nieuwe boxster 2012

Home Forum Porscheforum Fotoboek Porsche algemene Foto’s nieuwe boxster 2012

• Maker
    Discussie

• deepee
    Deelnemer

The new Porsche Boxster has hit the road, and autoexpress.co.uk has the clearest pictures yet.

As our images show, every body panel is new and it now has a bolder, more dramatic profile. At the rear, there are new LED equipped brake lights that wrap around the tail.

According to sources close to the project, the cabin gets inspiration from the new 911 – meaning clearer instruments and a boost in quality.

There are also bigger roll over hoops, and a more steeply raked windscreen – helping exaggerate this car’s “roadster” status.

Codenamed 981, the model we have spied is a sporty Boxster ‘S’, which gets huge 18-inch alloy wheels as standard – plus flared wheel arches, a more shapely body and deeper intakes to feed cool air to the rear mounted engine.

Under the skin, there’s an all new platform, which is derived from the forthcoming 911 – codenamed 991 and due for launch in November. Drivers can also expect new suspension, a wider track and a longer wheelbase.

Insiders have told Auto Express the Boxster S’ direct injection 3.4-litre flat six will be carried over to the new line-up but gets stop and start technology and new tuning to meet tougher emissions regulations.

However, time is being called on the old, 255bhp 2.9-litre six-cylinder engine. It will be replaced by a smaller turbocharged flat four-cylinder engine which produces around 270bhp but, crucially, less emissions.

Porsche is working hard to cut its carbon dioxide emissions so the Boxster will be lighter than the car it replaces thanks to the use of more aluminium. But the biggest change is likely to come with the engines.

Emphasis will also be placed on the firm’s seven-speed PDK gearbox which allows faster shifts than a manual, but also contributes to better fuel economy because of the better spread of ratios.

Originally tipped to appear at the 2011 Geneva Motor Show, it’s thought the car will now make its debut at the Detroit Motor Show in January 2012, before going on sale in spring.

The new Cayman coupe follows in 2013.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
      • Ik heb 1.5 jaar geleden nog de Boxster met moeite kunnen fotograferen in zijn zwarte pyjama. Inmiddels is het publiek geheim hoe hij eruit gaat zien, en wordt hij binnenkort wel helemaal onthuld. De Boxster van mijn foto’s is de standaard, gezien de enkele centrale uitlaat. Nou, laat hem maar snel komen! De foto’s.

Groeten

Als dit effectief de nieuwe Cayman wordt ben ik er fan van ! 8)

de nieuwe cayman 981 style?

volgens mij heeft Wim vroeger wel de schaar gehanteerd 😆

en verder benieuwt het me of het interieur, net zoals bij de 991, er meer zal gaan uitzien à la panamera ❓
              daarvan heb ik overigens nog geen foto’s gezien.

Anoniem

Ik beaam wat Wim schrijft ,over de boxster wordt op het Nederlandse forum heel vaak verwezen naar kappers .

Nu weet idereen waarom Wim niet met een Boxster rijdt hij is GEEN kapper 😉

Wim

porschky schrijft:

En zal (hopelijk) bijdragen aan het einde van de ‘kritiek’ dat een Boxster een ‘poor man’s Porsche’ is.

Denk niet dat het een poor mans Porsche was, maar eerder een Porsche voor dames of de heren kappers, zoals de BMW Z3 en de Mercedes SLK voor gepensioneerde grijze vrouwen.
                  Althans aan deze zijde van de grens. 😉

zeer mooi! En zal (hopelijk) bijdragen aan het einde van de ‘kritiek’ dat een Boxster een ‘poor man’s Porsche’ is. Dit is echt een mooi, op zichzelf staand model binnen het gamma, en geen ‘goedkoop afkooksel voor wie zich geen 911 kan permiteren’! Al vrees ik dat een full spec S uiteindelijk weer een prijskaartje zal hebben, waarmee men zich uiteindelijk ook een 911 basisversie had kunnen permiteren… 🙄

jaren geleden had er al s iemand zo een rendering gemaakt met die grote inlaten opzij.
                      dacht toen Ja dat is het dat zou de boxster zeer mooi staan. et voila !

ze hebben dat wel goed geheim gehouden want op al de spy pictures was hier niets van te zien.

Wim

rjf schrijft:

Alleen moet het wel 270 en niet 370 pk zijn… 🙄

Heb het overgenomen uit de voorstelling van gespot.nl, dus ik ben niet verantwoordelijk voor eventuele typefouten. 😆 😉

WB

Ja, begint trekjes van de Carrera GT te vertonen vind ik, vooral met die grote inlaten en andere lijn aan de zijkant…tis wel mijn goesting..:-)

rjf

Alleen moet het wel 270 en niet 370 pk zijn… 🙄

Wim

Hier im het Nederlands. 😉

De nieuwe Porsche Boxster is volledig naakt gespot! We kunnen nu heel goed de wijzigen zien, en wat voor een wijzigen!

De Boxster oogt dikker en voller dan voorheen. Opvallend zijn ook de zij-luchtinlaten en de spoiler achterop die door de achterlichten heen lijkt te lopen. Ook de koplampen zijn anders, en de velgen kennen we inmiddels van de nieuwe Porsche 911. Porsche heeft dit keer meer dan andere keren geprobeerd de Boxster een eigen gezicht te geven om hem meer te onderscheiden van de 911.

De wielbasis van de 981 groeit met 60 mm en de totale lengte neemt toe met 37 mm, terwijl de hoogte van de Boxster met 10 mm afneemt. Het gewicht neemt ook af: de basis 981 is met 1320 kilogram ruim 15 kilogram lichter dan de huidige Boxster. Binnenin heeft de nieuwe Boxster 18 mm meer beenruimte voor bestuurder en passagier.

Maar de echt grote verandering ligt onder de motorkap. Daar zullen we namelijk een 4-cilinder motor vinden die we ook terug gaan zien in de nieuwe Cayman. De nieuwe 2.5 liter 4-cilinder boxermotor krijgt niet één, maar twee turbo’s, die het vermogen laat uitkomen op 360 pk en 470 Nm koppel.

Bovenstaande gegevens zijn gebaseerd op geruchten en verwachtingen, het zal in ieder geval niet lang meer duren voordat Porsche met de officiële specs komt!

Anoniem

Ziet er inderdaad mooi uit.
                                Enkel het achter spoilertje moet ik gaan aan wennen denk ik.

Zeer mooi geworden .
                                  I like 8)

Anoniem

Niks verkeerd mee .Kan me bekoren zoals hij eruit ziet op foto .
                                    Geen echte stijlbreuk maar lijkt me volwassener geworden ,iets meer Porsche iets agressiever en de velgen die een maatje groter zijn .+1

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.