Home › Forum › Porsche Talk › Nieuwe 911 R in de maak?
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 6 maanden geleden door Ollie.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Op zich vind ik het idee van de’ R clone’ nog niet zo slecht. Tenzij dat je juist een fortuin betaald hebt aan ne echte R :ass:
De ultieme drivers Porsche, handgeschakeld en atmo motor, zonder schreeuwerige spoiler…mmm en dan zonder schuldgevoel km opzetten want het waardeverlies is hetzelfde als ne gewone carrera…
Maar je kan het Porsche niet kwalijk nemen dat ze een vraag invullen die ze zelf gecreëerd hebben. Klever marketing, kassa! Alleen jammer voor het ‘exclusieve’ maar het gaat toch uiteindelijk over het rijden dat het plezantste is dus voor mij :applaus:Ik dacht zelfs eerst dat je een grapje maakte met je “touring package” :first:
Maar bij nader inzien was er van de 964 RS destijds ook al een touring versie…
Idem
Dez journalist zit weer te melken over uitmelken, maar de R was correct geprijst.
Achteraf is er wild gespeculeerd, maar dat is niet Porsche zijn schuld.Ps: met de 991 RS en GT4 heeft Porsche veel meer mensen bij hun pietje gehad … door 3 keer de zaak uit te verkopen en er dan doodleuk bij te maken.
Ik zou anders totaal niet twijfelen wat het Touring package betreft. Opzetvleugels a la GT3/GT4 zijn nu eenmaal niet echt mijn ding en beschouw ik als een noodzakelijk kwaad.
Ze kunnen een 996 GT3 maken, en dan een 997 GT3, en dan een 991 GT3, en dan een 991.2 GT3, en dan een GT3RS, en dan een GT3SR, en een GT3ABC, en…
Ze kunnen een 991R maken, en dan een 991S, en een 991T, en een 991U, en een 991V, en een 991W, en…Ze kunnen (konden) echter maar één 911 50 Jahre maken :first: en *daarom* beste kindjes is dat degene die je moet hebben :up:
De marketingjongens en -meisjes van Porsche weten hoe ze een koe tot de laatste druppel moeten uitmelken. Maar met het Touring Package voor de nieuwe 911 GT3 bakken ze het wel erg bruin.
Porsche goochelt graag met verschillende versies, waardoor een 911 een heleboel afgeleide versies telt. De ene is al wat interessanter dan de andere, maar de begin vorig jaar voorgestelde R-versie staat bovenaan de rangorde.
Die in een oplage van 991 stuks gebouwde Porsche 911R is een ode aan het gelijnnamige homologatiemodel uit 1967. Eigenlijk is die R een 911 GT3 RS met een manuele zesversnellingsbak (in plaats van de PDK) en met een automatische Carrera-achterspoiler (in plaats van die strijkplank). De wagen kreeg haast ogenblikkelijk een cultstatus aangemeten, waardoor autoverzamelaars knotsgekke bedragen neertelden om een exemplaar aan hun collectie toe te voegen.
Intussen heeft de Porsche 911 GT3 een update gekregen, een update die hem een beetje krachtiger en veel sneller maakt. Voortaan kan je naast de PDK-transmissie ook voor de manuele zesversnellingsbak uit de 911R opteren. Bovendien zou Porsche bezig zijn met een zogeheten Touring Package, dat de typische GT3-spoiler schrapt ten voordele van een Carrera-achtervleugel.
Binnenkort zou je dus een Porsche 911 GT3 met manuele versnellingsbak en zonder gigantische achterspoiler kunnen bestellen, waardoor het eigenlijk een 911R wordt. Of toch bijna…
bron: autowereld.be
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.