Nieuwe Porsche Cayman in Belgie

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman Nieuwe Porsche Cayman in Belgie

• Maker
    Discussie
  • Hello Folks,

De kogel is door de kerk, ik heb me een (tweedehands) Porsche Cayman aangeschaft 😀
    Wagen is in Belgie sinds 26 april.
    Ben ondertussen naar de douane geweest. Dat is daar precies Rusland van de jaren 1920 nog… Klanten uitkafferen dat het niet mooi is…
    Nadien naar de keuring (geen enkel probleem gehad).
    Nu is het wachten op de nummerplaten….

Wagen heeft tal van opties, de belangrijkste (voor mij althans):
    – 20 inch Carrera Classic sjanten
    – Adaptive sportstoelen
    – Bose installatie
    – B-Xenon koplampen
    – Bi-color interieur (op foto was het lelijk, in real life heel mooi)
    – PASM
    – PCCB
    – PCM + navigatie
    – PDK
    – PTV
    – Sport Chrono pakket
    – SportDesign stuur
    – Sportuitlaat
    – PVTS

Foto’s van de nieuwe aanwinst ….

Greetz,

Plumber

Attachments:
    • WP_20140426_10_14_34_Pro.jpg
    • WP_20140426_10_14_44_Pro.jpg
    • WP_20140426_16_42_16_Pro.jpg
    • WP_20140426_16_42_30_Pro.jpg
15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
    • Heb ondertussen al wat kunnen rondrijden met de Cayman.
      Wagen is echt wel heel goed.
      Ook het verbruik is opvallend.
      Waar de 997 gemiddeld rond de 13liter schommelt is de Cayman meestal tevreden met rond de 10 liter.
      Bij heel economisch rijden (snelweg, constante snelheid) zakt dat zelfs tot 8,5 liter.
      Toch wel opvallend…

Nog wat extra pics van de wagen…

Attachments:
      • 1.jpg
      • 2.jpg
      • 3.jpg
      • 4.jpg
      • 5.jpg
      • 6.jpg
      • 7.jpg
      • 8.jpg

Proficiat ,daar ga je heel veel plezier aan beleven ! :up:

proficiat, prachtige wagen :up: :up:

Zeer mooi, proficiat :first:

ik ben nooit cayman minded geweest maar met het laatste model ben ik compleet overstag gegaan. De reviews op youtube zijn allemaal positief en als het over wegligging gaat en “driver pleasure” spreekt men in eens over superlatieven.
              Regelmatig vallen de woorden “the perfect 2 seater

feli met je wagen, you got a winner here !!

Dank aan allen voor de feedback.
                Interieur is effe wennen maar in “real life” veel mooier dan op foto.

De wagen komt inderdaad van een Porsche garage in Duitsland (Essen).
                Zelf de invoer/afhandeling gedaan; is echt een fluitje van een cent. Is nu al de derde wagen welke ik zo invoer uit Duitsland 😀

De reden van aankoop in Duitsland is simpel: veel groter aanbod in tweedehands wagens in Duitsland + vaak zeer veel opties.
                De wagen is van januari 2013 en heeft nu ongeveer 14.000km op de teller.
                Ik heb een extra jaar garantie erbij genomen waardoor hij dus onder garantie is tot januari 2016… k’Ben dus nog effe gerust 🙂

Het gaat hier dus inderdaad over een presentatie wagen van Porsche Stuttgart maar er valt echt niets op te merken aan de wagen en ik heb een volledige checkup meegekregen met de bevestiging dat de wagen 100% in orde is.

Wat het verschil betreft tussen de 997 en de Cayman: dat verschil is er wel degelijk. De 997 is ondertussen 7 jaar en je merkt toch wel het generatie verschil tussen beide wagens. De Cayman oogt (binnen) veel moderner dan de 997.

De Cayman heeft trouwens PDK waar de 997 handgeschakeld is. Het schakelen met de Cayman is razendsnel, zo snel kan een mens nooit schakelen…
                Maar je mist dus wel degelijk een beetje het plezier van het schakelen….
                Aangezien het gedeeltelijk mijn daily driver zal worden wou ik hoe dan ook een PDK 😀

Motorisch gezien kan ik nog niet teveel vergelijken; heb nog niet lang genoeg met de Cayman gereden om echt te kunnen vergelijken.
                Ik weet wel dat ik het gebrom van mijn 997 wat mis.
                Het geluid van de Cayman (zelfs met de sport uitlaat optie) is veel sterieler dan de 997.

Hij staat momenteel in de garage aangezien ik op de nummerplaat aan het wachten ben 🙁

Ik hou jullie verder op de hoogte ivm de verschillen tussen de 997 en de Cayman….

Greetz,

Plumber

Mooi !

Proficiat!
                    Lekkere kar :applaus:

ook benieuwd naar het verschil tss de 997 en deze! Ik vind em fantastisch mooi!
                      Van harte proficiat en veel snelle en veilige km toegewenst!

Prachtige Cayman!!! I like :music: 😀

Gefeliciteerd !

Is dat die Russische perswagen ?

Ferme *porsche :up:

:up: :driver:

proficiat :applaus: wat een prachtwagen *luv
                                veel veilige km gewenst.

Ziet er gelikt uit :up:
                                  Veel plezier en veilige kilometers :driver:

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.