Nieuwe P

• Maker
    Discussie

• luc993cabrio
    Deelnemer

Volgende week normaal mijne nieuwe P gaan ophalen, nog geen fotokes maar toch een tip van de sluier, op de remmen staat PCCB :relaxman: :driver: :relaxman: :driver: :relaxman: :driver:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 88)
      • [quote=”stefx911″ post=100226]Mijn kleppen staan ook altijd open. PSE knopje beetje zinloos. Gebruik dat eigenlijk enkel om PSE te “demonstreren” ;-)[/quote]

De PSE knop doet echt niet wat Carnewall knop toelaat 🙄

Met de standard PSE bediening gaan de kleppen maar voor 80% open en sluiten van hun eigen als je er juist het meest kan van genieten, tussen 30 en 70km/u
        Met het Carnewall knopje gaat ze constant 100% open en dus luider :mrgreen:
        Dus ook in stad tussen 30 en 70 niet zoals bij de PSE knop

Jullie mogen denken wat jullie willen, mijn ervaring en die van tientallen anderen mensen is dat het zelf luider wordt met de tijd :drink:
        Nu ja… misschien let ik daar te veel op.

Persoonlijk vind ik de kleppen die 100% open staan te luid voor in stad (boze blikken en te hoog johnny gehalte) en nutteloos op lange afstanden (de wagen is al luidruchtig genoeg zo…liever stilte op autosnelweg)
        Maar iedereen zijn mening natuurlijk :respect2:

@blue8300 , ik heb de mk1 versie .
          Persoonlijk is het me niet opgevallen ,ofwel kan ik he me niet meer herinneren 😳 😉

Mijn kleppen staan ook altijd open. PSE knopje beetje zinloos. Gebruik dat eigenlijk enkel om PSE te “demonstreren” 😉

[quote=”Funny” post=100039]Bij mij staan de kleppen altijd open .
              Bij Zwarte Pijl is het nog een scherper geluid .
              Nog luider na een tijdje ????? Zal toch miniem zijn hoor .[/quote]

Geluidsterkte van de PSE veranderd volgens modellen…
              Heb jij een phase2? dan is het veel minder mooi en aanwezig als op de phase1 :sarcastisch

Het geluid werd na 2 à 3 weken héél duidelijk luider is dat is door iedereen op club911.net die een Carnewall geinstalleerd heeft geconfirmeerd. En niet alleen met kleppen open.

Had vroeger op mijn Bol D’or (900) ook zo’n 4 in 1. Dat waren destijds absorbsie dempers. (dat soort rockwool absorbeert het geluid) Als je de huidige prijzen ziet van een kwaliteits sportuitlaat zit er gelukkig wel wat anders in. Bijgevolg blijven de decibels +/- constant.

toen ik destijds in de verkoop van de moto’s zat, heb ik ettelijke aftermarket endpipes verkocht. Ook daar was het geweten dat sommige uitlaten, vooral de ‘streetlegal’versies, na een tijdje effectief luider werden! De verklaring is vrij simpel: binnenin de demper zit een soort van dempingsmateriaal dat er uitziet als staalwol. als dat door de hoge temperaturen opgebrand geraakt, is er steeds minder demping, en klinkt hij luider. Hoe harder je dus ging met je machine, hoe sneller dit opdook! :sarcastisch Circuitrijders zullen dit dus sneller (ahum) voorhebben dan rustige toerrijders…Vrienden van de Ducaticlub haalden destijds reeds vanaf de aankoop die ‘wol’ er uit, en voila, instant luider geluid zonder al te grote kosten…
                  Als je een ‘racing’ demper neemt, ga je dat niet hebben, omdat die dempingswol er sowieso al niet in zit…

Hier ook van dat. Zelfs in de stad goed te doen, als je een beetje normale snelheden rijdt. 😉 Rond de 2000 RPM kan je vanzelf door een historisch centrum rijden. Nog nooit een geirriteerd persoon opgemerkt.

Een naaimachine die dan dringend moet gereviseerd worden met dat geluid . 😉

Veel luider dan bij u hoor funny,zit ook met K&N luchtfilter,uw geluid is als een
                        naaimachine,grapje ruzie 😉

Bij mij staan de kleppen altijd open .
                          Bij Zwarte Pijl is het nog een scherper geluid .
                          Nog luider na een tijdje ????? Zal toch miniem zijn hoor .

En dat kan ik beamen :driver:

Heb over enkele maanden,200 Cell sport cats gestoken,hij gaat nu nog luider,trekt
                              vlugger op ook,bij Carnewal

[quote=”RODONDO” post=99917]Waarom kleppen ? Je gaat die toch nooit dichtzetten. 8)[/quote]

100% open is het wel redelijk luid hoor… 🙄

Iets “te” in stad als je niet graag als een Johnny wil gezien worden 😥
                                Als je lange afstanden moet doen is het maar meer lawaai, dus daar ook best dicht.
                                En als je je buren niet wil op je kap hebben… sluiten in jouw straat :sarcastisch

Dat is heel het plezier van die kleppen, je kan ‘normaal’ klinken als het best is, en “luid” als je eens de kans heb om ervan te genieten :respect2:

Zeer mooi, proficiat.

Waarom kleppen ? Je gaat die toch nooit dichtzetten. 8)

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 88)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.