Nieuwe Spyder

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 262)
    • Sluit mooi aan bij de 550 Spyder. De Boxster en Cayman T toonden al dat de instappers echt wel leuk kunnen zijn, ik ben fan!

        Het Spyder dak is steeds manueel.

        De roze die Paul post is een 4,0. Die daarvoor is de Chinese namaak. Staat visueel 3 cm hoger.

         

         

        De reden dat ik de Spyder koos en niet de GT4 waar ik al jaren op geilde is omdat de Spyder gewoon een GT4 is, zonder de ostentatieve vleugel maar mét alles dat mij aantrekt:  juist getal cillinders, retestrak GT-onderstel, sexy look (inclusief de speciale muil en grote achter-difuser) en lage stance. Deze fake China-Porsche veegt dat allemaal van tafel en behoudt enkel het dak en specale kofferdeksel.

        Ik vraag me af waarom er dan geen 2,0 GT4 komt?

         

          [quote] 
          Ik vraag me af waarom er dan geen 2,0 GT4 komt?

          Waarschijnlijk omdat cabrio-rijden meer iets is voor vrouwen of oude mannen met een pet! Tegenovergestelde van een GT4. 

            [quote=”Yellow Submarine” post=285219″]Het Spyder dak is steeds manueel.

            De roze die Paul post is een 4,0. Die daarvoor is de Chinese namaak. Staat visueel 3 cm hoger.

             

            De reden dat ik de Spyder koos en niet de GT4 waar ik al jaren op geilde is omdat de Spyder gewoon een GT4 is, zonder de ostentatieve vleugel maar mét alles dat mij aantrekt:  juist getal cillinders, retestrak GT-onderstel, sexy look (inclusief de speciale muil en grote achter-difuser) en lage stance. Deze fake China-Porsche veegt dat allemaal van tafel en behoudt enkel het dak en specale kofferdeksel.

            Ik vraag me af waarom er dan geen 2,0 GT4 komt?

             [/quote]
               @yelllow :  even ter verduidelijking ;  die frozenberry Spyder is werkelijk door porsche gemaakt  of niet  ?         dus waarom spreken over fake en Chinese namaak  ?   jij spuit mist in je artikels 
               “Deze fake China-Porsche veegt dat allemaal van tafel en behoudt enkel het dak en specale kofferdeksel.”   dus  enkel het dak en kofferdeksel is Porsche; de rest is van Geely en Volvo of wat ?   of is deze  mooie Spyder  100% geproduceerd door Porsche ?  
               Je mag wel een beetje duidelijk zijn in je artikels  aub 
               De reden waarom jij koos voor een Spyder weet intussen elke lezer hier  en is tot in de treurnis herhaald (in je  eigern  topics)   

              Spijtig dat ik geen kennis heb van de Chinese taal anders  kon ik het via de lokale website van Porsche opzoeken 

              Het gaat nu over   : Porsche brengt voor de Aziatischemarkt een spyder versie met 2.0l turbo motor .  klopt deze info daadwerkelijk ?  

              link Porsche China
              https://www.porsche.com/china/en/models/718/718-spyder/718-spyder/
              (oh er zit hier op het forum ene met ne 718 spyder wist ik niet , waarschijnlijk over gekeken…..)

                [quote=”ZUFF-65″ post=285222″]  Het gaat nu over   : Porsche brengt voor de Aziatischemarkt een spyder versie met 2.0l turbo motor .  klopt deze info daadwerkelijk ?  

                 [/quote]
                Jazeker, wss omdat ze die aan de frietchinezen hier niet kwijtgeraken. Die kopen namelijk via hun familie deze 20th anniversary edtion
                .

                  [quote=”Yellow Submarine” post=285219″]
                  Ik vraag me af waarom er dan geen 2,0 GT4 komt?

                   [/quote]

                  Dat is wel een interessante vraag Yellow.  En daar kan je een aantal redenen voor verzinnen.  Maar toont het vooral niet aan dat Porsche te ver aan het gaan is in zijn uitholling van de gt4 en gt3 instituten?  Het is goede marketing, ze lokken nieuw publiek en nieuwe centjes binnen, maar het staat op den duur zo ver van de originele filosofie af.

                    Het concept van de Spyder is sowieso al verwaterdOrigineel (987.2) was de focus immers in eerste instantie lichtgewicht:
                    [list]
                    [*]Deuren werden vervangen door aluminium exemplaren
                    [*]Kofferkelp werd vervangen door aluminium
                    [*]Kap mechanisme werd verwijderd en vervangen door ‘tentje’
                    [*]Deurhendels werden een treklussen
                    [*]Deurbakjes werden verwijderd
                    [*]Zelfs dashboard afdekking werd weggelaten
                    [*]Standaard stoelen werden vervangen door lichtgewicht carbon stoelen
                    [*]Gemotoriseerde achterspoiler werd vervangen door vast exemplaar
                    [*]Porsche ontwikkelde daarnaast speciale lichtgewicht velgen
                    [*]Alsook mistlampen
                    [*]Airco & radio werden weggenomen
                    [*]Enz
                    [/list]
                    Daarnaast waren er ook voor het eerst enkele dure RS high-end opties beschikbaar zoals PCCB en lithium batterij.Daarnaast natuurlijk ook verlaagde sportophanging, andere afstelling stuur en bak (incl. LSD), doch PK toename slechts beperkt to 10pkEen paar van bovenstaande maatregelen kon via opties wel worden teruggedraaid, doch focus was in eerste instantie gewichtsbesparing. Porsche heeft er weinig van verkocht, klanten vonden het dak wat te ingewikkeld (is niet zo, het vraagt gewoon wat oefening) en ontwikkelingskosten werden niet teruggewonnen, vandaar dat het Spyder recept vanaf 981 wat veranderd: geen dure gewichtsbesparingen maatregelen, gewoon een dikkere 991 motor van het schap genomen en in de Boxster gedropt.Resultaat: toch wel een heel andere wagen die 981 Spyder, veel krachtiger en agressiever doch ook zeker minder lichtvoetig. Ik prefeer alvast het origineel.
                    Vanaf de 718 onderstel nog wat meer GT gezet.
                    Deze Chinese versie had interessant kunnen zijn, zelfs met de 2 liter, doch dan hadden ze er terug een echte lichtgewicht versie van moeten maken.
                    Met 1415kg t.o.v. 1416kg voor de basis versie (en 1420kg voor de 4.0 Spyder, denk ik niet dat ze hier in geslaagd zijn.
                    Hiervoor hadden ze terug rond de 1300 moeten zitten. Spijtig.

                      [quote=”ZUFF-65″ post=285210″]Nou  eerlijk gezegd  , Ik vind het wel iets hebben ;zo’n 4 cil Spyder in “frozenberry rot metallic” met zilveren velgen   

                       [/quote]

                      Paul, je hebt hier een “echte” 718 Spyder 4,0 getoond, die niet voor China bestemd is. Jij spuit mist.

                      De China-variant is een voor het P imago nefaste schaamteloze pastiche van het “roadster” GT4 concept van de echte Spyder 

                      David, tja… ok. Maar dan geldt dat ook voor de 987 Cayman R, ook al heet die nu GT4

                        De Cayman R was een ‘after thought’ bij de Spyder 
                        Ze dachten, hey die Spyder rijdt wel echt lekker, laten we eens zien wat dat geeft in Cayman livrei

                        Bij de 981 was het eerder omgekeerd
                        De GT4 werd gepositioneerd als een ‘goedkoop’ alternatief voor de GT3
                        Daarna dachten ze, hey laten we hier nu ff het dak af doen

                        Insteek was toch wel verschillend
                        Eerste kwam vanuit het lightweight denken (=RS / vroegere Speedster concept)
                        Tweede kwam meer vanuit het track gegeven (=GT)
                         

                          Toch gek hoe dat die brave Chinezen het Belgische Porsche Forum op zijn kop kunnen zetten hé  
                          ( Sommigen hier worden zelfs “geel “van nijd ,allez hun auto’s toch  )

                          Dat belooft als ze straks een misschien een  992 en wie weet zelfs een  GT3 gaan aanpassen voor de Chinese markt  

                          Aston heeft het trouwens ook  gedaan met een V8 motor voor de DB11 ipv  van de gebruikelijke V12

                            Interessante inzichten van DST. 
                            Maar is het niet zo dat auto’s door de band wat meer gelardeerd zijn wanneer we door de timeline heen naar de steeds nieuwere modellen gaan kijken ?
                            Ach, binnenkort krijg je een een full EV spyder van 1800 kg.

                            Stuurt de 718 spyder waarlijk zo lomp ivm de lichtvoetige originele spyder ? 
                             

                              Lomp is wat overdreven
                              Doch de 981 was mijn inziens wel wat minder speels ja
                              De 718 weet ik niet, heb de sleutels nog niet gekregen van de YS (ps: dit is een TIP) 

                              PS: nog wat inzichten
                              De 987 kan je op 70% rijden zonder in grote problemen te komen, bij de 981 was je op 40% al je rijbewijs kwijt
                              Less is more, daarom dat een 964 ook leuker is dan een 991 bijvoorbeeld
                               

                                [hide]Als je klaar bent met de sleutels van Yellow, dan mag je ze aan mij geven.  En doe er ineens die van de jouwe bij 🙂
                                Ik vraag me soms af of zulke wagens als een spyder of een gt4 de minder goede herinneringen aan mijn boxster kunnen wegvegen.
                                [/hide]

                                  [quote=”DST” post=285256″]
                                  De 718 weet ik niet, heb de sleutels nog niet gekregen van de YS (ps: dit is een TIP) 

                                   [/quote]
                                  Hoezo ? verhuurt YS zijn gele spyder binnenkort ?  per uur /per halve dag /per dag /per weekend  

                                15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 262)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.