Nieuwe Porsche liefhebber!

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuwe Porsche liefhebber!

• Maker
    Discussie

• PM

dag heren en dames! Mijn naam in Philippe. Tijdens mijn zoektocht naar een 996 (eerste Porsche hopelijk) kwam ik hier terecht. Ik heb al veel nuttige info gevonden. Misschien kom ik hier ook mijn 996 tegen! 😀

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 171)
    • S2

3.4 is Tiptronic, 3.6 is Tiptronic S , en dus iets vlotter als automaat. Als je met beide gaat rijden is het verschil heel duidelijk.

3.4 was een heel gevoelige blok en heel veel blokken zijn gesneuveld en intussen vervangen. Belangrijk om weten is of er een nieuw blok in gegaan is of er een 2dehands blok gebruikt is.
        De 3.6 is op dat vlak iets betrouwbaarder, maar nog steeds niet zonder fouten.
        Ideaal zou een wagen zijn met een motor waarbij de gekende problemen verholpen zijn (op papier te bewijzen uiteraard).

Het prijsverschil tussen een 3.4 en een 3.6 is wel betrekkelijk groot en er zit heeeel veel kaf tussen het koren. Dus bereid je heel goed voor of neem iemand mee die echt op de hoogte is van dit type Porsche.
        De prijzen zijn heel uiteenlopend, maar over het algemeen geldt dat je krijgt waarvoor je betaalt. (Koopjes, zelfs bij de 996 zijn zeldzaam).

PM

[quote=”S2″ post=186623]Hallo Philippe,

Kan je ons wat meer vertellen over je droom Porsche?[/quote]

Ik ben op zoek naar een tiptronic. 3,4 of 3.6 maakt eigenlijk niet zo veel uit. max 150.000 km, met volledige onderhoudshistorie. Is er een voordeel of nadeel bij een originele of ruilmotor? Leeftijd ed maakt eigenlijk ook niet veel uit. Het moet gewone een mooie wagen zijn waar alles van gekend is. :happydance:

Ben hier ook maar een rookie, maar kom: welkom 🙂

Ik heb rond de 300 euro betaald.
              Tip : ik had met de verkopende partij, die verklaarde heel erg zeker te zijn van de kwaliteit van de *Porsche, afgesproken dat hij de kosten zou betalen indien er grotere tekortkomingen zouden zijn. Als de *porsche in orde was zou ik de kosten van de 111 punten keuring betalen. Resultaat : ik ben zelden zo content geweest om te betalen!

S2

Hallo Philippe,

Kan je ons wat meer vertellen over je droom Porsche?

Tiptronic of Manueel?
                Originele motor of al een ruilmotor?
                OHB compleet? (bij Porsche center of bij een lokale garage)
                Handelaar of particulier?

Misschien een link naar de advertentie als ze online staat.

Ik dacht dat een Porsche Center iets van een 250 Euro vraagt voor een check. Maar dat kan je best even zelf navragen.
                De kosten van de “check” bij een OPC (officieel Porsche Center) zijn zowiezo voor jou. Maar als het dan een wagen blijkt met veel kosten, ben je maar 250 Euro kwijt ipv het aankoopbedrag 😉

Let wel, zo’n check is een momentopname! En zeker niet zaligmakend. De auto kan op de check perfect in orde zijn, maar dat wil niet zeggen dat je geen onverwachte kosten kan hebben.

PM

[quote=”vankerchove” post=186588]welkom, en je kan ook vragen of je de wagen mag laten nakijken door een orgineel porsche center, dan ben je ook zeker van je zaak ;)[/quote]

Goeie tip! Wist niet dat dit kan/mocht als je de wagen daar niet koopt. Is dit een grote kost?

Wim

Welkom op het forum Philippe :up:

welkom, en je kan ook vragen of je de wagen mag laten nakijken door een orgineel porsche center, dan ben je ook zeker van je zaak 😉

neem deze buyers guide voor de 986 mss eens door; deze heeft heel wat gemeen met de 996, dus ook de mogelijke mankementen.
                        kilometerstand van bijna 200 dkm hoeft helemaal niet af te schrikken indien de auto aantoonbaar correct onderhouden werd en je uit de motronic het aantal en ernst van toerentalbegrenzingen laat uitlezen.
                        qua richtprijs kan je best zelf een gemiddelde nemen van dit model op de courante verkoopsites.

PM

Misschien een rare vraag; ik weet een 996 (2)te koop staan van jan 2000 met 180.000 km. Ik ga donderdag de wagen bekijken. Op wat moet ik speciaal letten (dan bedoel ik de motor/onderhoud) . De km’s schrikken mij wat af. Wat mag deze wagen kosten volgens jullie?

Philippe

welkom
                            op het leuke forum
                            succes met de zoektocht naar een 996 *porsche
                            :drink:

PDS

Welkom op het forum ! :up:

groetjes PHILIP

XXX

Welkom Philippe, veel plezier met ‘t zoeken hé 😀

welkom.

Welkom op dit leuke forum , succes met de zoekactie naar je *porsche

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 171)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.