Nieuwe aanwinst ’89 911 + advies

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Nieuwe aanwinst ’89 911 + advies

• Maker
    Discussie

• Peter Reyns
    Deelnemer

De zoektocht is ten einde.
      Vandaag aankoop gedaan van een mooie triple black Targa van ’89.
      Nog onder voorbehoud van AKK bij OPC volgende week maar ik verwacht geen probleem.
      Volledige onderhoudhistoriek en op basis van de facturen de vorige eigenaar kunnen traceren die hem 10 jaar in bezit had en me zijn zegen heeft gegeven :happydance:
      Dank aan Wim, Bladerunner en Duzze voor hun gewaardeerde adviezen tijdens de zoektocht.
      Het bewijs dat dit forum meer is dan een babbelbox, maar een forum voor mensen met een gezamelijke passie :respekt:
      De wagen is instapklaar maar toch twee vragen aan de forumleden :
      1. De wagen heeft sportzetels met leder op de zijwangen en stof in het middenvlak. Op één zijwang van een zetel is een klein gaatje. Hoe los ik dit best op? Kan je dat repareren of de zijwangen laten herdoen ?
      2. Ik zou met knipoog naar de nieuwe targa’s de beugel in geborstelt RVS zetten, dus verf eraf + zandstralen. Waar kan ik hiervoor terecht?

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 52)
      • Terug uit vakantie en ik kon dus eindelijk de wagen gaan ophalen bij Wim en Timo.
        Hierbij de wagen met opgeschuurde beugel, ik vind het alvast prachtig.
        (En ja de achterwisser is er af)

https://porscheforum.be/images/originalphotos/11566/833/8659b1e3fcc033dbb042893b.jpg

Je hebt volledig gelijk en ga ik ook doen. Eerst enkele weken rijden en dan beslissen, ik zou opteren voor een zwarte Prototipo met zwart leder.

Ik weet al wat bladerunner zal antwoorden… ruzie

Zelf vind ik het prototipo stuur mooi. Wel in leder.

Je kan natuurlijk eerst wat met de auto rijden, kwestie van mekaar wat te leren kennen vooraleer je ermee naar de plastische chirurg gaat…

De auto staat ondertussen bij Wim voor de beugel.
              Nog een laatste optische modificatie waar ik mee zit : Momo Prototipo of niet?
              Bij Topdogracing kan je een 370mm Prototipo kopen, 2cm groter dan de standaard Prototipo en dus OK inzake handelbaarheid en zicht op de meters.
              http://www.topdogracing.nl/products
              Iemand hier al enige ervaring mee?

Zal wel zijn dat je die ruitenwisser er op deze manier af wil, staat totaal verkeerd. :coolness:

20140725_114037-2.jpg

Ziet er zeer goed uit! Ben benieuwd naar het resultaat met de geborstelde beugel!

Ruitenwisser zou ik ook verwijderen!

Ja, die aandrijfas moet vanzelfsprekend verwijderd worden en daar dan een plastieken afdekdopje op. Is er een ideale kleur voor 8)
                    Is direct ook een paar kilo mider gewicht mee te sleuren… Nog een beetje en ‘t is een RS :up:

met die nieuwe beugel gaat hij er “nog” beter uitzien :up: persoonlijk liet ik de wisser zitten, anders zit je nog met die vervelende aandrijfas en gat achterop, zou ook geen meerwaarde zijn naar mijn mening.. :coolness:

Antenne *altijd* verwijderen, op eender welke 911.
                        Is een makkelijke klus.
                        While you’re at it: uw Fuchs’ de RSR look geven :up:
                        Geeft een nog retro’er look.

Morgen heb ik de wagen. Gaat hij gelijk naar Wim om de beugel in geborstelt staal te zetten.
                          Hier een eerste foto in zijn huidige staat :
                          https://porscheforum.be/images/originalphotos/11566/833/22f18d797ef3838109a292e3.jpg

Graag jullie opinie : op de auto zit een achterruitwisser, breekt/verknoeit de lijn achteraan naar mijn mening.
                          Verwijderen? En zo ja is dat een makkelijke klus?

Wim,
                            Top, ik zal maandag telefonisch contact opnemen met CCR.

Wim

[quote=”Peter72″ post=237553]Wim,
                              Kan ik daarvoor bij jullie terecht?[/quote]

Geen enkel probleem. 😉

Wim

[quote=”911cabriog50″ post=237551]maar begrijp niet dat de eigenaar op zijn G die cupspiegels er heeft laten opstaan en geen Fuchskes heeft laten steken :what: [/quote]

De eigenaar had de flaporen en heeft deze mee laten spuiten in dezelfde kleur van carrosserie, maar besloot om deze erop te laten omdat hij dit mooier vond.
                                Hij had ook Fuchsen en die lagen ook bij hem thuis, maar had op deze velgen pas nieuwe banden gelegd en wilde deze oprijden omdat ze op een verkoopsite toch niks opleveren..

Dus zijn deze 2 zaken makkelijk om te wisselen om de Porsche weer origineel maken. 💡

Wim,
                                  Prachtig helemaal wat ik gedachten had.
                                  Kan ik daarvoor bij jullie terecht?

werken zijn zoals verwacht echt vakmanschap maar begrijp niet dat de eigenaar op zijn G die cupspiegels er heeft laten opstaan en geen Fuchskes heeft laten steken :what:
                                    de inox beugel is echt wel knap :up:

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 52)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.