Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Nieuwe porsche 911 forumgebruiker met klein vraagje
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 8 maanden geleden door Wim.
-
MakerDiscussie
-
4 juni 2009 om 22:42
Beste allen,
Sinds 1 jaar rij ik nu met mijn porsche 911 3.2 1986, en zoals vele heeft ook deze kleine blaasjes aan de binnenzijde van de deurflanken ( aan de zijde van de sluiting) waar vuil en water door de achterwielen in de aldaar aanwezige spelonk katapulteren.
Wie heeft dit probleem al aangepakt, en op welk kostenplaatje dien je te rekenen?
Ik wil wel fotootjes posten, maar ben niet bekend met dit img code ding
-
MakerDiscussie
-
Wij zitten net over de Belgische grens. (Hulst)
Maar kijk eens in je PM box, krijg je ook een melding van. 😉Cabriowim,
Waar zit jij ergens in nederland?
Hoeveel zou je vragen om een goede roestevaluatie te maken van mijn porsche?Is mogelijk, kijk je met de endoscoop in alle mogelijke gaten en kieren. 💡
Zucht, ik weet het ik weet het. Kan je eigenlijk voor een volledige body strip een evaluatie maken van de ernst van de situatie?
Ik wil wel heel graag weten waar ik wanneer voor kom te staan…
Michael
Michael, wil je niet ontmoedigen, maar er gebeuren dingen onder de carrosserie die je uiterlijk niet ziet.
Als je mijn resto draadje volledig bekijkt, zul je zien dat er dingen onderhuids gebeuren die ik ook niet verwacht of gezien had. 😥Prachtige topic daar. Nu ik ben 100% zeker dat het bij mijn porsche niet zo erg zal zijn als daar. Weet er iemand rond antwerpen een goeie garage om een dergelijke deelrestauratie uit te voeren?
Ik heb deze porsche uit 86 160000 km in nederland gekocht. Hij is in redelijk goeie staat, enkel heeft de batterij gelekt, maar de bijhorende roestvorming daardoor is al aangepakt geweest. Ik rij zo’n 6000 km per jaar, en de wagen staat altijd droog en warm. Dus ik ben zeker niet van plan om tijdelijke hulpmiddeltjes te gebruiken. Van kindsaf was het mijn droom, en ik denk een goeie te hebben gevonden, en wil deze gewoon bijhouden en geleidelijk verbeteren.
Met vriendelijke groeten,
Michael Kruijne
Snap Bert zijn verwijzing best.
Dit probleem had ik ook en dacht ook niet dat het zo erg zou zijn, tot iemand op mijn zijkant reed.
Achterspatbord verwijdert en dan dat resultaat zien, net als in mijn topic geeft je inderdaad bijna een nachtmerrie. 💡
Je kunt het dan wel goedkoop laten maken (lees tijdelijk opknappen) maar denk dat je niet langer dan een paar jaar op die manier de problemen opzij schuift.
Plus wat denk de van de constructie van de carrosserie, als dat geen functie had zou Porsche het ook niet zo gemaakt hebben.Michael Kruijne, de verwijzing naar de restauratie topic van Bert V. geeft je eerder nachtmeries dan een goed gevoel veronderstel ik.
In jouw geval moet het allemaal niet zo drastisch en het kostenplaatje bepaal je natuurlijk zelf.
Laat je ook niet verleiden tot goedkope oplossingen, werken laten uitvoeren aan een Porsche hebben nu éénmaal hun prijs en goedkoop is in dit geval meestal slechte koop.Wil je het tijdelijk oplossen dan kan dat vrij voordelig maar je mag er vrij zeker van zijn dat binnen de kortste keren het probleem terug opduikt.
Als je van plan bent je wagen te behouden zou ik het toch grondig laten uitvoeren om latere problemen te vermijden. Als het is zoals jij vermeld zit er meestal ook nog verborgen problemen te wachten die vroeg of later op andere plaatsen opduiken.
Ik heb ook nog een 911 3,2 van ’86 gehad zonder problemen omdat ik de wagen nieuw had gekocht en altijd mooi proper maakte in de kasten, want dat is meestal het probleem bij die wagens en vroegere modellen, ophoping van zand of slijk in de kasten en spleten waardoor het roestduiveltje vrij spel kreeg.
De plaatsen die jij vermeld zijn moeilijk bereikbaar voor grondige renovatie dus vrees ik dat het prijskaartje gaat tegenslagen.
Er zijn op dit forum mensen die knap restauratiewerk uitvoeren, ik zou zeker daar eens informeren naar het kostenplaatje.Succ6