondrijden zo?
    Wat is dit juist (ben niet zo technisch onderlegd)?
    Is dit een grote kost?

Bedankt voor de feedback!

Groeten,
    Olivier

image.jpg

image_2013-10-06.jpg

image_2013-10-06-2.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • Proficiat met de wagen ! :up:

Heb ik ook gehad bij mijn 964 komt vaak voor is makkelijk zelf op te lossen.

proficiat met de wagen en veel :driver: genot

Komt kennelijk vaker voor want heb het laatst ook gezien bij een 993. Gefeliciteerd mooie bak :coolness:

Mooie wagen :applaus:

Kost 32.89 EUR bij RosePassion volgens mij.

Wim

Ik doelde op geheel wat er boven op geschroefd is, en dat is het dus wel. 😉

Maar bedankt voor de duidelijke afbeelding, weet topic starter waar hij aan toe is. :up:

dit is geen geheel zoals je kan zien op onderstaande schets. het is de behuizing voor aftakking naar de warme interieurventilatie vanaf de motorkoeling. geen groot probleem dus maar wel mee opletten want indien dit gat te groot is (weg van de minste weerstand) gaat de motorkoeling er toch onder lijden.

99310640300.jpg

49,63 € op Rose Passion voor dit onderdeel.
                      Valt dus best mee ❗
                      Proficiat overigens met je aanwinst :applaus:

Is volgens mij ook 1 geheel, dus zal wel wat kosten…
                        Als het als zo was bij de keuring voor verkoop, zouden ze daarop wel afgekeurd hebben denk ik.

Zal morgen eens bellen voor afspraak bij Porsche, zal dan iets laten weten ivm kostprijs :-p

Wim

Dat is het probleem, is geen rubber maar een plastic kap, en als ik het goed gezien heb bij die van Eric, bestaat dit stuk uit een geheel.

Ik hoop dat ik het mis heb, maar denk het niet. 😉

:up: Mooie wagen! Veel rijplezier. Ik zou de defecte rubber toch snel laten vervangen. Zal niet de grote kost zijn zeker.

Dag Wim

Bedankt voor uw reactie.
                              Wagen particulier gekocht van een goede kennis die wagen 4 jaar in bezit heeft gehad.
                              Geen AKK laten doen gezien redelijk wat vertrouwen in de wagen, werd maniakaal onderhouden!

Wel naar RS motors geweest vorige vrijdag tijdens testrit om op carrosserie te laten controleren en eens op brug laten zetten. (Atelier was eigenlijk al gesloten)

Rare is dat darm vorige week nog niet was gescheurd…
                              Dus ja, efkes pech gehad.

Groeten,
                              Olivier

Wim

Heb je de auto particulier gekocht of bij garage.

En zo te zien heb je geen AKK laten doen, anders was dit wel naar boven gekomen. 😉

Wim

Gefeliciteerd met de aankoop, en veel plezier met de Porsche.

Maar zo te zien is het geen vitaal deel, maar een deel van de koeling.
                                  Nu kan dit niet zoveel kwaad, maar zou het toch snel laten maken, koeling is ook belangrijk.

Kosten geen idee, het is Porsche 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.