Home › Forum › Stel jezelf even voor ! › Nieuwe Porsche liefhebber!
- Dit onderwerp bevat 171 reacties, 35 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 10 maanden geleden door Mario Leuse.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Hmmmm … 20.000 euro is vrij krap om een goede te vinden denk …
Mijn gedacht is dat je beter iets meer uitgeeft aan een goede met minder km’s … dat geld dat je meer investeert krijg je later zeker terug.
Wat denk je van deze :
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/261927319?asrc=pl|as&top=1
of een goedkopere aan jou max. budget met minder km’s :
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/263812798?asrc=st|as
Italië heeft geen goede naam kwa tweedehandswagens maar ik heb toch goede ervaringen met de aankoop van men ex. M3 CSL in Modena.
Het is inderdaad een mooie wagen maar….manueel en geen cabrio. Voor mij persoonlijk graag een automaat en voor mevrouw is een cabrio welgekomen. Zal niet eenvoudig worden. Voorlopig niets meer gaan bekijken na die toffe persoon in Tielt (zie mijn laatste berichten), of ze reageren niet op emails. Meestal is mijn eerste vraag hoe de wagen onderhouden is en als de nodige docu aanwezig is. Ik weet via via dat er binnenkort een mooie 996 automaat zal verkocht worden regio Ieper (heb de eerste kans) en volgende week ga ik kijken naar een cabrio in Gistel, dat is dan wel weer een manuele. Heb ook al gemerkt dat je bij 996’s beter een speciaal model koopt. (turbo, 4S of cabrio bv). Er zit veel vis in de zee maar het is moeilijk vissen tussen de rommel… 😀 . Bij Carrera motors staat er ook een waar ik volgende week ga proberen naar gaan kijken. Ze waren met verlof met de dagen. Mocht er iemand ondertussen nog iets weten, hoor ik het graag. Ik had graag max een 20.000 eraan uitgegeven. Dat is mss niet overdreven veel maar voor mij is het een eerste kennismaking met *porsche en het is als derde weekend/fun wagen.
Deze viel bij mij weten onder de speciale te bestellen kleuren voor de 996 nl. cobalt blauw metalic
Dit maakt hem inderdaad nog specialer 😀😯
Als deze zo ooit origineel geleverd geweest is :hail:
Een 4S is sowieso al vet, maar in dit kleur heeft hij nog net ietsje meer 8)Philippe , wanneer ik een 996 zou zoeken dan zou ik zeker eens naar deze gaan kijken bij je naamgenoot :
Iets prijziger maar een 4S is ook voor een 996 meer waardevast.
Ik vind de blauwe kleur ook mooi staan op de 4S en dat deze van het laatste bouwjaar van de 996 is mooi meegenomen.
Met één jaar garantie en misschien wel extra korting van de boardsponser voor zorgeloos rijplezier 😀Als ik op zoek zou gaan naar een 996 dan zou ik zeker deze bij je naamgenoot gaan bekijken :
De 4S kost wat meer , maar zal in de toekomst ook meer waardevast zijn.
Daarbij is deze 4S van het laatste bouwjaar 996 en de mooie blauwe kleur past deze 4S wel , niet alledaags maar toch niet te opvallend .Met 1 jaar garantie en misschien krijg je nog een mooie korting van de boardsponser 😀
Rare kerel. Hij had waarschijnlijk liever gehad dat je het geld op tafel legde en hem gelijk mee nam :loser:
Vandaag een 3.6 carrera 2 gaan bekijken. Perfect onderhouden, 2002, 90.000 km. Manueel.
Lekte nogal wat olie, normaal via de verkoper. De motor “tikte”, ook normaal en hij schudde fel tijdens het rijden(van de banden , volgens de verkoper). Amper warm en hij reed volgas! :what: Een onafhankelijke keuring, daar ging hij niet mee akkoord. zijn woorden waren; “ik verkoop in vertrouwen en als je geen vertrouwen hebt in mij, dan moet je hem niet kopen”. Zo maken ze me het wel heel gemakkelijk toch? :happydance: :applaus:
Vandaag twee wagens gaan bekijken in Latem bij Carrera Motors. Vriendelijk ontvangen , zonder probleem de twee wagens binnen gezet (was nogal aan het regenen). De ene had 200+ d km, propere wagen maar raar motorgeluid. Volgens de verkoper van de regen… De andere was ook een 996 4 met 130 d km. Wat gebruiksschade, verder proper en origineel. Misschien ga ik nog wel eens met mijn vrouw gaan kijken. 23.000, vp, wagen heeft wel dringend een onderhoud nodig en nogal wat schade aan de velgen. Vraagprijs vind ik aan de hoge kant, verkoop in opdracht dus geen garantie.
Wel een eigenaardigheid; ik vroeg of er een keuring van de motor mogelijk was om bv in de cilinders te kijken. Dit werd blijkbaar nooit gedaan en was niet nodig voor deze wagen… weet niet. Even laten bezinken…
Net te horen gekregen dat de 3.6 bij Carrera Motors niet verkocht is 🙂 Dus ….
Blijkbaar al verkocht.
Als je bij Carrera Motors iets interessants ziet, dan stap je in je auto en ga je het bekijken 🙂 Gaat een pak rapper dan wachten op een mail. Is een garage, dus als je daar als potentiële koper binnen stapt, maakt er zeker iemand tijd voor jou.
Was een 3.6 met ca. 110.000 km en complete historiek bij Carrera Motors en van een gekende klant bij hun. Moest 23.000 Euro opbrengen.
Bij Carrera Motors staat er een 996 met volledig onderhoudsboekje en garantie voor hetzelfde geld. Waar wacht je op? Wil zelfs mee gaan kijken mocht je dit willen.[/quote]
Stuur je link even door? Vind hem niet direct. Ze gaan dan nog wel moeten antwoorden op mijn vorige mails… :think:
[quote=”PhilippeM” post=188913]http://www.kapaza.be/nl/vi/89933422.htm?
Mooie wagen, niets van onderhoudsboekje, noch facturen… Zou een 4 zijn. Staat dan geen “4” op de deurdrempels?[/quote]
Deze is zeker geen 4. zie je duidelijk aan het reservewiel en de kofferopstelling zoals al eerder beschreven hier.
Sommige verkopers gooien echt alles op internet.
Ben zelf zo al vanalles tegen gekomen. Boxster van 2006 die FULL option zou zijn maar toch geen originele Porsche GPS heeft. Straf en als je de verkoper (officiële erkende garage) er op aanspreekt krijg je gewoon geen antwoord.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.