Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Boxster › Nieuwe Spyder
- Dit onderwerp bevat 261 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 1 maand geleden door Erwin.
-
ook al veel aan het kijken geweest naar de gt4 en spyder. De nwe generatie is toch weer een stuk imposanter aangaande dynamisch vermogen tov van de vorige. Ook zou de versnellingsbak veel beter zijn ivm de overbrenging.
iig van harte proficiat met de aankoop!!!:up: :up: :up:
Like the color setting !!! (kan er van meespreken)Heeft de Spyder dezelfde (lange) overbrengingsverhoudingen als de GT4? Die laatste doet 85mph in tweede 😯 😯
Ja, en dan? Het is een 4-liter, die trekt dat wel. Een Alpenpas oprijden zoals we hier vandaag en gisteren in Oostenrijk en Italië deden zou ik gewoon in tweede doen. Nu moest ik af en toe naar eerste in een haarspeldbocht.
[quote=”Yellow Submarine” post=277430]Ja, en dan? [/quote]
Gewoon een vraag, niets meer…Meer genieten, meer Schotland.
Het enthousiasme van de chauffeur is echt veelbetekenend.Als zo’n veel verwende autojournalist al zo euforisch reageert bij een test met deze nieuwe Spyder, dan moet dat toch wel een echt hebbeding zijn, zo’n Spyder. Gezond jaloers, Yellow
Danke!
Maar op de over-de-top reactie van één Nederlander ga ik natuurlijk mijn keuze niet baseren :popcorn:
Er is best wel wat kritiek ook op de 718 GT4 (en Spyder). Ten eerste: hij is stiller dan de oude GT4. Maar zoals je weet heb ik er zo al eens eentje een hele dag gehuurd, in 2017. Bij het starten vond ik die erg luid vergeleken met de mijne die een bescheiden Carnewal upgrade heeft. En op het einde van de dag was ik gewoon murw wat voornamelijk aan het geluid te wijten was. Dus dat de 718 ietsje stiller is geeft niet echt.
De motor is ook “maar” een naar 4,0 liter opgeboorde 3,0 uit de gewone Carrera en heeft niets van doen met het GT3 blok met dezelfde 4,0 inhoud. Tja, hij kost dan ook maar 2/3 van de GT3. En de verhoudingen van de boite zouden nog steeds te lang zijn. Maar voor de Spyder geeft dat niet denk ik. We hebben laatst de bergpassen in de Alpen beklommen. Met mijn 2,7 moest ik soms wel naar eerste in een haarspeld en naar derde bij de minder steile stukken. Als ik mij niet vergis zul je met de Spyder alles in tweede kunnen doen daar! :driver:
Ik ben wel in mijn nopjes over de unaniem lovende kritiek over de ophanging en wegligging. Beter bestaat gewoon niet, zelfs niet voor 3x de prijs. Er was wel één journalist die de Alpine voor bepaalde aspecten meer fun vond. Maar ik wil een manuele bak en ik zou het verlies van de Porsche zescilinder als een gemis ervaren.
Een nieuwe gelukkige eigenaar van de gele krok.
Proficiat met de verkoop en nu nagelbijten tot de levering van de nieuwe superspin.
Ben benieuwd en blij voor voor YS want het is een droomwagen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.