Nieuwe Porsche-fan met veel vragen en bedenkingen

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuwe Porsche-fan met veel vragen en bedenkingen

• Maker
    Discussie
  • Hallo iedereen,
    ik ben Jorge en ben sedert vandaag lid geworden van dit interessante forum.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit forum al sedert enige tijd volg en dat ik hier al veel info heb kunnen terugvinden, maar vandaag vond ik het toch ruimschoots tijd om me officieel in te loggen.

Sinds mijn kindertijd was ik een grote fan van mooie en snelle wagens, maar nooit dacht ik eraan om me zelf een sportwagen aan te schaffen, gewoon omdat ik er op dat ogenblik het geld niet voor had. En de dag dat ik het dan eindelijk had, waren er andere dingen die voorrang krijgen in het leven: huisje, tuintje boompje, kindje,… jullie kennen het ongetwijfeld 😉

Maar de laatste maanden is het voor me duidelijk geworden: hij komt er, en het gaat NU gebeuren! :bounce:

Mijn aandacht is getrokken door de Boxster 986. Ik vind hem echt mooi én hij past perfect bij het budget dat ik er op korte tijd voor kon vrijmaken.
    Tijdens mijn zoektocht is het me echter duidelijk geworden dat er een groot prijsverschil zit tussen auto’s uit België en bvb Duitsland. Ook het aanbod is er veel groter. Vandaar dat ik eraan denk om er eentje uit Duitsland aan te schaffen.

Bovendien speel ik ook met het idee om een Belgisch schadevoertuig (enkel koetswerk) te kopen en dit in orde te laten zetten. Maar de onzekerheid van de totaalprijs schrikt me een beetje af. Ik veronderstel dat koetswerkonderdelen van Porsche niet goedkoop zijn.

Hebben jullie advies/tips voor mij? Is een Duits avontuur te vertrouwen? Of zou ik toch maar in België blijven zoeken?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Niets overhaast doen.
      Rustig zoeken en vergelijken.
      Altijd een Porsche keuring laten doen.
      Geeft een gerust gevoel en je hebt er alles aan gedaan om geen kat in de zak te kopen.
      Succes met de zoektocht

… Ppi laten doen, heb je toch wat meer info.

Dank allemaal voor jullie reacties. :respekt:
          Ik heb begrepen dat ik de aankoop van een schadewagen maar beter uit mijn hoofd zet, om verdere problemen te voorkomen.

Het zal dus meer dan waarschijnlijk een Duitse import 986 worden. Maar nu is de vraag: hoeveel mag de maximale kmstand zijn?
          Ik kan immers moeilijk aannemen dat een Porsche Boxster van pakweg het jaar 2000 slechts 70000 km zou gebold hebben, tenzij hij misschien aan z’n tweede motor begonnen is…
          En aan de andere kant: hoge kmstanden boezemen me ook wat angst in. Het zal je maar overkomen dat je eindelijk een Porsche koopt, om er na 5000 km aan de kant mee te staan met een kapotte motor… 😯

Wat denken jullie ervan?

In de kopersgids is er al het een en ander geschreven waar op te letten bij een 986.
            Succes met de zoektocht!

Met die Duitse auto’s is nix mis mee. Wij hebben er een Elf, een bmw en jeep vandaan gehaald. Welkom en suc6 met je zoekproces!

welkom en je zoektocht zal fun worden geloof me. Ik denk dat je de raad van de jongens niet in de wind mag slaan als je in Duitsland koopt. Zeker wat betreft het coc. Zorg er voor dat je alle documenten hebt. Als je het forum een beetje hebt gevolgd kan je enkele posts bekijken ivm technische controle. :up:

Veel succes met je zoektocht. Van een schadevoertuig zou ik afblijven, zoals al aangehaald, er is voldoende aanbod op de markt.
                  En mocht je er aan twijfelen, schitterende wagen!

Schadevoertuig zou ik afblijven tenzij je al wat ervaring hebt met Porsche en je goed weet waaraan je begint, 986 is toch geen schaars model daarvan is toch voldoende prijswaardig aanbod voor een eerste Porsche …

PB

[quote=”ronscarclean” post=182487]Beste jorge,

In Berlijn staat er nog n mooie met 84000 km voor 120000 euro
                      [/quote]

En dan zeggen ze dat een Boxster geen belegging is. :mrgreen:

Wim

Dat mag dan wel een hele mooie en goede zijn. :mrgreen:

[quote=”Jorge” post=182464] Is een Duits avontuur te vertrouwen? [/quote]

Al herhaaldelijk gemeld op dit forum: heb zowel een Cayman als een Carrera gekocht in en geïmporteerd uit Duitsland, telkens gekocht in een officiële Porsche garage. Geen problemen ervaren. Wel COC formulier vragen !

Suc6

X

Beste jorge,
                            Ik heb pas een boxster in duitsland gehaald!
                            Is al mijn 10 de wagen uit duitsland.
                            Laat je niet schrikken door cowboyverhalen. Koop wel best bij n merkgarage en vraag naar facturen en onderhoudsboek.
                            De mijne is 13 j en heeft 64000 km 1 ste eigenaar ,ik heb alles gecheckt zelfs eigenaar gebeld ( ben duitstalig opgevoed)
                            Zoek en kijk op mobile .de en autoscout
                            Prive
                            Mijne komt uit munchen
                            Ook,niet bij de deur.
                            Ik haal ook auto s voor klanten en regel de documenten
                            Succes
                            Je mag me steeds contacteren
                            Mvg
                            Ron

Welkom op het *porsche forum :drink:

Wim

Welkom Jorge, en wijsheid ga je hier wel krijgen want er zitten genoeg leden met kennis hier. 😉

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.