nieuwe nummerplaten en plaathouder

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman nieuwe nummerplaten en plaathouder

• Maker
    Discussie
  • hebben hier net een porsche cayman gekocht van het jaar 2007
    nu met de nieuwe nummerplaten is de nummerplaathouder voor vanvoor niet meer bruikbaar.
    weten jullie een proper en stevig alternatief?
    en zijn er aluminium plaathouders voor achter aan, want hebben nu zo een plastieken en deze “kleppert” te hard
    ?

alvast bedankt

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Ik heb mij voorlopig twee nummerplaathouders aangeschaft voor het nieuwe type, achteraan past deze zoals voorheen en vooraan is hij drie cm te breed maar door hem gewoon op de bestaande houder te plaatsen valt dit niet op dus de mijne is er klaar voor
      here we come

Daar moeten ze het al veel langer dan hier… dus moeten er wel oplossingen voor bestaan vermoed ik.

Waarschijnlijk jammer genoeg: Daar is België niet…

Doen zoals ik het bij een duitser gezien heb .
            Die heeft de nummerplaat voor in de kofferruimte opgehangen aan een stabilisatorstang .
            Daar zegt de wet niet specifiek waar de voorplaat moet hangen . Enkel dat ze vooraan moet zijn .
            Bij controles moet men hem steeds laten gaan .

Edit : Het gaat om deze wagen

porschky schrijft:

ik zag het ook helemaal niet zitten om zo een lomp geval van een halve meter op de neus van mijn 996 te moeten zetten…

niks mis mee, de germanen moeten het allemaal dus elke P is er naar gebouwd 🙂

as said: ik zag het ook helemaal niet zitten om zo een lomp geval van een halve meter op de neus van mijn 996 te moeten zetten. Ik heb mij op bestelling een kleiner kleefplaatje laten maken, en heb de twee plastic tapjes die in de neus zitten om de schroeven van een nummerplaat in te schroeven er uit gehaald, en de kleine kleefplaat boven die gaatjes gekleefd. Ziet er veeeeel mooier uit, en zou toegestaan worden bij enkele modellen van auto waar het niet evident is om die grote platen er op te krijgen. Kost wel een aardige duit voor wat het is, heb uiteindelijk 45 euro betaald voor een klever van ik dacht 36 cm op 9 of zoiets. Besteld bij een handelaar van auto-onderdelen in De Pinte, die naar verluid veel aanvragen begint te krijgen van mensen met sportievere modellen…

hej axel,

misschien eerst jezelf eens voorstellen zoals dat gebruikelijk is hier !

en jouw probleem heb ik bij mij opgelost door een alu plaatje achter de plastic houder te rivetteren. je kan die houder dan ook mooi rond zetten in dezelfde boog als je bumper.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.