Nieuw zoemend geluid vooronder

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Nieuw zoemend geluid vooronder

• Maker
    Discussie
  • Hallo,
    na een ritje door Zeeland vorig weekend met mijn 78 911sc stel ik vast dat, zolang de motor draait; er een behoorlijk luid zoemend geluid (van een elektrische motor?) vanuit het vooronder komt.
    Als ik mijn motorkap opendoen en de plaat van het stuurhuis open klinkt het veel luider. Ik dacht dus eerst dat de “A/C evaporator blower motor” (alhoewel er geen AC meer in zit) op bleef staan. Na het bedienen van de knoppen in de centrale console, het uittrekken van de AC zekering en ook nog geprobeerd de fiches van de “A/C evaporator blower motor” uit te trekken blijft het geluid. Het geluid komt precies nog van dieper in het vooronder. Het geluid is er niet als ik mijn contact opzet en begint pas als de motor start, en lijkt luider te klinken als de motor langer draait.
    Bruno – B61 – Bredene

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Wim

Mooi dat het opgelost is, en geniet ervan morgen.

Bij deze een slotje.

Pompje ingebouwd, getest, alles terug normaal, bedankt Python voor de diagnose !
        Klaar voor Funny krokodile rit van morgen.

Op weg naar FG Porsche om een nieuwe benzinepomp te kopen.

[quote=”B61″ post=205890]neen, denk niet dat dat al bestond in 1978 Stuur voelt zwaar aan al ik manoeuvreer en normaal als ik rij. Dit is niet veranderd naar mijn gevoel.[/quote]

bij mijn 62er oldtimer (van een engels merk) was stuurbekrachtiging toen al een optie !!

Thanks, dat is iets voor vanavond…

nee !

Wat je zou kunnen doen is de bezinepomp relais eruit halen en deze overbruggen met een draadje ( pin 30 en 78) dan kan je ze horen draaien zonder dat je de motor start .

Hoor je die normaal al niet draaien als je het contact opzet en voor je de motor start? dan hoor ik nog niks?

Je benzinepomp is bijna dood !

neen, denk niet dat dat al bestond in 1978 Stuur voelt zwaar aan al ik manoeuvreer en normaal als ik rij. Dit is niet veranderd naar mijn gevoel.

heb je hydraulische stuurbekrachtiging?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.