NIEUWE RADIO/CD/MP3 SPELER

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 968 NIEUWE RADIO/CD/MP3 SPELER

• Maker
    Discussie
  • Heb een goede bewaarde 968 uit 1994 en wil de Blaupunt radio casette laten uitbouwen en uiteraard zorgvuldig bewaren en er een nieuwtje van Pioneer inplaatsen met CD en MP3.
    Naar het schijnt beschikt mijn wagen over de optie M490 ttz soundsysteem met 10 boxen en versterker. De aansluitingsfiches van de Pioneer zijn niet compactibel met die van de Blaupunkt. En….waar zit die versterker…maw hoe pak je dat aan…heeft er iemand een idee of ervaring met dit “probleem” NB nu spelen alleen de achterste boxen en het ligt niet aan de fader van de Blaupunkt…
    Alvast bedankt voor de gouden tip …mvg Philip

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • De versterker zou bij een 968 coupé onder de passagierszetel moeten zitten. Bij een 968 cabrio zit hij onder handschoenkastje.

Je hebt alle draden losgekoppeld van de Blaupunkt. Met de gegevens van de Blaupunkt zou ik trachten te weten te komen welke draad van de versterker komt en welke draden van de boxen. Ik gooide een Pioneer uit mijn 4S met soundsystem om er een Becker navigatie in te plaatsen. De versterker vinden is niet nodig zolang je de bedrading maar hebt en die heb je toch vanop de Blaupunkt? De box-bedrading vinden is normaal gezien niet zo moeilijk. De versterker heeft voeding van de radio nodig zodat die pas aangaat als je de radio aanzet (vb. van het contact voor de elektr. antenne vanuit de radio) want zonder die voeding werkt dat ding niet. Dan heb je dus een + voor de versterker die voeding van de radio moet krijgen, een constante + voor het geheugen van je radio, een + na kontakt (zodat de radio uitgaat als je de wagen afzet), een aarding uiteraard en dan normaal 4 cinch contacten of 4 keer 2 draden van de boxen (lv, rv, la, ra). Eens je dat weet koop je een gepaste fiche van Pioneer en soudeert de draden op de stekkertjes en klikt ze op de juiste plaatsen in de fiche … Het vraagt wat zoekwerk maar de schema’s van de radio heb je normaal toch. Succes!
        Pascal

de mijne(88 844S) heeft ook het Porsche Sound system

zat geen aparte versterker bij volgens mij, kheb nog de oude radio, en daar zaten er 4 kanaals speaker uitgangen op, vorige eigenaar had die afgeknipt met connector en al, hangt er nog aan…

nieuwe radio , zit op die afgeknipte draden aangesloten, LV, RV , LA , RA

in PET wordt ook niet gepiept van een losse versterker, enige wat ik zie is een equalizer, maar die zat volgens mij niet bij die optie, kheb die nog nooit gezien in een auto met de PS optie

correctie, voor 968 staat er wel een amplifier bij in PET

op zich zou je die bedrading wel moeten kunnen omkatten zodat je die pioneer OUT op de versterker IN krijg…

is dat geen DIN plug met 9 contacten? 1 aarde, dan 4×2 signaal?

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.