Nieuwe aankoop en start porschecarriëre?

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuwe aankoop en start porschecarriëre?

• Maker
    Discussie
  • Hoi porsche liefhebbers,

Recentelijk ben ik in mijn zoektocht naar een roadster (Z4’tje) op een interessantere mogelijkheid gevallen.
    Namelijk het aankopen van een allereerste porsche. Dit weekend bijna gedaan, zeer mooie boxster van 6/2005 een 987 first edition (32000 km, 3x porsche onderhoud, goede staat) bij een porsche dealer.
    Maar na wat zoektochtjes en rondneuzen op het internet op de alombekende IMS failure gestoten.
    Nu heb ik een beetje schrik dat ik met een tikkende tijdbom ga rondrijden, en dat ik beter een minder high maintance Z4, 2,3i zou aanschaffen. Wat de porschedroom wel in de frigo steekt…
    Maar na het horen van die motor en het testrijden ben ik helemaal verliefd op die boxster.
    Is het te doen om hem toch te kopen, of kan je beter naar een nieuwere versie? (987II) Jammerlijk genoeg komt het budget dan toch wat in de problemen.
    Zijn er nog andere zaken waar je moet op letten?
    Alvast bedankt voor de hulp!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
    • Om de olie zijn werk goed te laten doen is warm draaien alvorens de gaskraan open gaat is van groot belang.
      Ik gebruik mijn 997 dagelijks dus het is niet altijd mogelijk om 30 km om te rijden zodat de olie op temperatuur is.
      Watertemperatuur zegt totaal niets.
      Kom nooit boven de 3000 rpm alvorens hij volledig op temp. is.
      Ik houd de olietemperatuurmeter goed in de gaten.

sportluchtfilter

???

Een sportlucht-filter, is dat om de zweetgeurtjes te filteren als je er sportief mee aan het rijden bent? 😀

Hi, Ik heb zelf een Z4 2.5i gehad en krijg nog steeds een glimlach op mijn gezicht als ik er aan terugdenk. met sportluchtfilter fantastisch geluid ook. Maar ben nu net als jij op zoek naar de Porsche droom. Succes!

ken

Welkom hier op het forum
            Ik zou zeggen ga je droom achterna en kies voor de *porsche

Proficiat met je aankoop,
              Wou zeker niemand ongerust maken, blijkbaar heb ik toch ook maar wat te veel opgezocht precies 🙂
              Nadeel van internet, als je te veel leest doet ge niets meer hé.
              Enjoy jouw aankoop!
              Ik ga er morgen ook voor gaan denkik! 🙂

Thnx voor alle antwoorden en goede raad van iedereen!
                Super dat iedereen zo positief is!

Ik zal wat te veel gelezen hebben online over de potentiële problemen. Maar goed te horen dat het eigenlijk toch ook voornamelijk afhangt van het goed opwarmen van de motor en goed onderhoud.
                Ze zeggen dat je vanaf de 987 maar om de 2 jaar onderhoud moet doen, maar is het dan niet beter om jaarlijks de olie te verversen?
                Het feit dat hij nog maar 30000 km heeft op 8 jaar is op zich toch niet té weinig hé? Ik ga volgend jaar wel wat km doen.

Morgen ga ik nog eens kijken!
                Tvoelt wel aan als een supermachien kopen met het hart (987) vs safe and sound een simplere wagen met het hoofd (Z4) maar ik denk toch dat mijn hoofd niet gaat werken morgen 😉
                Spannend 😉
                Thnx!

Maar zo is ut, minimaal 30 km voordat we toeren gaan draaien!

Bij de huidige temperaturen, en dan is het nog niet eens echt winter, heb ik zelfs aan 30 Km. niet genoeg om de 3.2 zijn 12 à 14 liter olie warm te krijgen :bounce:

van hetzelfde, ik gebruik de tip als ik ‘s morgens vertrek en laat hem nooit boven de 3000t min. gaan, voor hij echt warm is ben ik al op mijn werk dus af en toe omrijden om hem echt warm te krijgen maar dat is idd meer dan 15km

Welkom op het *porsche forum. :drink:

S2

Welkom hier!

Ooit zei een wijs iemand me :

“elke koudstart komt overeen met 500 gereden KM qua slijtage”

Ik weet alleen niet of ie echt wijs was.

ciao,
                            Luc

[quote=”Funny” post=158355]Bij de 991 kan je digitaal zien …. .[/quote]

Wat ze bij Porsche allemaal voorzien in een auto…
                              Gelukkig is zelf sturen nog steeds mogelijk.
                              😉

Bij de 991 kan je digitaal zien wanneer water en olie op bedrijfstemperatuur zijn .Water kan soms na 7 km al warm zijn daar de olie soms 20 tot 25 km nodig heeft .

Deze quote van leraar Bert in de avondschool (KTA Ledebaan Aalst) altijd onthouden:
                                  een koude motor slijt 7 x sneller dan een warm gedraaide.
                                  😯
                                  Boxsterke mag bijgevolg pas in de toeren als de temperatuurmeter op zijn plaats staat. Maar zoals hierboven al vermeld, de olie is dan nog niet op temperatuur.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 30)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.