- Dit onderwerp bevat 37 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 10 maanden geleden door .
-
Discussie
-
1 maart 2016 om 00:13
in januari heb ik een nieuwe batterij in de 3.2 laten plaatsen omdat de vorige ook al hing ik die aan de druppellader die ik begin januari had aangeschaft; wel aangaf dat ze volledig opgeladen was maar eenmaal afgekoppeld en vertrokken zonder startproblemen ik bij een halte nadien de auto niet meer gestart kreeg, als ik dan een tijdje wachtte deed hij het soms dan wel. vandaar dat ik een nieuwe liet plaatsen…ik vertrek graag wanneer ik het wil :happydance:
om de nieuwe batterij van in het begin goed geconserveerd te houden hang ik elk weekend de druppellader er een paar uur aan tot het groene lampje (positie 7) oplicht. vorige vrijdag wou ik een ritje maken nadat ik hem buiten had gekuist, omdat hij bij het starten niet echt veel zin had heb ik tijdens het kuisen de hele tijd de motor laten draaien, dik uurtje later leg ik hem stil en toen ik 10 min later hem wou starten om een ritje te maken was de battterij plat, heb hem dan snel aan druppellader gehangen en zelfs toen lampje 4 brandde (batterij 80% opgeladen) startte hij nog niet, dus nog een half uurtje extra geladen (nog altijd op positie 4) en dan startte hij wel. dik uurtje gereden en na een korte stop merkte ik dat hij nadien toch niet startte zoals een volle batterij het doet. dus thuisgekomen terug aan druppellader tot hij volledig volgeladen was en zaterdagochtend afgekoppeld, deze nm terug een toertje gaan doen en weeral startte hij maar toch weeral met een vrij lege batterij. ik weet niet wat het is, heb zelfs bij laatste onderhoud een draaitop laten zetten op de negatieve pool van de batterij die ik losdraai na een rit maar zelfs al is de batterij volledig opgeladen helpt dat blijkbaar niet. ik zit dus ergens met stroomverlies maar zou niet weten waar, ken er zelfs niks van. Is er iemand die hier mee kan helpen?
thx
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.