Nieuwe boxster (981)

Home Forum Porsche Talk Nieuwe boxster (981)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Iemand reeds ervaring met de nieuwe boxster? Dan voornamelijk met de PDK, ik ben namelijk geen voorstander voor automatische versnellingsbak op een sportwagen, maar blijkbaar zou deze toch echt fantastisch zijn. Ik vind dat er bij een automatische versnellingsbak toch altijd een fractie vertraging opzit (mijn vrouw rijdt met een touran met DSG, en deze rijdt meestal voortreffelijk, maar bij hernemingen heb je toch steeds dat tikje vertraging, maar dat is natuurlijk geen sportwagen). Volgens Carrera motors heb je dit bij laatste 981 en 991 niet meer, en heb ook reeds een testrit aangevraagd. Zij denken echter wel enkel aan zoveel mogelijk, zo duur mogelijke auto’s te verkopen (daarvoor zijn ze ook dealer uiteraard). Maar ik wil toch wel eens een andere klok horen luiden.

het feit dat de wagens met de nieuwe DSG-bakken snellere acceleratietijden neerzetten, lijkt er op te wijzen dat er van niet te veel vertraging sprake zal zijn… al moet men wel opletten: de meeste testwagens met PDK hebben ook doorgaans de Sport-chrono optie, waarmee men een extra snelle tijd kan krijgen!
        Heb vorige week voor de eerste keer naast zo een nieuwe Boxster (een metaal blauwe) gestaan, en ziet er werkelijk prachtig uit!! Als je dan zo een eerste generatie ziet, zijn ze werkelijk zeer gedemodeerd geworden… 😐

heb reeds met de nwe 981 S met pdk gereden. Schakelen was eigenlijk niets op aan te merken, enkel bij volgas krijg je een schokje. Indien je voor een nwe 981 zou gaan is het wel een “must-have” optie vind ik.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.