Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Boxster › Nieuwe Spyder
- Dit onderwerp bevat 261 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 1 maand geleden door Erwin.
-
MakerDiscussie
-
11 januari 2019 om 15:42
-
MakerDiscussie
-
Bij bvb de 996 4s was het idd dat de sportuitlaat tussen 30 en 70 uitging (als mijn geheugen, vo zover het er is, me niet in de steek laat).
Deze kunnen je waarschijnlijk wel van dienst zijn
https://www.flapcontrol.de/FlapControl-Porsche-718-Boxster-982Ah, dan is de “programmatie” van die sportuitlaat weer veranderd. Dat wordt op den duur wel ellendig, want dan weet je niet meer wat je kan verwachten als je een nieuwe wagen koopt !
Ik heb ook al iets – non confirmed – horen vliegen over 11-12% korting op een gt4. De tijd van de “wachtlijsten” zal nu wel voorbij zijn.
[quote=”Yellow Submarine” post=281269]Het is het tegenovergestelde. Bij lage toeren is er een duidelijk verschil als de knop ingedrukt is. Eens het interessant wordt hoor je echter niets meer qua verschil.. Alex in Zuid-Afrika is er mee bezig maar het betreft een meer uitgebreide mod.
…
Iets anders: iemand in Zwitserland heeft een 718 Spyder uit stock gekocht met 15% korting, bij een dealer. Dat had ik wel verwacht, maar pas op het einde van de zomer. Het ziet er naar uit dat er dealers zijn die de schrik goed te pakken hebben. Bij ons verwacht men een economische krimp van 8% maar die zou volgend jaar quasi opnieuw goedgemaakt worden. Speelgoed is natuurlijk het eerste dat sneuvelt op de prioriteitenlijst.
Het was er wel één met de gewone zetels. En nee, géén gele: een zwarte.[/quote]
Het is het tegenovergestelde. Bij lage toeren is er een duidelijk verschil als de knop ingedrukt is. Eens het interessant wordt hoor je echter niets meer qua verschil.. Alex in Zuid-Afrika is er mee bezig om een aangepaste schakelaar te monteren
…
Iets anders: iemand in Zwitserland heeft een 718 Spyder uit stock gekocht met 15% korting, bij een dealer. Dat had ik wel verwacht, maar pas op het einde van de zomer. Het ziet er naar uit dat er dealers zijn die de schrik goed te pakken hebben. Bij ons verwacht men een economische krimp van 8% maar die zou volgend jaar quasi opnieuw goedgemaakt worden. Speelgoed is natuurlijk het eerste dat sneuvelt op de prioriteitenlijst.
Het was er wel één met de gewone zetels. En nee, géén gele: een zwarte.
[hide]@Yellow: Ik kan me herinneren lang geleden met met 987 boxster met sportuitlaat dat ik zelfs bij de garage gaan checken ben of daar iets mis mee was. Als ik me goed herinner was toen de uitleg dat dit te maken had met de wetgeving omtrent geluid in de bebouwde kommen, bewoonde gebieden. En vermits je “normaliter” op die plaats onder een bepaalde snelheid en aan een relatief laag toerental rijdt zou er toen voor geopteerd zijn de kleppen dicht te zetten zelfs als de sportuitlaat geactiveerd was. Moet eerlijk bekennen dat ik dat toen ook wel irritant vond initieel. Maar na een tijdje ben je er aan gewoon en sta je er niet meer bij stil. De Carrera had het volgens mij ook.[/hide]
[hide]@Yellow: Dat gedrag van de sportuitlaat is toch niks recent Yellow ? Volgens mij hadden al mijn vorige Porsches krak hetzelfde gedrag.[/hide]
Sorry voor dit off-topic – Ik heb een 718 S met sportuitlaat.
Brengt brengt IMO weinig bij en het knallen bij gas lossen stoort eigenlijk.
Het belachelijkst is dan nog dat er een geluidsversterker zit op de plaat achter de stoelen (“soundaktor” : zit ook op andere VAG producten) om het gedreun naar binnen te versterken.
Gelukkig kan je dit door het verwijderen van een zekering uitschakelen (google maar eens “soundaktor”) = 5 min werk en veel minder gedreun wanneer je de sportuitlaat niet inschakelt.Tja, de 718 S… ik beweeg me nog maar eens op glad sonorisch ijs: de consensus is toch dat de sportuitlaat het zaakje wel luider maakt, maar dat dan niet echt een voordeel is in dat geval.. :censored:
Misschien weten anderen wel wat te doen. Anders contact nemen met Gert Carnewal.
Ik denk in elk geval niet dat je bij een PC terecht kan om de fabrieksinstellingen van de klappenauspuff te overmeesteren.
Damn die spyder klinkt lekker met die brooke uitlaat :driver:
Even over die cargraphic valve control unit
onlangs een 718 boxster S gezien, mooie wagen alleen zonder klappenauspuff,
kan je dit dan monteren nog? Ergens een filmpje over het effect ervan?Ondertussen site bezocht, is niet voor de S…
Andere oplossing?? :think:Dat moet dan toch wel te omzeilen zijn denk ik.
Kan je dat niet electronisch laten uitschakelen.Voor mij klinkt de auto in zijn geheel goed. Veel minder vermoeiend dan de 981 GT4. Er is echter wel een groot psychologisch probleem en dat is het feit dat de klappenauspuff blijkbaar alleen werkt in het onderste toerental-gebied. Dat is blijkbaar de norm tegenwoordig. Je betaalt voor een auto met een knop voor de sportuitlaat maar die doet het niet als je wat toeren maakt. Nu de motor ingereden is en ik af en toe de bovenste helft van de toeren exploreer, valt het inderdaad op dat het ingedrukt hebben van de uitlaatknop geen enkel auditief verschil maakt!
Kijk, van zulke belerende maatregelen word ik nu eens balorig, zie! Wat is het volgende? Het gaspedaal werkt niet wanneer je 31 rijdt in zone 30? Oh ja, dat komt er ook aan, en het is precies één van de redenen waarom ik me uit de naad heb gewerkt om me een old school sportwagen te kunnen kopen voordat het te laat is.
Het is dus maar een kwestie van tijd voor de hierboven gelinkte Cargraphic controle gemonteerd wordt op de mijne.
Spyder in een fel kleurtje is zeer mooi.
Maar zilvergrijs zou mij toch ook kunnen bekoren. Leeftijd zeker..?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.