Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Boxster › Nieuwe Spyder
- Dit onderwerp bevat 261 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 3 maanden geleden door Erwin.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Als je Matt Farah kent van zijn YouTube kanaal “The Smoking Tire”, naar verluid heeft hij een 718 Spyder in bestelling, een manuele, in Frozen Berry zoals hierboven. En de motor zou bij DeMan door een 4,5 liter vervangen worden, met aangepaste verhoudingen op de versnellingen en versterkte koppeling..
Duitse Zuid-Afrikaan, redelijk recent kanaal, test blijkbaar enkel Duitse wagens. Ik kan hem wel pruimen.
Mooi licht daar in Zuid-Afrika..
We kunnen hem eens testen op Zolder.
@YS > dus niet uwen pedelec.Mmmm, jij bent een fervent fietser he Yellow, jij mag eens met mijn fiets rijden als ik eens met jouw Spyder mag rijden.
[quote=”DST” post=285256″]
De 718 weet ik niet, heb de sleutels nog niet gekregen van de YS (ps: dit is een TIP)[/quote]
Hoezo ? verhuurt YS zijn gele spyder binnenkort ? per uur /per halve dag /per dag /per weekend[hide]Als je klaar bent met de sleutels van Yellow, dan mag je ze aan mij geven. En doe er ineens die van de jouwe bij 🙂
Ik vraag me soms af of zulke wagens als een spyder of een gt4 de minder goede herinneringen aan mijn boxster kunnen wegvegen.
[/hide]Lomp is wat overdreven
Doch de 981 was mijn inziens wel wat minder speels ja
De 718 weet ik niet, heb de sleutels nog niet gekregen van de YS (ps: dit is een TIP)PS: nog wat inzichten
De 987 kan je op 70% rijden zonder in grote problemen te komen, bij de 981 was je op 40% al je rijbewijs kwijt
Less is more, daarom dat een 964 ook leuker is dan een 991 bijvoorbeeld
Interessante inzichten van DST.
Maar is het niet zo dat auto’s door de band wat meer gelardeerd zijn wanneer we door de timeline heen naar de steeds nieuwere modellen gaan kijken ?
Ach, binnenkort krijg je een een full EV spyder van 1800 kg.Stuurt de 718 spyder waarlijk zo lomp ivm de lichtvoetige originele spyder ?
Toch gek hoe dat die brave Chinezen het Belgische Porsche Forum op zijn kop kunnen zetten hé
( Sommigen hier worden zelfs “geel “van nijd ,allez hun auto’s toch )Dat belooft als ze straks een misschien een 992 en wie weet zelfs een GT3 gaan aanpassen voor de Chinese markt
Aston heeft het trouwens ook gedaan met een V8 motor voor de DB11 ipv van de gebruikelijke V12
De Cayman R was een ‘after thought’ bij de Spyder
Ze dachten, hey die Spyder rijdt wel echt lekker, laten we eens zien wat dat geeft in Cayman livreiBij de 981 was het eerder omgekeerd
De GT4 werd gepositioneerd als een ‘goedkoop’ alternatief voor de GT3
Daarna dachten ze, hey laten we hier nu ff het dak af doenInsteek was toch wel verschillend
Eerste kwam vanuit het lightweight denken (=RS / vroegere Speedster concept)
Tweede kwam meer vanuit het track gegeven (=GT)
[quote=”ZUFF-65″ post=285210″]Nou eerlijk gezegd , Ik vind het wel iets hebben ;zo’n 4 cil Spyder in “frozenberry rot metallic” met zilveren velgen
[/quote]
Paul, je hebt hier een “echte” 718 Spyder 4,0 getoond, die niet voor China bestemd is. Jij spuit mist.
De China-variant is een voor het P imago nefaste schaamteloze pastiche van het “roadster” GT4 concept van de echte Spyder
David, tja… ok. Maar dan geldt dat ook voor de 987 Cayman R, ook al heet die nu GT4
Het concept van de Spyder is sowieso al verwaterdOrigineel (987.2) was de focus immers in eerste instantie lichtgewicht:
[list]
[*]Deuren werden vervangen door aluminium exemplaren
[*]Kofferkelp werd vervangen door aluminium
[*]Kap mechanisme werd verwijderd en vervangen door ‘tentje’
[*]Deurhendels werden een treklussen
[*]Deurbakjes werden verwijderd
[*]Zelfs dashboard afdekking werd weggelaten
[*]Standaard stoelen werden vervangen door lichtgewicht carbon stoelen
[*]Gemotoriseerde achterspoiler werd vervangen door vast exemplaar
[*]Porsche ontwikkelde daarnaast speciale lichtgewicht velgen
[*]Alsook mistlampen
[*]Airco & radio werden weggenomen
[*]Enz
[/list]
Daarnaast waren er ook voor het eerst enkele dure RS high-end opties beschikbaar zoals PCCB en lithium batterij.Daarnaast natuurlijk ook verlaagde sportophanging, andere afstelling stuur en bak (incl. LSD), doch PK toename slechts beperkt to 10pkEen paar van bovenstaande maatregelen kon via opties wel worden teruggedraaid, doch focus was in eerste instantie gewichtsbesparing. Porsche heeft er weinig van verkocht, klanten vonden het dak wat te ingewikkeld (is niet zo, het vraagt gewoon wat oefening) en ontwikkelingskosten werden niet teruggewonnen, vandaar dat het Spyder recept vanaf 981 wat veranderd: geen dure gewichtsbesparingen maatregelen, gewoon een dikkere 991 motor van het schap genomen en in de Boxster gedropt.Resultaat: toch wel een heel andere wagen die 981 Spyder, veel krachtiger en agressiever doch ook zeker minder lichtvoetig. Ik prefeer alvast het origineel.
Vanaf de 718 onderstel nog wat meer GT gezet.
Deze Chinese versie had interessant kunnen zijn, zelfs met de 2 liter, doch dan hadden ze er terug een echte lichtgewicht versie van moeten maken.
Met 1415kg t.o.v. 1416kg voor de basis versie (en 1420kg voor de 4.0 Spyder, denk ik niet dat ze hier in geslaagd zijn.
Hiervoor hadden ze terug rond de 1300 moeten zitten. Spijtig.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.