Nieuwe Porsche 718

Home Forum Porsche Talk Nieuwe Porsche 718

• Maker
    Discussie

• S2

Een nieuwe Porsche 718 voor 39K ??? Gaat dat niet heel hard aan de verkoop van de Boxster knabbelen?

Bron: Autobild

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
      • Met de achterkant is niks mis.
        Afwachten wat dit gaat worden IRL.

de wieltjes van de 991 staan hem goed en ook een ferme kont als je het mij vraagt :up:
          het zal voor VW een gemakkelijke manier worden om hun 4cylinder turbo motoren te verkopen aan veel hogere marges 😯

S2

Denk je echt dat het voor 75% van de huidige 981 Boxster kopers uitmaakt wat er onder de motorkap ligt? Die willen een Porsche die goed rijdt, waarvan het dakje afkan, en er ontegensprekelijk “hot” uitziet.
            En deze 718 zal alle verwachtingen inlossen (286 pk voor de “kleine” turbomotor, mijn 986 2.7 moest het met minder stellen 🙂 )

hangt ervan af hoeveel auto je voor de 39K krijgt; voor de instappers wss minder een probleem dan voor oudgedienden,
              maar kiezen tussen een atmosferische flat-6 of een geblazen viercylinder is toch niet zo moeilijk :think:
              de beschikbare motorisaties voor de 718 zijn nog steeds dezelfde als eerder aangekondigd:

Inzwischen ist nur noch die Rede von einer Zweiliter-Maschine und von einem Hochleistungsaggregat mit 2,5 Liter Hubraum. Der kleinere Turbomotor soll rund 286 PS und 400 Nm mobilisieren. Als vorläufige Werte für den 2,5-Liter-Treibsatz handeln Zuffenhausen-Insider 360 PS und 470 Nm.

hierboven wordt naar de 914 en kleine transaxles verwezen, maar deze hadden een totaal ander concept en waren op een ander doelpubliek gericht dan de 911 rijders. terwijl hier wordt een beetje kannibalisme gepleegd op de 981 reeks (omdat die er sterk op lijkt en niet zo zeer qua power, prestaties noch prijsklasse).

Ziet er wel goed uit vind ik.
                In het verleden was er toch ook de 914, 924, etc….

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.