Nieuwe Porsche liefhebber!

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuwe Porsche liefhebber!

• Maker
    Discussie

• PM
    Deelnemer

dag heren en dames! Mijn naam in Philippe. Tijdens mijn zoektocht naar een 996 (eerste Porsche hopelijk) kwam ik hier terecht. Ik heb al veel nuttige info gevonden. Misschien kom ik hier ook mijn 996 tegen! 😀

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 171)
    • S2

Klopt volledig, 3.6 is maar vanaf bouwjaar 2002 🙂

Je kan alles verbouwen aan de buitenkant, maar 1 ding is meestal niet omgebouwd. Geen handschoenkastje = 3.4 , wel handschoenkastje = 3.6 🙂

Ive

[quote=”PhilippeM” post=188687]Morgen namiddag afspraak…. Vandaag toevallig ook eentje bekeken. een mooie 996 4 cabrio 3.6 van 1999, 100.000 km, nogal wat gebruikssporen. Hij wilde hem wel verkopen voor 35 à 40.000 euro… :happy: :bounce:[/quote]

een 3.6 van 1999? Ik dacht dat het toen alleen 3.4 waren.
          Die prijs vind ‘k toch niet naar de lage kant hoor en een gemiddelde van 6666km/jaar zou ‘k toch ook vraagtekens bij zetten.

Zo een prijsverschil met die van morgen zeg.

PM

Morgen namiddag afspraak…. Vandaag toevallig ook eentje bekeken. een mooie 996 4 cabrio 3.6 van 1999, 100.000 km, nogal wat gebruikssporen. Hij wilde hem wel verkopen voor 35 à 40.000 euro… :happy: :bounce:

Ik heb nu automaat in de dagelijkse beemer. Zou dat niet meer willen missen in het drukke verkeer.
                Boxster is manueel.

Ondertussen vullen we de tijd tot Phil is gaan kijken naar de 996.
                😉

Moest vroeger ook steeds een manuele bak hebben heb nu PDK en super tevreden over, zit veel op circuit en de pdk bak doet het super vooral in sport plus zo vlug op en af gaat niet met een manuele. :salut:

[quote=”Jorge” post=188622]Dat is gewoon een persoonlijke voorkeur Phil.
                    Ik heb met beide al gereden en de grootste “rijsensatie” voelde ik toch met een manuele bak. Misschien is het ouderwets, maar een sportwagen is in mijn ogen handgeschakeld. Het vergt naar mijn bescheiden mening iets meer rijvaardigheid van de chauffeur, zeker als het snel gaat :engeltje:[/quote]
                    Ik snap wat je zeggen wil, maar een PDK is sneller. Anders reden ze in de koers ook nog manueel. Als ik sensatie wil, dan druk ik op de toets “sport plus”. De hel breekt dan los! Ik laat dat knopje voorlopig voor wat het is…

[quote=”cabrio wim” post=188573]Inderdaad in context zien, want mijn zwager had er zo eentje en heeft er nooit problemen met gehad, maar reed hem altijd rustig en onbelast warm.
                      [/quote]
                      Ik heb nooit anders gedaan dan mijn auto’s rustig gereden als ze nog niet op temperatuur waren. Nog nooit een motorprobleem gehad in de 30 jaar dat ik rij. Een ex-werknemer van mij reed met een bestelwagen die ik hem ter beschikking stelde (nieuw gekocht). Die heeft een keer een kapotte pakking gehad, hoewel hij zwoer dat hij de motor rustig warm reed. Ik was er natuurlijk niet bij… De auto was op dat moment maar een dik jaar oud!

Ik heb een automaat en vind hem top. Het zou me niks kunnen schelen of hij aut of man. is als hij me aanstaat, als hij in orde is en als het dan een koopje is…
                        Op circuit is een manuele bak beter maar voor dagelijks gebruik, lees file, is het wel aangenaam.

Dat is gewoon een persoonlijke voorkeur Phil.
                          Ik heb met beide al gereden en de grootste “rijsensatie” voelde ik toch met een manuele bak. Misschien is het ouderwets, maar een sportwagen is in mijn ogen handgeschakeld. Het vergt naar mijn bescheiden mening iets meer rijvaardigheid van de chauffeur, zeker als het snel gaat :engeltje:

PM

En als ik mag kiezen heb ik toch nog altijd liever een manuele bak.[/quote]

Is dat een persoonlijke voorkeur of slechte ervaring met een automaat?

Phil.

als ik zie hoe snel sommige auto’s verkocht zijn, de meesten toppers zijn al binnen de dag of twee weg, hoe langer ze te koop staan hoe meer vragen je je moet beginnen stellen want dan zijn er wss al velen gaan zien maar laten ze de kelk voor iemand anders… als hij je aanstaat, gewoon de centjes die je ervoor wil geven meenemen want anders ben vaak nog gezien :bounce:

Ziet er idd netjes uit, moest ik op zoek zijn ik zou niet wachten tot zondag.
                                1ste regel bij koopjes: “Rap moet ge zijn, traag wordt ge vanzelf!” :coolness:

Dat zou inderdaad wel is een koopje kunnen zijn. Indien de effectief in orde is gade niet mogen twijfelen.

Wim

Inderdaad in context zien, want mijn zwager had er zo eentje en heeft er nooit problemen met gehad, maar reed hem altijd rustig en onbelast warm.
                                    En als die goed is het inderdaad niet duur. 💡

15 reacties aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 171)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.