Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Cayenne › nieuwe Cayenne gekocht
- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 5 maanden geleden door longbeach.
-
MakerDiscussie
-
8 april 2010 om 23:54
Hallo beste mensen,
Na vele jaren gedroomd te hebben van een Porsche, heb ik mij vandaag een nieuwe Cayenne besteld 😀 ..
Het is uiteindelijk na lang twijfelen een diesel geworden. Ik zag het niet echt zitten 40.000km per jaar af te malen met een benzine…
In eerste instantie zou ze pas tegen december geleverd worden 😯 maar na wat heen en weer getelefoneer mag ik haar in september al verwachten.
Het is een zwarte met zwart leder en leuke rs spyder wielen. Waar ik wel nog aan twijfel is of ik al dan niet een luchtvering zou kiezen…graag suggesties please!!!
Groetjes,
Kris -
MakerDiscussie
-
Vandaag heb ik een dikke twee uur durende testrit gereden met de Cayenne s, en ik kan jullie vertellen dat dit apparaat onwaarschijnlijk strak en scherp stuurd 😯
Ik had totaal niet het gevoel met een 4×4 op de baan te zijn, de auto helt in strak gereden bochten niets over en van over of onderstuur was totaal geen sprake.Binnenin is de P zeer mooi,solide en overzichtelijk, piepende en krakende onderdelen heb ik niet kunnen vinden.
Wat mij zeker opviel is dat hij binnenin muisstil is, niets van rolgeluiden of windgeruis terwijl hij op 21duim wielen stond.
Vele lange kilometers malen moet met deze een geschenk zijn.Motorisch is hij top, maar dat zullen jullie wel al weten 😉
De 8 traps automaat doet zn werk goed, 130km/u in zn 8e op 18a1900 toeren
met net geen 8 liter verbruik is toch wel zeer zuinig voor een 4.8!!!!!Indien iemand nog zou twijfelen om deze aan te schaffen, doe een testrit en je bent verkocht 😉
Met dank aan de zeer vriendelijke mensen van Latem voor het uitlenen van hun auto.
Kris
Audiotronics schrijft:
Ow ik dacht dat ze nu met de nieuwe cayenne ook wel een PDK hadden 😳
Vind ik wel spijtig. Nog een oude automaat in een nieuwe wagen plaatsen?Wat betreft PDK dat is een fantastisch systeem maar totaal ongeschik voor een Cayenne of ander merk SUV of terreinwagen. Het PDK systeem op een Cayenne kan gewoonweg niet tegen de hoge belastingen en “low-speed” maneuvers zoals terrein activiteiten. Hierover kan je op internet voldoende informatie vinden.
De meeste Porsche-enthousiastelingen zijn niet blij over Porsche’s schakel-knoppen op het stuur die bij de PDK-versnellingsbak horen. Porsche levert inmiddels wel normale flippers achter het stuur, deze zijn echter alleen te bestellen voor de Porsche 997 Turbo en de Boxster Spyder!
Porsche tuner TechArt heeft normale flippers voor elk model Porsche en daar zullen veel klanten blij mee zijn! De flippers passen op originele Porsche stuurwielen en kosten € 490 euro, een koopje als je het mij vraagt!Dan wat betreft je opmerking over de Tiptronic, daar is niets mis mee en werkt perfect. Op de nieuwe Cayenne modellen werd de oude Tiptronic automaat vervangen door de nieuwe 8-traps Triptronic S.
Kenmerkend voor dergelijke automaat is de brede spreiding van de schakelgangen. De 1° en 2° versnelling zijn uiteraard om weg te rijden uit stilstand maar levert ook klim en trekkracht bij rijden in ruw terrein.
De topsnelheid wordt bereikt in 6° versnelling, de beide overige versnellingen dienen om het toertal bij hoge snelheden te verlagen. Dat is voordelig voor het brandstofverbruik en voor het rijcomfort.Ow ik dacht dat ze nu met de nieuwe cayenne ook wel een PDK hadden 😳
Vind ik wel spijtig. Nog een oude automaat in een nieuwe wagen plaatsen?Ik ben benieuwd hoe de Cayenne rijdt, aanstaande woensdag staat er een S en een diesel op mij te wachten in latem 😀
Alleen hoop ik dat de auto wat langer dan een half uur mag gebruikt worden, want echt vrijgevig zijn ze daar op dat vlak niet 😕
@ filip, waarom ging jouw voorkeur naar Rs motors? zijn ze daar aangenamer?
Persoonlijk ben ik tot vandaag tevreden over Latem.Kris
Paddels zijn nu al te verkrijgen in combbinatie met het 3-spaaks sportstuur.
Wat ik ook nog kwijt wil is dat men verbruik op 9.5liter kwam.
Groot gedeelte van de 210km in gent gereden in de kleine straatjes rond het oude palies van justitie,
dus veel aanzetten en stoppenfilip schrijft:
Hallo,
ik kan je alvast zeggen dat de cayenne diesel geen pdk geeft.
Wel een 8traps automaat.
FilipInderdaad de Cayenne heeft geen PDK, geen enkele Cayenne trouwens.
Zal ook niet komen omdat we hier te maken hebben totaal ander concept van wagen en schakelen.Hetgeen wel gaat komen, maar dat zal nog enkele maanden duren en dan zullen ze dat weer een (facelift) noemen zeker, zijn paddels in optie te beginnen met de Cayenne Turbo.
Hallo,
ik kan je alvast zeggen dat de cayenne diesel geen pdk geeft.
Wel een 8traps automaat.Heb vorige donderdag de ganse dag met een 211pk versie gereden.
Vind het een super-wagen ondanks ik wel wat gewoon ben met men 997.
Moet eerlijk bekennen dat ik dacht met een 240pk op de baan te zijn.
In de garage wist men mij te zeggen dat niet de pk-s maar wel het koppel de grootste
rol speelt en dat is op beide versies 550nwmeter.
Heb er een besteld als vervanging van men M-B CLK.
Ik ben uit de buurt van gent maar ga niet naar carreramotors wel naar rsmotors.
Hij is mij beloofd tegen half februari net op tijd om der de skioorden op te
zoeken tijdens de krokus.Filip
Audiotronics schrijft:
Proficiat met je aankoop. Ik vind de nieuwe cayenne (misschien één van de weinigen) een enorme verbetering t.o.v. het vorige model,
Ik vind de vorige ook geweldig en ik blijf dromen om een Cayenne als Daily te hebben , maar al vind ik de “oude” erg leuk , de nieuwe is ook voor mij idd een verbetering en ik vind ze erg geslaagd
Proficiat met je aankoop. Ik vind de nieuwe cayenne (misschien één van de weinigen) een enorme verbetering t.o.v. het vorige model, dat ik nogal te bombastisch vond en te hoekig. Persoonlijk zou ik ook voor de diesel gaan, heeft standaard de PDK, zal wel zuiniger rijden dan de V6 benzine, betere restwaarde (vermoed ik) en mits eenvoudig chippen een pak PK’s en vooral koppel erbij. Alles hangt er vanaf hoeveel kilometers je per jaar ermee doet zeker.
Diesel in Panamera ❓ Totaal niet juist met wat ik hierboven zeg maar ik zou eens graag uitgebreid de V6 van 300PK met PDK in de panamera testen want wat weet je nu met een proefritje van een uur. Probleem als je in een porschegarage komt dat ze u dan altijd zo bekijken van “komt ge ook eens kijken in onze showroom”, zelfs al staat de 996 voor de deur opgeblonken. Ik denk dat ze niet graag iets willen verkopen 🙄
Anoniem5 mei 2010 om 00:27Ha het is het nieuwe model dat je hebt besteld, ik dacht dat het nog een facelift was.
Kijk eens op mijn foto’s van stuttgart. Ik heb enkele pic’s genomen van achter een poort van een nieuw model.
Ik ga misschien zaterdagnamiddag eens passeren bij carrera motors.
Groeten.Allé, nog twee dagen en ik kan de Cayenne eindelijk in het echt gaan bekijken.
Wie weet staat hem mij totaal niet aan en schijt ik in mijn broek bij de gedachte dat ik al een bestelbon getekend heb 😀Zijn er nog mensen die vrijdag naar Carrera motors gaan?
Kris
[quote=”porsche”:19o63mtj][quote=”longbeach”:19o63mtj]Mijn voorkeur gaat uiteraard naar een benzine, maar mn gezond verstand zegt diesel. En dit niet alleen voor de restwaarde na vier jaar…. Bij de dealer in Latem hebben ze mij gegarandeerd dat ze de motor zonder noemenswaardige ingreep op 290pk kunnen zetten. En dat is toch al de moeite voor dit type auto. Tenslotte wil ik goede comfortabele daily en geen sportauto want dan had ik mij beter een 911 gekocht.
Kris[/quote]
Zelf ben ik het niet eens met je Cayenne diesel visie omdat het een contradictie is zoals ik ook al verklaard heb hogerop. Maar dat is natuurlijk mijn mening met respect voor de jouwe uiteraard.Ik zie dat je bij Carrera Motors gaat, de 290 PK of om juist te zijn 294 PK die ze opwekken is met Ziptuning. Dit is een zuivere chiptuning die wordt toegepast dus, verwacht er geen wonderen van want je mag dit niet vergelijken met een motorische tuning. Je motormanagment wordt aangepast met een nieuwe software module. Je vermogen en koppel verbeteren, vraag zeker of ze je garantie wel handhaven. Hou ook rekening met een meerverbruik, ondanks men zal beweren dat je verbruik zal zakken.
Als je overweegt van een chiptuning te laten doen dan is er voor mij maar 1 adres en dat is http://www.autotuneheinz.be
Zij zijn echt wel de referentie in België op gebied van chip tuning.Succes en plezier met je wagen in ieder geval.[/quote]
Ik heb hem idd bij Carrera motors besteld.
De mensen daar beloofden mij full garantie op de motorische tuning maar ik ga het toch niet doen.Die 240 pk zal voor mij al meer dan voldoende zijn….[quote=”Xaverius”:1usvuaw4]Proficiat met de aankoop. Wel lange wachttijd nietwaar? Ik las dat er ook een Panamera diesel zou op de markt komen, maar dat zal prestatiematig wel het zelfde verhaal zijn als de Cayenne Diesel neem ik aan ?[/quote]
Amai de wachttijd is idd lang, in eerste instantie moest ik wachten tot het kerstverlof 😯
en ja hoor, er komt wel degelijk een Panamera met de dieselmotor van de Cayenne…..beetje raar vind ik, zo’n sportwagen met diesel 😕
Maar je zal zien dat deze binnen de korste keren de best verkochte versie zal zijn in Belgie.Kris
[quote=”longbeach”:23t2wdzi]Mijn voorkeur gaat uiteraard naar een benzine, maar mn gezond verstand zegt diesel. En dit niet alleen voor de restwaarde na vier jaar…. Bij de dealer in Latem hebben ze mij gegarandeerd dat ze de motor zonder noemenswaardige ingreep op 290pk kunnen zetten. En dat is toch al de moeite voor dit type auto. Tenslotte wil ik goede comfortabele daily en geen sportauto want dan had ik mij beter een 911 gekocht.
Kris[/quote]
Zelf ben ik het niet eens met je Cayenne diesel visie omdat het een contradictie is zoals ik ook al verklaard heb hogerop. Maar dat is natuurlijk mijn mening met respect voor de jouwe uiteraard.Ik zie dat je bij Carrera Motors gaat, de 290 PK of om juist te zijn 294 PK die ze opwekken is met Ziptuning. Dit is een zuivere chiptuning die wordt toegepast dus, verwacht er geen wonderen van want je mag dit niet vergelijken met een motorische tuning. Je motormanagment wordt aangepast met een nieuwe software module. Je vermogen en koppel verbeteren, vraag zeker of ze je garantie wel handhaven. Hou ook rekening met een meerverbruik, ondanks men zal beweren dat je verbruik zal zakken.
Als je overweegt van een chiptuning te laten doen dan is er voor mij maar 1 adres en dat is http://www.autotuneheinz.be
Zij zijn echt wel de referentie in België op gebied van chip tuning.Succes en plezier met je wagen in ieder geval.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.