Home › Forum › Porsche Talk › Nieuwe Porsche GT 3 Rij- Impressie
- Dit onderwerp bevat 90 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 11 maanden geleden door Erwin.
-
MakerDiscussie
-
5 mei 2017 om 13:49
-
MakerDiscussie
-
Neen, ik heb het juist aan mijn vrouw gevraagd, ze weet van niets.
Bij Porsche Center Mechelen is een “gele” PTS vertrokken naar de detailer en voor levering begin 2018……
Ik kan mis zijn maar zou het kunnen dat die naar een forummer gaat? :think:
Wilde gok hé!Porsche 911 GT3 Touring review: wingless wonder? by Top Gear
Ook duidelijk één van de camion die ze in Monte Carlo hebben uitgeladen samen met de 911 T
To whom it may concern:
Porsche Center Rotterdam heeft nog een GT3 in de pipeline 💡 💡
Voor zover ik weet nog vrij configureerbaar maw Touring versie behoort nog tot de mogelijkheden :respect2:Driving lesson with Walter Röhrl in the new 911 GT3
[hide]@YS : De kuipstoelen die ik heb liggen ietsje verder achterover qua rugleuning dan die van de GT4, er van uitgaande dat de GT4 de standaard 918 style kuipjes had met de hoogteverstelling. Verder heb ik wellicht langere benen en in verhouding wat kortere armen. Plus ik heb mijn stuur graag dicht tegen mij – polsen bovenop het stuur zonder dat de armen moeten uitrekken – dan voel ik de auto het beste. Verder ben ik extreem gevoelig aan mijn zitpositie. Een klikje meer of minder naar voor in de zetel kan genoeg zijn om heel mijn rijgevoel te veranderen waardoor ik de klik met de auto verlies. En gezien de GT3 geen zetelgeheugen heeft zoals de C2 …
Enige auto tot nu toe die ik me kan herinneren waar het perfect was, was de Mclaren 570s, daar kon ik in zitten zoals het hoorde, maar die had dan weer andere gebreken 🙂
[/hide]Thx for sharing!
Ik heb dus een dag met de GT4 rondgereden. Aangenomen dat de kuipstoelen daarvan en dus de rijhouding vergelijkbaar zijn met die in de GT3 heb ik moeite te geloven dat je geen goeie positie kan vinden?
[hide]Bijna 5000km nu, ben nog altijd niet tot max rpm geweest. Soon now, very soon. Probleem is eigenlijk dat de auto VEEL TE SNEL is voor de openbare weg. Als je 3 versnellingen uitdraait tot 9000 toeren dan mag je voor de rest van je leven naar penitentiaire instelling !
Rijimpressie is te gecompliceerd, random thoughts kan ik wel placeren:
+ wagen heeft heel veel koppel ivm de C2
+ motor krijst @ 8000 rpm alsof hij zichzelf in de stratosfeer gaat lanceren, nog 1000 extra te gaan
+ PDK is de max wanneer hij het volgende verzet erin ramt (met volgens Rollie een flinke plof in de uitlaat), sounds like a f*cking cup racecar to me, AWESOME.
+ carbon kuipzetels geven prima steun, zijn comfortabel, ook voor langere reizen
+ ophangingscomfort is prima in orde, ook voor langere reizen
+ in het begin was het wennen aan het extra niveau motorgeluid in de wagen tov de C2 gezien de 7de versnelling een stuk korter is en je dus in hogere toeren cruised, na enkele duizenden kilometers merk je dat niet meer
+ durf uw kleine teen bewegen en je bent zo aan 200 per uur. 170-180 voelt aan als een ontspannen cruise snelheid.
+ aan lage snelheid hoor je vanalles lawaai maken achteraan, motor, gbox, diff. Geeft een mannelijk, rauw, racy gevoel aan de wagen.
+ Klinkt niet stoer of mannelijk, maar sinds deze generatie is er een achteruitrijcamera, ZEER handig gezien geen parkeersensoren.
+ inhaalmaneuvers zijn effortless
+ flexibele baggage blijft beter liggen achteraan in de rolkooi dan bij de C2[b]- er zou meer verstelling in de stuurkolom mogen zijn. Ik zit OFWEL te ver van mijn stuur, OFWEL met mijn knieën tegen mijn stuurkolom. Zeer irritant, Porsche fix this NOW, het kan niet moelijk zijn om de stuurkolom een extra 5 cm lengte te geven.
[/b]- Je kan nergens ongezien of ongestoord komen, zelf met sportuitlaat non-actief krijg ik overal vuile blikken en vuisten mijn richting uit !
– Porsche lakkwaliteit af fabriek sucked nog altijd monkey balls. Het was bij deze veel erger dan bij de C2 !
– RWS blijft iets vreemds voor mij, LIJKT inconsistent, maar dat zal wellicht aan mij liggen want ik merk op dat het me minder en minder begint op te vallen. Dit minpunt wat heel erg aanwezig was in de beginkilometers zal vermoedelijk dus verdwijnen naarmate meer seat time komt.
– Je kan niet “spontaan” ergens naartoe rijden, er komt planning bij kijken, is de parking goed, is er een hoge borduur, een stijle oprit, een goot, …De achtertrein is ZEER gevoelig bij koud en nat weer ! De Hahntenjoch was een quasi “spirituele ervaring” in de regen en de koude en een bandendruk die zakte tot 1.9 bar. Had het gevoel dat ik bij momenten heel dicht bij mijn schepper kwam.
Heb nog niet het gevoel dat ik de wagen voor de volle pond onder controle heb, hetgeen zo bij de C2 wel aanvoelde.
[/hide]
Rodage? Poeh. Je zit al over de 3000km heb ik gezien,
Btw ze zijn vorige week de fabriek zelf gaan bezoeken. 1 op de 8 gemaakte Porsches (ik vermoed dat het wel over 911 ging) blijkt een GT3 te zien.
Niet alle wagens worden op de baan getest maar we zagen wel de ene na andere GT3 voor een testrit vertrekken. Wel goed ingepakt. Inclusief de velgen. Die zullen ook wel effe doortrekken want een deel van hun parcours is Autobahn…:)
De GT3’s stonden er netjes op een rij. Helaas geen foto’s kunnen nemen omdat we alles hadden moet afgeven alvorens het bezoek te beginnen.
Als ik kan, ga ik nogeens terug.Rodage nog maar?? Ge moest er al een set banden doorgejaagd hebben! 😉 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.