Nieuwe Porsche 988

Home Forum Porsche Talk Nieuwe Porsche 988

• Maker
    Discussie
  • Een opvallende nieuwkomer is de 988 waarmee Porsche de Audi R8, McLaren 650S en Ferrari 458 Speciale wil beconcurreren. Van dit model verwacht men dus hetzelfde dan indertijd de 959 tov de F40.
    Het model wordt boven de 911 GT2 en onder de 918 Spyder gepositioneerd. De auto krijgt een geheel nieuwe achtcilinder 4.0 L boxermotor, middenin geplaatst, die dankzij 4 turbo’s goed is voor meer dan 600 pk.
    Porsche gaat tevens een geheel nieuw modulair platform ontwikkelen voor al z’n toekomstige sportwagens, om flink wat gewicht en kosten te besparen. Deze auto krijgt een variant van dit platform bestaande uit aluminium en met carbon versterkte plastics.

Ten vroegste in 2017 zal project « 988 » op de markt verschijnen. Deze auto moet Porsche in staat stellen als maar betere prestaties te blijven neerzetten en de concurrentie bij te benen, hetgeen met de 911 niet langer lukt omdat de grenzen van de flat-6 stilaan bereikt zijn.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Die 988 is een gat in de lineup. Voor mij kan die niet snel genoeg komen. McLaren komt trouwens met een nieuwe “sports series”, maar die komt wellicht prijsmatig wat lager.

Dju nu moet ik dus toch een nieuwe fellali bestellen, want een ijskast heb ik al :happy:

Porsche ‘988’ in de ijskast

Porsche heeft de plannen om een spiksplinternieuwe sportwagen met middenmotor te ontwikkelen op een laag pitje gezet, nu de fabrikant zijn technici hard nodig heeft voor de ontwikkeling van de nieuwe Panamera (2016), de Cayenne (2017) en de nieuwe generatie boxermotoren voor de sportwagenmodellen.

Met de 988, zoals de sportwagen intern wordt aangeduid, wilde Porsche de aanval openen op de Ferrari 458 Italia en de Lamborghini Huracan. De sportwagen zou net als die types de beschikking krijgen over een motor met een vermogen van rond de 600 pk. In het geval van de Porsche zou het vermogen uit een achtcilindermotor worden gehaald. Echter, het besluit over het model laat op zich wachten. Volgens het Engelse AutoCar zou de autobouwer afgelopen zomer een beslissing over productie nemen, maar het magazine meldt nu dat er nog steeds geen klap op is gegeven.

Panamera Coupé

Mocht de 988 daadwerkelijk komen dan is het voor het eerst sinds de jaren negentig dat de autobouwer weer een sportcoupé met achtcilinder benzinemotor levert. De laatste was de 928, gebouwd van 1977 tot en met 1995. De 988 moet zeker niet gezien worden als de virtuele opvolger van de 928. Een coupévariant van de Panamera kan gezien worden als de vervanger van de 928.

bron: Autovisie

Wim

Heeft wel iets, liefdesbaby van een Audi R8 en een 918 spyder.

[quote=”gijsbeer” post=173046]Laat ons hopen dat het alvast niet teveel op een plastic fiat gaat trekken![/quote]
                Mijn eerste indruk was het zelfde ,in het rood zou die verdacht veel op een Fewawie beginnen trekken :think:

Mijn bankrekening ook. :mrgreen:

Ondertussen wacht ik af op echte prototype foto’s ipv deze fotoshop. 🙂
                  Het concept klinkt alleszins veelbelovend.

Uiteraard mag het er wezen. Maar met al die nieuwe modellen gaat mijn garage toch snel te klein zijn 😀

Op dit moment vind ik het op een uit de kluiten gewassen cayman trekken…. Op zich nix verkeerd met een cayman met 600pk :respect2:

Laat ons hopen dat het alvast niet teveel op een plastic fiat gaat trekken! Eerste foto’s…
                        Porsche kennende zal het toch weer een kenmerkend Porsche-concept zijn, van niemand afgekeken, maar nieuw en origineel.
                        Gelukkig… :applaus:

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.