Nieuwe Porsche liefhebber!

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuwe Porsche liefhebber!

  • Maker
    Discussie

  • PM
    Deelnemer

      dag heren en dames! Mijn naam in Philippe. Tijdens mijn zoektocht naar een 996 (eerste Porsche hopelijk) kwam ik hier terecht. Ik heb al veel nuttige info gevonden. Misschien kom ik hier ook mijn 996 tegen! 😀

    15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 171)
      • https://www.google.be/search?q=culasse+stuk,+mayonaise&biw=1600&bih=725&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=jeeNVKmDNMbR7QaFjYCYAQ&ved=0CAYQ_AUoAQ#facrc=_&imgdii=_&imgrc=CX71NRXM8moa7M%253A%3BXLGhB914-lLbnM%3Bhttp%253A%252F%252Fimages.forum-auto.com%252Fmesimages%252F439059%252FDSC01147.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.forum-auto.com%252Fpole-technique%252Fmecanique-electronique%252Fsujet607192.htm%3B800%3B600
        dit is een stopsel met “mayonaise”, deze heeft een gebroken culasse of een pakking die stuk is. Het stopsel dat jij toonde is meer condens denk ik. Controleer ook gewoon of er genoeg olie in de wagen is :mrgreen: . Iemand die zijn wagen onderhoud zal er steeds voor zorgen dat het peil van zijn olie steeds op het goede niveau zit.
        Je kan ook naar het reservoir van de koelvloeistof kijken hé, daar kan je ook uit leren.

          [quote=”PhilippeM” post=188799]Kan kloppen hé maar wat is dan het verschil met het visueel herkennen van water bij de olie. Was dat ook geen dikke, witte smurrie aan de dop? Dan weet ik waarop letten de volgende keer. :happydance: quote]

          Ik heb je foto van de dop nogmaals bekeken en het lijkt (met enige verbeelding) een roestige kleur te hebben. Dat zou dan eventueel kunnen verklaard worden door waterafzetting aan de binnenkant. Maar dat zou ik niet met zekerheid durven zeggen.

          PM

            Jullie schrijven dat de dop niet echt een probleem is. Kan kloppen hé maar wat is dan het verschil met het visueel herkennen van water bij de olie. Was dat ook geen dikke, witte smurrie aan de dop? Dan weet ik waarop letten de volgende keer. :happydance: Weet er iemand ook het antwoord op de nog niet beantwoorde vragen? :respect2: :respect2:

              Je hebt grondig nazicht gedaan en er zijn enkele zaken die volgens mij niet kloppen, zoals de schijven. Raar ❓

              Die dop hoeft nu wel geen probleem te zijn. Ik heb het nogal gezien in het verleden. Mocht je zien welke vuiligheid er in een karter ligt als je een motorblok opengooit… 😯 Maar het feit dat je voelt dat er minder paardjes onder de kap zitten lijkt me problematischer. Dat kan vele oorzaken hebben: motor afgereden, injecteurs versleten of stuk,… Daar zou ik toch mee opletten.

              Rekening houdende met de door jou aangehaalde staat van de P zou ik hem toch laten staan, zelfs aan die prijs.
              Als je jezelf moet afvragen of je een goeie koop doet, zou je frank (of euro) eigenlijk al moeten vallen 😉

              Wim

                Laten staan deze, en aan deze auto kun je weer zien waarom er een groot prijsverschil zit in het spuiten van een auto.
                Dus bij deze mag men er van uit gaan dat er niks gedemonteerd is an alles afgeplakt is.
                En dat resulteert in een paar jaar dat de vernis tegen de afgeplakte delen met der tijd gaat loslaten aan de afplak rand.

                  Laat maar staan, als je er zo een paar gezien hebt ga je vanzelf weten wanneer je wél moet toehappen 😉

                    Ik zou hem laten staan, ik zie dat je weet waar op te letten. Je zal dus zeker geen kat in een zak kopen. Dit is dus zo eentje vrees ik, al ben ik zelf geen technisch wonder hé, gewoon te veel negatieve punten die je opsomt is al genoeg om verder te gaan.

                    PM

                      [quote=”S2″ post=188762]Klinkt niet zo veelbelovend.

                      Groeven in de remschijf zijn niet zo abnormaal, maar ze heeft haar beste tijd wel gehad. Volgens mij is de één remschijf wel nieuwer dan de andere. En waarom zou je maar 1 schijf vervangen?
                      Is het verschil in roest op de wielen normaal?

                      Dop lijkt me redelijk normaal. Ja? er was een vuile smurrie aan de binnenkant. Mss niet zo duidelijk op de foto.

                      Het verhaal van het herspuiten, koffer (bedoel je daarmee motorkap of de koffer vooraan) Koffer vooraan.

                      ik vermoed dat er 1 of 2 bobines niet meedoen 🙂 wat betekend dat?

                      S2

                        Klinkt niet zo veelbelovend.

                        Groeven in de remschijf zijn niet zo abnormaal, maar ze heeft haar beste tijd wel gehad. Volgens mij is de één remschijf wel nieuwer dan de andere. En waarom zou je maar 1 schijf vervangen?
                        En andere reden kan zijn dat de piston in de remklauw vastzit waardoor hij veel meer remt aan één zijde, maar dat zou op de keuring zeker een rode keurt moeten zijn. Na een ritje even voelen aan de velgen kan je eventueel meer vertellen (de één zou warmer moeten zijn dan de andere), maar bij deze buitentemperatuur, weinig waarschijnlijk dat je iets zal voelen.

                        Dop lijkt me redelijk normaal.

                        Het verhaal van het herspuiten, koffer (bedoel je daarmee motorkap of de koffer vooraan) die niet sluit kan iets kleins zijn, maar kan ook redelijk problematisch zijn.

                        Het meest tijdrovende zou wel eens het verhaal van de radio kunnen zijn. Kan een valse massa sluiting zijn, maar tegen dat je die gevonden hebt, kan je al ettelijke uurtjes verder zijn.

                        Motor nat …. daar gruuw ik van, ben ik echt allergisch voor. Een goed onderhouden wagen is droog! Ik heb toch wat ervaring met P’s en ze waren allemaal kurkdroog!

                        Iets minder power … als je het kan voelen zijn het niet enkele PK’s die missen, maar een hele stal. 🙂 Dat in combinatie met de trilling … ik vermoed dat er 1 of 2 bobines niet meedoen 🙂

                        Hij is natuurlijk wel goedkoop, maar geen koopje.

                        PM

                          [quote=”S2″ post=188706]Klopt volledig, 3.6 is maar vanaf bouwjaar 2002 🙂

                          Je kan alles verbouwen aan de buitenkant, maar 1 ding is meestal niet omgebouwd. Geen handschoenkastje = 3.4 , wel handschoenkastje = 3.6 :)[/quote]

                          Zeer nuttige info!! Bedankt!

                          Ik ben vandaag naar de wagen gaan kijken… Mooie cabrio, zeer proper van binnen.

                          Minpunten: Radio die soms niet werkt en je kan er ook de centrale vergrendeling mee bedienen… Radio aan, deur open. 😯
                          Enkel het klepje van het opbergvak tussen de zetel was kapot. Stoffen dak in perfecte staat. Wagen volledig her-spoten, zelf op de rubbers (foto), enkel de zijkant volgens de verkoper, of hij wist het niet. Overal duidelijk te zien. Geen mooi werk. Deuk in de zijkant. Koffer ‘klikte’ niet open en sloot enkel met veel mankracht.
                          Remblokken ok, schijven iets minder. Wat ik raar vind is dat de remschijf links achter diepe groeven vertoont (foto) en rechts niet (foto) Weet er iemand wat daar de reden van is? Ongeval? Scheef chassis.
                          Motor; had laten weten dat de motor koud moest zijn. Dat was hij niet. :what: Bij starten druk aan 4.5-5, zakte dan tot 2.5-3. Lijkt me ok toch? Motor was zeer nat onderin, en de oliedop smerig. (foto) Is dat de aanslag op de dop die ze bedoelen bij een bijna kapotte motor?

                          Toch een korte rit kunnen doen. Reed goed, iets minder power dan bij reeds andere geteste wagens, trilling in 2°versnelling.

                          Zal deze best laten staan zeker?

                          IMG_0876.jpg

                          IMG_0878.jpg

                          IMG_0879.jpg

                          IMG_0877.jpg

                          S2

                            [quote=”Jorge” post=188709]Toen ik de mijne gekocht heb, ben ik gaan kijken zonder geld en na het sluiten van de verkoop ben ik daar in de buurt naar een bank gereden om er een voorschotje af te halen. De week nadien ben ik met een bankcheque de rest gaan betalen en heb ik de P meegenomen. Ik vind dat de makkelijkste en veiligste manier voor beiden. Ik kan de redenering van S2 wel volgen.[/quote]

                            +1

                            Er is altijd wel een geldautomaat in de buurt als je snel een voorschot in cash wil geven 🙂

                              Heb de mijne gekocht zonder 1 m mee gereden te hebben , eigenaar is naar de keuring gereden en dan
                              mijn garage binnen gereden. Hoe ik de Porsche gevonden heb is een ander verhaal , stond op 3 km van
                              mijn deur . De man had hem 13 jaar en 3000 km mee gereden! Wel ieder jaar naar de keuring gegaan.
                              Nu heb ik de P. 4 jaar en ga ieder jaar mee op reis , voor de rest rij er niet veel mee.
                              Er staan nu 148000 km op en moet zeggen alles lijkt op nieuw , behalve wat steenslag op kofferdeksel.
                              Heb ik geluk gehad ? Denk van wel.

                                Mijn principe is juist wel, om geld op zak te hebben, je moest eens weten hoeveel mensen door de knieën gaan bij het horen van direct betalen en meenemen. Zo heb ik vorige week mijn Triumph Bonneville nog gekocht voor een prikje.
                                Natuurlijk moet je wel objectief blijven bij het keuren van het voertuig en indien er ook maar een vleugje onzekerheid is moet je gewoon afhaken. Er is genoeg te koop en vroeg of laat valt de juiste in de bus maar dan moet je wel direct reageren. :coolness:

                                Ik besef wel dat dit voor een Porsche van vele duizenden euro’s niet kan maar toch minstens genoeg cash voor een goed voorschot.

                                  Toen ik de mijne gekocht heb, ben ik gaan kijken zonder geld en na het sluiten van de verkoop ben ik daar in de buurt naar een bank gereden om er een voorschotje af te halen. De week nadien ben ik met een bankcheque de rest gaan betalen en heb ik de P meegenomen. Ik vind dat de makkelijkste en veiligste manier voor beiden. Ik kan de redenering van S2 wel volgen.

                                  S2

                                    [quote=”911cabriog50″ post=188619]als ik zie hoe snel sommige auto’s verkocht zijn, de meesten toppers zijn al binnen de dag of twee weg, hoe langer ze te koop staan hoe meer vragen je je moet beginnen stellen want dan zijn er wss al velen gaan zien maar laten ze de kelk voor iemand anders… als hij je aanstaat, gewoon de centjes die je ervoor wil geven meenemen want anders ben vaak nog gezien :bounce:[/quote]

                                    Mijn cabrio heeft lang te koop gestaan en ik vroeg zeker niet de hoofdprijs, als jouw redenering klopt, dan zou ik veel kijkers gehad hebben, maar de teller stond na 1 jaar op welgeteld 3!

                                    En ik ken wrakken die inderdaad op enkele dagen verkocht zijn aan iemand die dacht een koopje te doen.

                                    Persoonlijk vind ik het heeeel gevaarlijk om met geld in je broekzak te gaan kijken, want dan kan je niet objectief meer oordelen, omdat het geld zit te kriebelen. En dat is meestal een slechte raadgever.

                                  15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 171)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.