Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Boxster › Nieuwe Spyder
- Dit onderwerp bevat 261 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 1 maand geleden door Erwin.
-
en je hebt onzekere CIS-mannen die dat proberen verdoezelen (sommigen durven het woord compenseren te gebruiken) door een sportwagen te kopen en dan nog liefst in een opvallende kleur .
Allez, we weten zondag weeral waarover te zeveren bij de espresso
718 RS Spyder
Esthetische achteruitgang weliswaar maar wellicht met manuele bak voor subliem orkestraal schakelplezier
PTS kleurtjes voor ieders meug
Olivegreen
Rubystar
Olympablau
Ben wel heel benieuwd naar de productie cijfers van de 718 Spyder? Ik heb veel gegoogled maar vind alleen totalen per model en niet uitgesplitst naar de diversen versies. Iemand enig idee hoe je hier achter kan komen. Zag dat er eind 2021, 277 stuks in de UK waren van de 718 Spyder, Zweden krijgt een allocatie van 30 per jaar. Maar verder geen gegevens gevonden.
[color=#333333]Open spektakestuk met 500 pk .
Dat is het vermogen waar de hoogtoerige 4.0 zescilinder boxermotor achter de voorstoelen van de Porsche 718 Spyder RS je op trakteert. De Porsche 718 Spyder RS – waarvan de letters RS staan voor [/color]RPorsche 718 Spyder RS: 9.000 tpm met open dak
https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/porsche-718-spyder-rs-500-pk-sterk-open-spektakelstuk/Porsche 718 Spyder RS is topless GT4 RS
(AutoGids)
Prijs bij ons 177.982,76€
Dus alleen met PDK
Geen manueel plooidak zoals de normale 718 Spyder, maar een “tentje” zoals bij de 987 Spyder. Bovenstaande video gekeken en het dakje lijkt niet veel gecompliceerder dan bij mijn Spyder.
Preuninger had het ook nog over de grotere ducktail. Het is dus duidelijk dat de onder-diffuser hier heeft ingeboet vergeleken met de normale Spyder. De ducktail is bijgevolg uitgebreid om de no-lift claim te kunnen behouden.Tentje zoals bij de 987 zal hopelijk voldoende Amerikanen afschrikken zodoende dat er wat meer allocaties voor ons overblijven
Wel weer een absurd prijsverschil met D: daar 155.575€ – in B 177.982€
Voeg toe: Weissach, magnesium velgen, PCCB, frontlift en enkele prulletjes en je zit boven 225.000€, hetgeen toch wel écht veel geld is voor een speeltuig. Ruim 2x de mijne is de RS nu ook niet waard. Soit. Wel een leuk speelding natuurlijk. En het is de allerlaatste benzine 718! Dus niet twijfelen!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.