Nieuwe koppeling

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Nieuwe koppeling

• Maker
    Discussie
  • De koppeling van mijn 3.2 carrera uit 1984 blijk te slepen, nu gaan we eind deze maand een nieuwe steken maar ik vroeg mij af of iemand dit al gedaan heeft bij dit model.
    Indien wel zijn er speciale dingen waarop gelet moet worden?

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Sorry voor de late reactie:

Alles loopt vlot (winterwerk motor enzo wordt wat opgenet vandaar nog aan bezig) maar ik moet wel zeggen dat ik de koppeling laat steken door de garage om fouten te voorkomen. Wat ik ondertussen ook heb gedaan is de koppelingsplaat vlak gedraaid want deze was ook wat beschadigd (wel minimum afgedraaid). Veel succes zou ik zeggen, de grootste merde is dat de motor er uit moet het scheelt maar 2cm maar het is er 2 te veel.

Jan

Bas,
        Moeilijk is dit eigenlijk niet, maar het is wel veel werk.
        De motor en koppeling vervangen is één, maar als de motor er eenmaal uit is zijn er natuurlijk nog andere dingen die je zeker kan aanpakken. zoals groot onderhoud en regeling van de kleppen. Vervangen van leidingen, dichtingen, motor reinigen, onderdelen opnieuw lakken en zoveel meer.
        Als je dit laat doen gaat dit aardig in de papieren lopen.
        gr.
        Jan

Hallo,

Ik zag je bericht nu pas op het forum. Is het goed gelukt om de koppeling te vervangen? Ik heb zelf een 1982 Targa waarbij ik merk dat het volledige koppel soms iet of wat geleidelijk wordt doorgegeven. (ofwel instelling koppelingskabel of koppeling zelf)? Vermoed dat ik dus uiteindelijk ook aan nieuwe koppeling moet.
          Ik heb wel een handboek van Wayne R. Dempsey (101 projects for your 911). Daarin staat dat het toch vrij complex is…?
          gr
          bas

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.