Nieuwe banden

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 968 Nieuwe banden

• Maker
    Discussie

• Jan Danckaers
    Deelnemer

Hoi,
      Effe geleden dat ik hier nog was….en al direct een vraag

De 968 is aan een stel nieuwe sloffen toe.
      Staat nu op de gouwe ouwe conti’s N2, maar ik weet niet of er mischien een andere band is die jullie prefereren.
      Misschien ook een adresje waar ik regio Antwerpen of op de parking een koopje kan doen. een goeie set gebruikte mag ook.
      Twee banden 265/35/18 is voldoende.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
      • Met je bandenboer, als hij zijn job kent, overleggen, hij zal je raad geven, een goede prijs/kwaliteit bezorgen, en vooral naservice verzorgen.
        Mijn leverancier is banden André in Zellik.

Rij zelf met Toyo Proxes T1, sportieve band met erg goede grip (zelfs in de regen).

ik heb al zowat elk A-merk onder mijn auto gehad.
            – Pirelli goed maar meestal veel lood om gebalanceerd te krijgen
            – Conti goed maar vooral door duitsers gekocht en de hemel in geprezen (veel chauvinisme)
            – Bridgestone goede balans tss prijs en grip, zeker als je de auto gewoon gebruikt voor zondagse ritten.
            – Michelin PS levert voor een sportieve rijstijl de beste prestaties (semi slicks niet meegerekend)
            – Yokohama levert mijn volgend paar, maar voor die prijs koop je even goed een bekend A-merk
            – Falken sponsort stevig in de racerij, ook Porsche teams, maar krijgt moeilijk voet aan de grond op de particuliere markt, enkel in de US lukt ze dat minimaal, om amerikaanse fora lees je meermaals dat het de betere budgetband is.

Bridgestone Potenza S001 was ik zéér tevreden van!

En inderdaad, tweedehands banden is niet zo’n goed idee. Wat ik altijd doe is via het internet mijn banden bestellen.
              Super kortingen en gewoon splinternieuwe banden! :up:

Op banden besparen door tweedehandse te overwegen vind ik geen goed idee :think:
                Zeker niet op een Porsche met een zeker prestatieniveau.
                Je weet nooit wat die banden meegemaakt hebben. Onzichtbare schade is een groot risico :what:
                Ikzelf en nog een paar hier zijn zeer tevreden over de Bridgestone S02 met N1 codering :up:

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.