Nieuwe koning voor jullie

Home Forum Zeverhoekje Nieuwe koning voor jullie

• Maker
    Discussie

• Wim

Gefeliciteerd met jullie nieuwe koning, maar wat een stijve hark is dat. 😆
      Ik zag zijn vrouwtje tot 2x toe proberen hem een kus te geven, maar koele kikker hoor. 🙁

Zij is goed bevriend met onze Maxima en dat kun je goed zien, omdat ze lekker vrij is.
      Maar zoals het er nu uitziet likt het wel een copie huwelijk van Charles (hark) met Diana (spontaan)

Dus wat is jullie mening, gaat dit koppel vrijer worden als bij ons het koninklijk huis, of blijven ze afzijdig zoals altijd. 💡

14 reacties aan het bekijken - 31 tot 44 (van in totaal 44)
      • ik vind haar wel iets hebben en hij is nogal een slungel die geluk heeft gehad gebaard te worden in de goede baarmoeder. Een president kost zeker meer dan een koning en die blijven ook uitbetaald tot hun dood. Als je om de vier jaar een andere hebt kunnen de kosten zeker oplopen, het zoals ik al las, kiezen tussen de strop of de guillotine. Iets minder dotatie dan kunnen ze misschien de taksen verlagen of de biv herbekijken in vlaanderen :puke:

Als je dat in de middeleeuwen zou hebben geroepen “Vive la république” dan was het zeker de guillotine.

Nu doet het ook pijn maar in onze zak want, het is de belastingbetaler die de dupe is.

[quote=”porsche” post=137105]
            Maar zo lang het nog altijd goedkoper blijft dan een republiek, laat ze doen zou ik zeggen.[/quote]
            Klopt maar is een beetje alsof de beul vraagt “hoe wil je het hebben de strop of de guillotine ” :think:

Persoonlijk vind ik een koningshuis niet meer van deze tijd.

Maar zo lang het nog altijd goedkoper blijft dan een republiek, laat ze doen zou ik zeggen.

Wim

Koningshuis is inderdaad bij ons een stuk duurder, maar zijn ook jovialer. 😉

Ministers hebben bij ons max 150K op jaarbasis als ik het goed heb.

Mannekes toch, wat doet dat er toe hoeveel het kost? Zeker vergeleken met bijv onze noorderburen, komen we er nog goedkoop vanaf…

Trouwens, jaarlijks (ook met de in mijn ogen overbodige dotaties voor Laurent en de andere) kosten zij minder dan één rond punt….

Ok het is belastingsgeld, maar de staat gaat er niet echt rijker van worden door die kostenpost af te schaffen. Laten we het eens even hebben over de cumul van zovele politiekers en de poen die zij vlotjes maandelijks op hun rekening laten dumpen.

Vele jaren terug (ten tijde van paars) had Annemie Trutteboom (pun intended) maar liefst 19 mandaten goed voor een jaarlijks inkomen van 350.000€ oftewel 19 voltijds betaalde betrekkingen. Dat mijn vrienden is dan slechts 1 politieker… ga maar na hoeveel van die “vrij gekozen” poenscheppers wij hebben in dit scheefgepoepte landje. Believe me, het koningshuis is het minste van onze problemen.

On topic, ik ben blij dat den Albert de fakkel doorgeeft en niet zoals de paus johannes paulus II tot in het demente toe blijft zitten op zijn troon. Iedereen verdient een eerlijke kans om zich te bewijzen en dus ook Filip van België.

just my 2 cents! Peace… of was het piece? 😛

S2

Koning Filip voor de Vlamingen, Roi Philippe pour les Francophones 🙂

Schrijfwijze is naar keuze, hij mag met beide tekenen. Er wordt geopperd om het om de beurt te doen. 🙂
                    (Nu worden de meeste wetteksten opgesteld in beide landstalen en zal het Nederlandstalige stuk ondertekend worden met Filip, het Franstalig gedeelte met Philippe).

Simpel toch? :first:

Is het nu Filip of Philippe ,er was blijkbaar wat commotie rond omstaan :

Het is 11.5000.000€ per jaar das het enige dat ik weet 👿

Is het nu Filip of Philippe ,er was blijkbaar wat commotie rond omstaan ❓
                        Waarschijnlijk heeft die eerst aan mama of papa moeten vragen hoe die nu geschreven word 🙄

Dat is nog het minst erge waar ons belastingsgeld naar toe gaat heren… 😉

Een triestige bedoening,en het kost ons handen vol geld,voor mij weg met dit circus!!!

Ik weet weer waar men belastinggeld naartoe gaat :bounce:

PT

Gans ons koningshuis, (lees : :ass: circus), lijdt aan het stijve hark syndroom ! Ik vrees dat dit niet meer te genezen is !!

Zo vrij als de Nederlandse koninklijke familie zullen ze hier in België nooit worden vrees ik. 🙂
                                  Maar ik denk dat we in de toekomst nog wel eens versteld kunnen gaan staan van de Flip… :sarcastisch

14 reacties aan het bekijken - 31 tot 44 (van in totaal 44)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.