Home › Forum › Stel jezelf even voor ! › Nieuwe Porsche liefhebber!
- Dit onderwerp bevat 171 reacties, 35 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren geleden door
Mario Leuse.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
LOL!!
Dit is 100% zeker geen 4 🙂
Of menen jullie nu dat jullie geen verschil zien?
Dan dit:
Een 4 heeft 4-wielaandrijving. Dat wil zeggen dat de voorwielen aangedreven worden. Daarvoor heb je een aangedreven as nodig en dus een differentieel. In de koffer vooraan, heb je dan geen plaats om een reservewiel rechtop te zetten 🙂Voor wie het visueel wil: hier een foto van een koffer van een “4” met duidelijk plaats voor een diff
Bij Carrera Motors staat er een 996 met volledig onderhoudsboekje en garantie voor hetzelfde geld. Waar wacht je op? Wil zelfs mee gaan kijken mocht je dit willen.
Jaaa natuurlijk zijn er verschillen 😉 maar tussen 4 en 4S is toch makkelijker te herkennen vind ik.
[quote=”Jorge” post=188953]
Denk dat het niet makkelijk is om het verschil tussen een 2 en een 4 te zien. :think: [/quote]
Meen jij dit nu echt of maak je een grap :happy:
[quote=”PhilippeM” post=188913]http://www.kapaza.be/nl/vi/89933422.htm?
Mooie wagen, niets van onderhoudsboekje, noch facturen… Zou een 4 zijn. Staat dan geen “4” op de deurdrempels?[/quote]
Baseer je niet op de drempels om te oordelen. Die deurdrempels kunnen perfect nadien geplaatst worden en ze zijn universeel, dus ze passen ook op een 2…
Denk dat het niet makkelijk is om het verschil tussen een 2 en een 4 te zien. :think: Het verschil tussen 4 en 4S is makkelijker.
juist, mijn fout, heb dat meegemaakt en het is echt niet moeilijk om bij een *porsche het circuit te ontluchten. 😳
[quote=”youyou” post=188910]hij kan leeg zijn als ze hem doen draaien hebben, dan gaat de vloeistof rond, moet dan al wel een tijdje gedraaid hebben. Koud moet er vloeistof in zitten tot ten minste het minimum level.
https://www.google.be/search?q=996+coolant+tank&biw=1600&bih=805&tbm=isch&imgil=FcxN9xopjWPOcM%253A%253BdZw1CxZZEqRFaM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.suncoastparts.com%25252Fproduct%25252F99610615703.html&source=iu&pf=m&fir=FcxN9xopjWPOcM%253A%252CdZw1CxZZEqRFaM%252C_&usg=__hv-2Lwu6a-TCpEsLnelyyVqlBEk%3D&ved=0CDcQyjc&ei=ZEePVKvXMIbfarLJgbgD#facrc=_&imgdii=_&imgrc=FcxN9xopjWPOcM%253A%3BdZw1CxZZEqRFaM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.suncoastparts.com%252Fmm5%252Fgraphics%252F00000001%252F997COOLANGJUG4.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.suncoastparts.com%252Fproduct%252F99610615703.html%3B337%3B270
:up:[/quote]Dat klopt niet hoor.
Als het niveau te fel wisselt tussen draaiende motor en stilstaande motor is een teken dat er lucht in het koelsysteem aanwezig is. Het niveau moet tussen min en max blijven, dit zelfs koud en warm.voor een auto die nog maar van de tweede eigenaar is vind ik het wel vreemd dat er geen ouderhoudsboekje bij is, en geen enkele factuur, dan maak je mij niet wijs dat die maar 130.000 km heeft gelopen en van eerste eigenaar is, zou daar mee opletten hoor… die verkoper moet toch weten waar die eerste eigenaar op onderhoud ging, daar kan je mss informeren naar gedaan onderhoud en dan weet je wss al iets meer, als hij dat zelfs niet weet van toen hij hem kocht heeft hij zich zelf al laten vangen :bounce:
een eerste eigenaar die een auto verkoopt zonder onderhoudsboek en zonder facturen :think: :think: :think:
voor hetzelfde geld heeft de huidige verkoper dan op die 3 jaar dat hij hem heeft (aan de nummerplaat te zien) zelfs niks onderhoud laten doen en dan kan je voor verrassingen komen te staan qua achterstallig onderhoud
klink mss allemaal achterdochtig maar er lopen nogal wat bedriegers rond :what:zelfs geen boekje van de vorige eigenaar? Voor de modellen gaan andere jongens moeten helpen, ik ben ook nog maar beginner. Heb al veel geleerd hier maar info komt soms sneller dan de verwerking ervan. Er zijn veel modellen, sommigen ken ik nu maar zeker niet met het gehalte van de jongens hier. 😀 . Je kan dat waarschijnlijk opzoeken op het net welke de specs zijn voor een 4, welke de details zijn, zo doe ik het. :up:
http://www.kapaza.be/nl/vi/89933422.htm?
Mooie wagen, niets van onderhoudsboekje, noch facturen… Zou een 4 zijn. Staat dan geen “4” op de deurdrempels?
hij kan leeg zijn als ze hem doen draaien hebben, dan gaat de vloeistof rond, moet dan al wel een tijdje gedraaid hebben. Koud moet er vloeistof in zitten tot ten minste het minimum level.
https://www.google.be/search?q=996+coolant+tank&biw=1600&bih=805&tbm=isch&imgil=FcxN9xopjWPOcM%253A%253BdZw1CxZZEqRFaM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.suncoastparts.com%25252Fproduct%25252F99610615703.html&source=iu&pf=m&fir=FcxN9xopjWPOcM%253A%252CdZw1CxZZEqRFaM%252C_&usg=__hv-2Lwu6a-TCpEsLnelyyVqlBEk%3D&ved=0CDcQyjc&ei=ZEePVKvXMIbfarLJgbgD#facrc=_&imgdii=_&imgrc=FcxN9xopjWPOcM%253A%3BdZw1CxZZEqRFaM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.suncoastparts.com%252Fmm5%252Fgraphics%252F00000001%252F997COOLANGJUG4.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.suncoastparts.com%252Fproduct%252F99610615703.html%3B337%3B270
:up:als het koelvloeistofreservoir droog staat is het wss gescheurd. het plastic/PVC verhard mettertijd en gaat ook door veelvuldig opwarmen en druk haarscheurtjes vertonen. dit vervangen is niet moeilijk maar het zit allemaal in een klein vervelend hoekje met weinig manouvreerruimte.
is het verschil in roest op de wielen normaal: dit is wss nog een indicatie dat aan één kant de remzuiger vast zit (blijft hangen). dat veroorzaakt overmatige slijtage aan de blokken/schijven en dit geeft ook meer warmteontwikkeling > niet hittebestendige verf > extra roestvorming op de tamboer > levensduur van je wiellager verkleint.
Ja? er was een vuile smurrie aan de binnenkant. mss niet zo duidelijk op de foto: wanneer olie en koelvloeistof met elkaar vermengd worden in grote hoeveelheden krijg je dikke witte smurrie in je vuldop die er letterlijk als mayonaise uitziet, zonder twijfel de joint de culasse naar de filistijnen.
ik vermoed dat er 1 of 2 bobines niet meedoen. wat betekent dat: bobines geven hoogspanning aan je bougies, als er 1 of meerdere kapot zijn dan gaan 1 of meerdere cylinders niet ontbranden en heb je bij een 6-cylinder per bobine 16,67% verlies aan vermogen van de normale +300 Pk. dat zal je zeker merken als je een proefrit maakt.
wat kan er daar mee mis zijn buiten dat het leeg is? (de eerste dat ik ben gaan bekijken was zo droog als wat) Toevallig geen antwoorden op de onbeantwoorde vragen in de posts hierboven? :respect2:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.