Nieuwe achterbanden 996 Turbo

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Nieuwe achterbanden 996 Turbo

• Maker
    Discussie

• Filip
    Deelnemer

Hey folks,

mijn 996TT is toe aan nieuwe sloefjes achteraan, sta dus op het punt om nieuwe banden te bestellen, maar er is me het één en ander niet duidelijk, misschien kunnen jullie hier een licht op werpen…

Ik had begrepen dat de standaard banden voor een 996TT (achteraan dus) Bridgestone Potenza’s S.02A 295/30 ZR18 N3 zouden zijn, dat zijn ook degene die er nu op liggen..
      Wat vreemd is als ik op websites van banden kijk, is dat deze die band onder een snelheidsindex tot 240 km/h aangeven, zou me vreemd lijken dat dit fabriek af gemonteerd zou worden voor een auto die zoveel sneller kan?

Verder leek me de Michelin 295/30ZR18 98Y Sport PS2 N4 een goed alternatief omdat deze wel de Y snelheidsindex van 300 km/h heeft…iemand ervaring met deze band?

Alvast bedankt voor de feedback…

Grtz. Filip

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
      • En als het enigszins mag (heb e rgeen aandelen 😉 ), een prima site voor banden : http://www.toopneus.be 🙂

Ok, dat verklaart één en ander, thanks Koen!

Grtz.

Filip

alle snelheidscodes zijn tot een snelheid
            enkel ZR = meer dan 240km/u 😉

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.