Nieuwe Spyder in verwachting

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster Nieuwe Spyder in verwachting

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
    • Beste P-liefhebbers,

Ben momenteel nog steeds herstellende van een heelkundige ingreep, uitgevoerd op 21 januari 2020.
      Wat een “banale en routine” ingreep moest worden van 30 minuten met een weekje werkverlet nadien is ondertussen uitgelopen tot 4 weken ziekenhuisopname (2 dagen op intensieve) en ondertussen ook al bijna 2 weken thuis verder herstellende…
      Van wat “complicaties” gesproken…
      Zes weken niet kunnen werken is als kleine zelfstandige een echte ramp… Maar ik leef op hoop, volgende week donderdag op visite bij de chirurg.
      Hopelijk mag de sonde uit mijn linker bil en kan ik nadien dan opnieuw deftig zitten (en rijden) en is al de miserie hopelijk achter de rug….

Maar terug on topic met wat Porsche geschiedenis en nieuws.
      Ik ben al gans mijn leven een echte Porsche fanaat. Op mijn 24e kocht ik mijn eerste occasie Porsche samen met een jeugdvriend. Na enkele maanden spijtig genoeg terug van de hand moeten doen omdat ik het onderhoud, verzekering en benzine niet kon betalen als startende werknemer…
      Maar heb steeds gezworen ooit terug met Porsche te rijden en dan nooit meer Porsche-loos te zijn.

Ben op mijn 32 jaar zelfstandige geworden en na jaren hard werken en geld opzij te zetten kon ik op mijn 42 jaar uiteindelijk terug een Porsche kopen.
      Het was toen (in november 2007) een 997.1 Carrera S cabrio, een jonge occasie met ongeveer 10.000km op de teller en gekocht bij Porsche in Pforzheim.
      Prachtige wagen, een zaligheid om open te rijden en van de muziek uit de uitlaat te genieten.
      Heeft mij nooit in de steek gelaten…
      Ik heb hem zo’n 8 jaar gehad tot een vriend mij heeft kunnen overhalen de P aan hem te verkopen.
      Niettegenstaande mijn vriend de wagen vandaag nog steeds heeft en relatief goed onderhoudt heb ik nog steeds spijt dat ik hem verkocht heb…
      Was nog in absolute nieuwstaat en veel te goedkoop van de hand gedaan.

Na de 997 en aangezien ik gezworen had altijd een Porsche te bezitten was het tijd voor iets nieuws uit de Porsche wereld.
      Dat werd in april 2014 een witte 981 Cayman S, gekocht bij Porsche in Essen. Zeer fantastische wagen waar ik heel veel plezier mee heb gehad.
      Voor de eerste keer ook een PDK. Ik heb 4 jaar met de Cayman gereden en heb hem uiteindelijk in februari 2018 verkocht aan een heel sympathieke Parijzenaar. Weet niet of hij de wagen nu nog heeft, we zijn een tijdje in contact gebleven maar is nu verwatert.

Het bloed kruipt echter waar het niet gaan kan en ik miste toch wel de lijnen van een 911.
      Daarom in oktober 2017 beslist om terug een 911 te kopen. En deze keer wou ik “iets extreems snel” zonder dat ik ermee op circuit zou rijden.
      Het is een 991.2 Turbo S geworden, gekocht met 1.600km op de teller bij Porsche Bensberg.
      Ik was op slag verliefd op de wagen; voor de eerste keer een levendige kleur (indisch rot) en ook nog eens volgestouwd met alle mogelijke opties. Denk niet dat er veel wagens rondrijden met zoveel opties. Het is nml een wagen die bij Porsche Exclusive in de showroom heeft gestaan om klanten te tonen wat er allemaal mogelijk is qua Exclusive opties.
      Deze wagen heb ik nog steeds in mijn bezit (heeft nu ongeveer 16.000km) en zal nooit meer weggaan; deze is later voor de zoon (nu 16 jaar) die dankzij de passie van papa ook helemaal Porsche gek is geworden…

Sinds de 991 is mijn Porsche gekte helemaal los geslagen.
      Heb mijn vrouw kunnen overtuigen om haar VW Beetle in te ruilen tegen een (karmin rot) Macan S (diesel) in februari 2018.
      Gekocht bij Porsche in Osnabrück…. Ze was/is echt gek van haar Macan en moest zich vaak inhouden om niet al te veel boetes te hebben…

In juli 2019 sloeg bij ons echter het noodlot toe. Bij mijn vrouw werd, na een epilepsie aanval, een kwaadaardige hersentumor vastgesteld…
      Het was voor ons als een donderslag bij klaarheldere hemel… Vandaag is ze nog steeds in behandeling in Gasthuisberg met maandelijkse chemo kuren.
      Het gaat relatief goed met haar en verdraagt de chemo kuren relatief goed. De ziekte blijft uiteraard dagelijks door onze hoofden spoken.
      Het “voordeel” van zo een gebeurtenis is dan wel dat je veel intenser begint te leven en meer begint te genieten van de mooie dingen des levens…
      Het gevolg van haar ziekte en het feit dat ze niet meer met de wagen mag rijden door haar epilepsie is dat we zeer binnenkort de Macan van de hand zullen doen.

Door de ziekte van mijn vrouw dan wel besloten om zoveel mogelijk te genieten van het leven en beslist om een 718 Spyder te kopen.
      Voor de eerste keer een nieuwe Porsche en besteld met de door mij gewenste opties bij Porsche in Mechelen. Super Porsche dealer (en kan het weten want heb al enkele Porsche dealers gedaan in België).
      En om het met de woorden van “Mushroom” te zeggen: “Eens in je leven moet je een bestelbon voor een nieuwe wagen tekenen bij een Porsche dealer”…

Bestelbon getekent op mijn verjaardag, 7 december 2019 en dus net 54 jaar geworden 8)
      Een mens kan zich geen mooier verjaardagscadeau inbeelden denk ik dan :driver:

Wagen rolt normaal van de band in Stuttgart op 27 maart dus begin april kunnen we terug open rijden :driver:
      Bedoeling is om de wagen te gaan afhalen in Stuttgart, we willen de beleving ondergaan van begin tot het einde…

Zo, bij deze mijn Porsche levensverhaal… binnenkort meer nieuws eens de Spyder binnen is…
      (in de volgende posts wat foto’s van mijn wagens)

Greetz en tot binnenkort op onze Belgische wegen :drink:

Plumber

997 Cabrio

981 Cayman S

991.2 Turbo S

Macan S

Heel mooi geschreven :respekt:

naast veel plezier met jullie nieuwe Spyder wens ik jullie vooral snel herstel en een goeie gezondheid :salut:

[quote=”plumber” post=280451]991.2 Turbo S

[/quote]

das echt de enige nummerplaat waar ik jaloers op ben, lucky basterd you are :happydance:

Spoedig herstel gewenst voor u en het vrouwtje en veel zonnige km aanstaande lente met de 718.
                    Van een gepensioneerde collega.

Proficiat met de nieuwe aankoop.
                      Echter nog belangrijker is dat je gezondheid en die van je echtgenote terug volledig in orde komt.
                      Ik wens jullie een zeer goed herstel toe en heel veel genot met de P’s.

123

[quote=”plumber” post=280448]Bedoeling is om de wagen te gaan afhalen in Stuttgart, we willen de beleving ondergaan van begin tot het einde…
                        [/quote]

Stevig verhaal, en goede gezondheid is dus geen luxe.
                        pluk de dag zeggen ze dan.

Btw, heb me laten vertellen dat factory pickup normaal niet kan als Europeaan, dat enkel Mericans dat gedaan krijgen… Heb dat altijd al raar verhaal gevonden.. Maar heb je dat dan al in kannen en kruiken geregeld met het OPC?

Proficiat! Geniet van jullie aankoop!

Stijn, ze zijn ermee bezig bij Porsche zelf. Normaal kan het idd niet meer voor Europeanen. Enkel Amerikanen en Duitsers idd.
                            De reden zou zijn dat het op het moment dat je de wagen afhaalt in Stuttgart het gaat om een “export” voertuig en het een probleem zou vormen voor BTW, douane, inschrijving, etc…

Het plan is om de papieren van de wagen te laten opsturen naar PCM, de wagen in te schrijven in België (en alle kosten zoals BIV en verkeersbelasting te betalen) om nadien naar Stuttgart af te reizen met de Belgische nummerplaten en alle officiële Belgische documenten.

Zou ook voor PCM een unicum zijn maar we gaan het erop wagen.
                            Wagen rolt van de band op 27 maart dus ideaal. Een dikke week later is het Paasverlof dus we gaan met gans het gezin naar Stuttgart :driver:
                            En mocht het alsnog niet lukken hebben we het tenminste geprobeerd.
                            Ik maak er in elk geval een reportage van mocht het wel lukken.

Greetz,

Plumber

123

Ik hoop dat het je lukt, altijd al belachelijk gevonden dat het voor een Amerikanen wel kan en voor voor ons niet zou kunnen..

Je kan toch ook bvb bij Porsche in Aachen een nieuwe P bestellen : dealer maakt je de factuur en bezorgt je het COC document / Nadien ga je je voertuig afhalen in PZ Aachen. Dit kan je in pincipe toch doortrekken tot afhaling in Zuffenhausen of Leipzig .

Waarom zou een Belgische OPC dat niet kunnen? staat wel nog niet in Belgische configurator ,enkel in de Duitse configurator wel
                                Veel hangt af van de bereidwilligheid van de dealer in Belgie ;zoals Plumber reeds gepland te doen via PCM

Ik heb een 3-tal jaar geleden de grote VW-fabriek in Wolfsburg bezocht. Zoals jullie mogelijk weten staan daar 2 grote glazen torens waar de klanten hun “vers geproduceerde wagen” rechtsreeks vanuit de fabriek kunnen afhalen. Ik heb toen vernomen dat klanten uit enkele andere landen dit ook konden aanvinken als “optie”. Nederlanders en Oostenrijkers konden dit doen. Belgen niet omdat de wagen fysiek in België moet staan bij de registratie. Ik weet niet of dit 100 % klopt, maar dat is alvast datgene wat ik toen gehoord heb. Anderzijds : waar staan we als “één Europa” met vrij verkeer van goederen. Op dit gebied alvast niet ver hé ?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.