Nieuwe aanwinst ’89 911 + advies

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Nieuwe aanwinst ’89 911 + advies

• Maker
    Discussie

• Peter Reyns
    Deelnemer

De zoektocht is ten einde.
      Vandaag aankoop gedaan van een mooie triple black Targa van ’89.
      Nog onder voorbehoud van AKK bij OPC volgende week maar ik verwacht geen probleem.
      Volledige onderhoudhistoriek en op basis van de facturen de vorige eigenaar kunnen traceren die hem 10 jaar in bezit had en me zijn zegen heeft gegeven :happydance:
      Dank aan Wim, Bladerunner en Duzze voor hun gewaardeerde adviezen tijdens de zoektocht.
      Het bewijs dat dit forum meer is dan een babbelbox, maar een forum voor mensen met een gezamelijke passie :respekt:
      De wagen is instapklaar maar toch twee vragen aan de forumleden :
      1. De wagen heeft sportzetels met leder op de zijwangen en stof in het middenvlak. Op één zijwang van een zetel is een klein gaatje. Hoe los ik dit best op? Kan je dat repareren of de zijwangen laten herdoen ?
      2. Ik zou met knipoog naar de nieuwe targa’s de beugel in geborstelt RVS zetten, dus verf eraf + zandstralen. Waar kan ik hiervoor terecht?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 52)
      • zo heb ik het ook gedaan

Wel andere padjes maar ook van 3M

Dat zeg ik ook altijd tegen mijn vrouw; “Schatje, ik ben zo content van u dat ik er nog één ga bijnemen” :mrgreen:

Dit gevonden via Renlist

Targa1_zpsae4a3be2.jpg

Targa2_zps33144d7f.jpg

Targa3_zps4893da55.jpg

En dan polieren met dit.

3m-10118na-number-0-synthetic-steel-wool_1170065.jpg

targabar1401471677.jpg

XXX

Luc, vraag je nu een reservevrouw ❓ ❓ ❓
            Ik vermoed dat je dan een zwarte zoekt gezien je al een blanke hebt… 😀

Doen!

Een andere beugel (in goede staat zonder gaten voor antenne etc) is wel niet makkelijk te vinden.
              Wel opletten dat de 4 boutjes (2/kant) in je wielkast niet afbreken… dat is echt iets dat zeer veel gebeurd.
              Enkele dagen op voorhand al eens regelmatig inspuiten met WD40 kan helpen 😉

Had het ook zelf gedaan en is heel goed te doen. De RVS wel polieren volgens de regels van de kunst en in de juiste richting hé

Ik heb deze raad gevolgd en het resultaat heb je gezien hé

héél slim van je, dan kan je nog eens wisselen als je er zin in hebt :up: :up: :up:

Dilemma :think: :think:
                  ……….
                  … 💡 💡

De beugel demonteren blijkt volgens Youtube wel mee te vallen en ook blank maken en de juiste schittering geven is ook niet zo moeilijk. Ik denk dat ik op zoek ga naar een tweede beugel en deze blank maak, dan kan ik wisselen zoals mijn vrouw van schoenen wisselt. :happydance: :happydance:

Wie er eentje op overschot heeft mag mij altijd contacteren.

[quote=”patrickvb” post=241766][quote=”full pelt” post=241760][quote=”DST” post=241757]Ik vind zwart ook beter bij uw type en kleur[/quote]
                    +1[/quote]
                    +1[/quote]
                    +1

:think: Akkoord met Ollie .

Blijft hij ook origineel want anders dan het stuurtje en de stuurinrichting zet je dit niet zo snel weer terug :coolness:

Door de zwarte Fuchsen, zwarte haaienvin en harmonicarubbers vind ik dat de targabeugel best ook zwart blijft. :salut:

[quote=”full pelt” post=241760][quote=”DST” post=241757]Ik vind zwart ook beter bij uw type en kleur[/quote]
                          +1[/quote]
                          +1

Ik zie geen verschil in die lavendel velden :mrgreen:

Gewoon doen :popcorn:

De RVS beugel, nog geen seconde spijt van gehad al veel complimenten over gekregen.
                              Maakt het zijaanzicht een stuk dynamischer.
                              Het stuur wacht ik nog even mee, ik moet zeggen dat het orginele best OK is.
                              Ik ga eerst alle stoelen volledig laten herdoen in zwart nappaleder bij T&T in Lier, afspraak ligt vast midden november.

Moeilijke keuze, maar neig toch meer naar de RVS optie. :think: :think: :think:

[quote=”DST” post=241757]Ik vind zwart ook beter bij uw type en kleur[/quote]
                                  +1

Stuurtje zou ik wel doen :up:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 52)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.