Nieuwe sloffen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 968 Nieuwe sloffen

• Maker
    Discussie
  • Vrijdag velgjes gaan passen… amaai mn voeten… ze stonden per-fect in de kassen.Maar ik vraag me toch 1 ding af: achteraan liggen er 295/30/18 op.
    Is dit niet nadelig voor verbruik/trekkracht/wegligging en lawaai?

Dave

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
    • Dat is bij de meeste wagens.
      Rechts is de kant van de tankvulling en daardoor is de binnekas anders 😉

foto’s Dave?

idd uitlijnen en als het dan nog niet goed is dan de kasten uitrollen

Misschien gewoon te brede banden die de vleugel raken ?
            Alleen is het natuurlijk rechts en niet links…

[quote=”Number1″:1qw9v80s]Ze staan erop !
              Echt wel knap…alleen…achteraan rechts raakt de velg, als er een bocht genomen wordt en zelfs als ik optrek.Raar want links niet.Volgens mij ligt de wagen rechts achteraan lager dan links.
              Wat kan er hier aan gedaan worden? want zo lang doorrijden is misschien niet aan te raden…[/quote]

Waarschijnlijk verschilt de “camber”. Laten uitlijnen en vragen om dit beetje aan te passen, Camber iets meer negatief of positief laten zetten naargelang waar de velg raakt (binnen of buitenkant).

Voor ene 30€ ben je dan gesteld

Ze staan erop !
                Echt wel knap…alleen…achteraan rechts raakt de velg, als er een bocht genomen wordt en zelfs als ik optrek.Raar want links niet.Volgens mij ligt de wagen rechts achteraan lager dan links.
                Wat kan er hier aan gedaan worden? want zo lang doorrijden is misschien niet aan te raden…

velgen zijn aangekocht , volgende week komen ze erop
                  foto’s volgen… 🙂

Komt voor mekaar 😉

[quote=”911-lover”:fmbi2joq]voor die gewenste maat moet ik mijn bandenman eens contacteren. Die zal ze zeker nog hebben liggen. Zijn prijs is steeds afhankelijk van de staat van de band en kost gemiddeld 50€ per band inclusief afhalen van je oude band , opleggen van nieuwe en balanceren.[/quote]

Bedankt ❗
                      Als je dat eens zou willen doen . . .

Die maat klopt.
                        Ik had destijds 235/40-17 en moest deze vervangen daar de omtrek niet klopte. Ik heb toen 245/40-17laten leggen en toen was het wel OK.
                        Vooraan had ik 215/45-17 en deze waren goed.
                        voor die gewenste maat moet ik mijn bandenman eens contacteren. Die zal ze zeker nog hebben liggen. Zijn prijs is steeds afhankelijk van de staat van de band en kost gemiddeld 50€ per band inclusief afhalen van je oude band , opleggen van nieuwe en balanceren.

Volgens de link van Goca zou ik voor mijn P’ke 245/45/16 mogen leggen (achteraan).
                          Heeft er nog iemand zo’n setje banden liggen ?
                          Het moeten geen nieuwe zijn, maar had graag dat ze wel nog een tijdje zouden kunnen meegaan.
                          Nu ligt er 225/50/16 op, maar deze zijn aan vervanging toe ! 😥

Voila 😉

idd Koen.had de link ni gezien.
                              blijkbaar is 295/35 ok voor de keuring 😯

Neen , bij juist gebruik van de pagina kan je ingeven wat je wilt.
                                Als je dan naar onder scrolt na ingave staat er toegelaten of niet toegelaten

heb ik gedaan en dit was het resultaat:

Banden voorzien in het pvg

225/45 ZR 17(AV)
                                  205/55 ZR 16(AV)
                                  205/55 R16(HIVER)(AV+AR
                                  225/50 R16(HIVER)(AR)
                                  255/40ZR17 (AR)
                                  225/50ZR16(AR

dus jij bent er doorgeraakt met je 265-ers Koen?

bisar niwaar 🙂

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.