Nieuwe batterij in 996 3.6: 85Ah ok?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Nieuwe batterij in 996 3.6: 85Ah ok?

• Maker
    Discussie
  • Beste forumleden,

Een kort vraagje: ik zit met een kapotte batterij die dringend vervangen moet worden. Een nieuwe batterij van Varta of Bosch met dezelfde afmetingen als deze die erin zit (315x175x190) is enkel leverbaar met 85Ah, terwijl de oorspronkelijke batterij 80Ah was.

Kan dit kwaad? Is dit een probleem voor de alternator?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet

L

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • T is de Varta F22 geworden omdat die dezelfde afmetingen heeft als de batterij de erin zat (nl 315 lang). Wel duurder dan de E44… 🙁 , maar gekocht aan dezelfde prijs als bij accumegastore (maar dan bij de lokale bandencentrale).

Hallo,

Ik heb er laatst eentje gekocht bij Accumegastore voor 119.50€ (geleverd aan huis!)
        http://www.accumegastore.nl/product/E44/‎
        Productnummer, E44. Fabrikant, Varta. Volt, 12. Ah, 77. Koudstart (SAE). Koudstart (EN), 780. Garantie, 5 Jaar. Lengte (mm), 278. Breedte (mm), 175

gr
        Chip

Bedankt voor de snelle feedback! Ik heb de batterij besteld.

Greetz

L

is idd geen probleem zo’n klein verschil

Kan enkel zeggen dat ik ook met eentje van 85Ah rondzoef, zonder problemen.. Ah is de capacitieit (lees Ampere per uur) die de batterij kan geven over een bepaalde tijdspanne…
              Kan me wel inbeelden als je hier zwaar over gaat dat je dan wel een probleem kan krijgen…maar met zo een klein verschil niet.

Grtz.

Filip

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.