Home › Forum › Stel jezelf even voor ! › Nieuwe Porsche liefhebber!
- Dit onderwerp bevat 171 reacties, 35 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 10 maanden geleden door Mario Leuse.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Kort verslag van mijn bezoek aan Carrera Motors vandaag. Daar stond een 996 /4 cabrio van 2000 met 130.000 km. Een wagen met wat werk aan.
Ik begin wel iets te voelen voor een wagen met wat werk aan. Deze lijkt met nog oplapbaar. Het is een 3.4 met een volledige en correcte historiek, ongeval vrij.
*Op de tellersplaat zijn blaasjes, te vervangen. Weet iemand hoe dit komt?
*Zetels te vervangen op te kuisen indien mogelijk,
*Houtinleg te vervangen
*Velg met wat schade
*Eventueel nieuw stoffen dak
*remschijven, blokken en banden in goede staat.
*De achterbumper is te vervangen. Mochten we toch bezig zijn laat ik hem helemaal herspuiten.
De vraagprijs laat ik nog in het midden. Ik ga volgende week wat informeren naar de kostprijs voor de verschillende zaken. Of weet er iemand reeds wat dit zou kosten.Attachments:Bvb.
Ze kunnen uitlezen hoeveel keer hij in het rood geweest is, in stappen van “een klein beetje in het rood” tot “vol tegen de toerentalbegrenzer”. Soms eens in het rood, geen probleem. Veel tegen de toerental begrenzer …
Ook kan je bvb. de totale km-stand delen door het aantal draaiuren. Dit geeft je een gemiddelde snelheid over de gehele levensduur van de wagen. Dit kan je een idee geven “hoe” de wagen gebruikt is. (Rond de kerktoren / veelal autostrade).
Ze controleren ook op sporen van schade of herstel.
Verder kunnen ze kijken of er fouten in de ECU zitten. De Airbag kan bvb. defect zijn (of ontbreken na een vorig ongeval). Als je dan het lampje in het dashboard er even uithaalt, ga je dat maar merken op het moment dat je hem nodig hebt.
….
Ik heb nog een vraag; morgen ga ik nog een ‘project’ 996 bekijken die technisch in orde zou zijn. Heeft er iemand ervaring met een aankoop/keuringsverslag van OPC? Wat staat erin, wat is nuttig. Indien ze de motor uitlezen, op wat moet ik letten, want eerlijk, ik ken er niets van. Ze kunnen zeggen dat het goeie waarden zijn, ik zou het niet merken mochten het slechte waarden zijn, vandaar de vraag. 😀
Mijn kids zijn 4 en 6. De bedoeling is dat de *porsche zal gebruikt worden in het weekend om kids te voeren/halen van de turnclub/jeugdbeweging alsook om met madam een avondje uit te gaan, of eens met allemaal naar de zee of zo… Zoals ik al zei is het onze derde wagen en zal deze enkel gebruikt worden voor het plezier. Met een Boxster kunnen ze zeker niet mee, in een 996 kunnen ze mss nog enkele jaren mee. De leeftijd van de wagen alsook de km maken voor mij niet zo veel uit. De wagen moet gewoon goed en correct onderhouden zijn. Ik ben er zeker van dat er zo’n wagens in omloop zijn die aan die voorwaarden voldoen voor het bedrag dat ik er wil aan geven. Ik blijf koppig verder zoeken..; 😀 😀 😀
Hoe groot/oud zijn je kinderen? Zie je je echt regelmatig met hen gaan rijden? Indien “ja”, berg dan je Boxster plannen maar op :think:
Indien je voor de Boxster gaat….neem dan de 987 2.7 om te beginnen.
Als die je bevalt kan je verder dromen. Allé zo gaat het bij mij 😉
Er zijn nog wat meer verschillen tussen de 986 en 987 dan hierboven opgegeven. Zo is er de grotere “luchtinlaat” in zijflank die mij mooier lijkt.
Het interieur is uiteraard ook wat moderner. De 2.7 is in de lage toeren ook niet echt een “bom” te noemen maar eens die in hogere toeren gaat….is het best wel een leuk speelgoedje….
Anyway, ik droom ondertussen van een 997. 😉Philippe, 986 is de eerste generatie Boxster (1997-2003), 987 is de tweede generatie (2004-2012) en 981 is de derde generatie (2012-nu). Het grootste verschil tussen de eerste en tweede generatie zijn de koplampen vooraan.
Aanvankelijk werd de Boxster door 2.5 aangedreven. Maar toen werd er een facelift gedaan in 1999 en toen veranderde de 2.5 naar 2.7 en kwam er ook een S-versie bij met 3.2 motor. Vanaf de 987 is de 2.9 erbij gekomen (als ik me niet vergis) en bij de laatste generatie is er ook een 3.4 versie.
Het nadeel van de Boxster (althans bij de mijne en dat is een 986) is dat de motor inderdaad moeilijk te inspecteren valt, vermits het een middenmotor is en dat hij goed “verstopt” zit.
Ik rijd met een 2.5 en ben tevreden van mijn P, maar mocht ik nu nog kunnen veranderen had ik me minstens de 2.7 aangeschaft. De 2.5 rijdt goed maar als je wil dat het echt snel gaat, moet je hem goed in hoge toeren houden. In de lagere regionen mankeert hij toch wat trekkracht.
Ik heb in één van je voorgaande posts gelezen dat je budget ongeveer 20k is. In jouw geval zou ik dan toch een 987 in huis halen. Die afwerking is toch al van een iets hoger niveau en die zijn voor die prijs zeker te vinden.
Ben toch even aan het kijken in Boxster-land. Ook veel mooie wagens. Zal eens met mijn vrouw overleggen.
Op het eerst gezicht is het grote verschil tussen de 986 en de 987 de lichten? klopt dat? Op de tweedehands sites staat er niet altijd bij welk type het is, moeilijk zoeken zo.
Klopt het dat er 3 motoren zijn ; 2.5, 2.7 en 3.2. Welke is dan de “S” of is dat een uitvoering. Op wat moet ik letten bij deze wagens en is de motor makkelijk visueel te inspecteren?
Mooie wagen maar twee plaatsen te kort… 🙁 We hebben 2 kids die ik wil meenemen. Vandaar de keuze voor een 996.
@PhilippeM: Waarom verleg je je terrein niet naar een mooie Boxster? Zelfs een 987 Boxster komt stilaan binnen bereik. En een 986 Boxster S ligt qua vermogen en rij-sensatie heeeeeel dicht bij een 996 3.4.
Binnen jouw budget kan je zelfs een facelift Boxster S kopen.Bvb. deze 2.7 FL (enkel gemaakt in 2003-2004):
http://www.2dehands.be/autos/porsche/boxster/porsche-boxster-2-7i-tiptronic-xenon-216872855.html(Te herkennen aan: andere voorbumper, andere achterbumper, spoiler, handschoenkastje, …)
En voldoet aan je wensen: Cabrio, automaat, …
Vandaar dat je extra uit je doppen moet kijken als je gaat shoppen in Italië .
Dan kan je hier zeker een goede koop doen maar kijk je niet goed uit dan kan je gekloot zijn.
De eerlijke verkopers moeten het met de slechte bekopen …[b][i]Willen de heren a.u.b bij een reactie op een vraag alleen op antwoord drukken.
Quoten doe je als je wilt reageren op een vraag die wat verder weg staat in het draadje, en dan enkel ook het nodige quoten[/i][/b]Hmmmm … 20.000 euro is vrij krap om een goede te vinden denk …
Mijn gedacht is dat je beter iets meer uitgeeft aan een goede met minder km’s … dat geld dat je meer investeert krijg je later zeker terug.
Wat denk je van deze :
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/261927319?asrc=pl|as&top=1
of een goedkopere aan jou max. budget met minder km’s :
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/263812798?asrc=st|as
Italië heeft geen goede naam kwa tweedehandswagens maar ik heb toch goede ervaringen met de aankoop van men ex. M3 CSL in Modena.[/quote]
ze hebben wel verdacht weinig km’s :think: :think: dacht al is gelezen te hebben dat je best ook voorzichtig bent met auto’s uit italië… stel me dan de vraag waarom ze ze daar zelf niet verkocht krijgen…
Ryanair vlucht naar Italië heen en terug was geen 100 euro … je kan er toch een leuk weekendje van maken met het vrouwtje …
Voor mij persoonlijk was het een mooi avontuur … de jacht is toch het fijnste 😀
De CSL heb ik toen laten terugkomen met autotransport ( 800 euro).
Het was winterperiode en had geen zin om een dikke 1000 km op half slicks te rijden en daarbovenop met een wagen die de laatste jaren bijna geen km’s meer heeft gedaan.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.