Nieuwe banden

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Nieuwe banden

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Heb weer “malchance”: één van mijn nog zeer goede achter banden (hebben een 5000km) lost een beetje. Dus bij bandencentrale geweest voor reparatie. Echter…er staat een bubbel op omdat de nagel die erin zit, schuin zit en dus de zijkant raakt. Conclusie: band kan niet gerepareerd worden. Geen probleem, we leggen er wel een nieuwe op…echter…het exacte type hebben ze niet meer (is niet meer leverbaar); een continental sport contact N1 (255-40-ZR17). Nu zijn het blijkbaar conti sport contact N2. Dus beide moeten vervangen worden 🙁
      Enfin, niks aan te doen, dan moet het maar, maar ik zou eventueel een ander merk overwegen, bvb Michelin. Dus de vraag: waar vindt ik een lijst van de door porsche gehomologeerde banden voor mijn model ?
      En bijkomende vraag (voor 2 punten 😀 iemand ervaring met andere merken op de 911 ?
      thanks !
      Filip
      PS leuk porsche – weer de laatste 2 dagen, nietwaar ?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
      • inderdaad vooraan pilot sports en achteraan iets dat ik niet van buiten ken…

Banden moeten gelijk zijn per as, tenzij ze dit OOK weer veranderd hebben…

Anoniem

[quote=”Setakira”:2w2rjk1l]Ik heb nu Michelin Pilot Sports vooraan erop liggen, geeft veel grip, zeker tevreden over.[/quote]
            Mag men verschillende merken vooraan en achteraan liggen hebben (vooraan ligger er nu ook conti’s op)

Ik heb nu Michelin Pilot Sports vooraan erop liggen, geeft veel grip, zeker tevreden over.

Prima 😉
                Mijn bandenboer is op zoek naar eentje . Zolang die me geen gevonden heeft voor ik iets van jou hoor blijf ik kandidaat 😉

Anoniem

[quote=”911-lover”:2l7f0pj0]Zeg maar wat je voor die ene goede nog moet hebben.
                  Ik heb misschien interesse.
                  Ik heb er ook eentje die stilaan aan vervanging toe is (identieke probleem) 😉

Ook hier hebben ze idd de N2[/quote]
                  Het is een N1 versie die nog OK is. Volgende week ga ik ze normaal gezien laten vervangen, ik zal je een mailtje sturen met foto zodat je eerst de exacte staat kan zien van de band.

Koen, kzal eens afzakken naar Hechtel als ik terug in’t land ben 🙂

Mijn bandenboer heeft steeds scherpe prijzen

Is er trouwens ‘n bandenboer die goeie prijzen maakt voor Porsche banden?

Hoe zit dat trouwens met die N-rating?

Zeg maar wat je voor die ene goede nog moet hebben.
                          Ik heb misschien interesse.
                          Ik heb er ook eentje die stilaan aan vervanging toe is (identieke probleem) 😉

Ook hier hebben ze idd de N2

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.