Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Boxster › Nieuwe Spyder
- Dit onderwerp bevat 261 reacties, 30 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 1 maand geleden door Erwin.
-
MakerDiscussie
-
11 januari 2019 om 15:42
-
MakerDiscussie
-
Die sticker rond de voorruit geeft direct een andere dynamiek aan de lijnen van de auto!
Terug on topic:
Deze heeft een “Brooke” uitlaat en de oudere kuipstoelen die bij ons niet leverbaar zijn wegens niet combineerbaar met het verplichte blusapparaat (dat is toch de reden denk ik).
Ik krijg ook enorm veel thumbs up en wagen wordt vaak gefotografeerd…
Over de herverkoop waarde maak ik mij niet druk, ben er heilig van overtuigd dat levendige kleuren meer geld gaan op de okkazie markt.
Zoals YS schreef zijn het vaak gepassioneerde mensen die naderhand een 911 kopen in okkazie en die kunnen levendige kleuren wel smaken…Mijne 991 is extreem qua kleurschakeringen. Rode wagen, zwart kofferdeksel en alle stickers en badges zijn in het geel…
Binnen zijn alle stiksels geel en heb gele gordels…
Nog nooit negatieve commentaar gekregen op deze kleurencombo, integendeel…En het zal mij eigenlijk allemaal een zorg wezen, ik ben superblij met mijne rode wagen en de 991 gaat hoedanook nooit meer weg….
[quote=”plumber” post=281010]Mijne 911 heeft dan geen discrete kleur als zakencoupé neem ik aan? :engeltje: 😀 :driver:
[/quote]
Mooie ‘zakencoupé’ Plumber in een nog mooiere kleur :applaus: . Ik beaam ook wat YS stelt : tien jaar met unizwarte 997 rondbollen heeft een uitzondering niet te na gesproken hoogstens een thumbs up opgeleverd. Nu kleine 6 maand in 991 Lava Orange en zowel oude als (vooral) jongere jeugd zwaait naar de wagen met thumbs up, idem filmen of fotograferen spotters de wagen onderweg, in parkings, aan de supermarkt :salut: . Heb niet de minste zorg dat de wagen minder waard zou zijn na verloop van tijd dan een grijze of zwarte, zelfs integendeel.
Dat laatste klopt echt niet. Mijn gele Cayman gebruikte ik dag in dag uit met vele werfbezoeken in centrum Brussel. Nooit iets voorgehad. Toegegeven, het was wel steeds overdag. Als we dan toch s’avonds naar Brussel wilden voor een uitje dan parkeerde ik bij voorkeur in een parkeergarage. Maar de paar keer dat zelfs dat niet lukte heb ik toch nooit wat voorgehad.
Maar nu je het zegt: mijn eerste auto was een oude gele VW Polo, aka “de kanarie”. We zaten op kot in Gent (1984) en daar is toch op een nacht de antenne gemolesteerd.. ruzie
Rood en zeker ook wit wordt veleer niet aanzien als een extreme kleur, nietegenstaande het heel heldere kleuren zijn.
Gifgroen, paars en zeker ook geel in tegendeel wel.
Toen ik op zoek was naar een 718 had ik ook de optie op een gele… Echter toch niet gedaan. Laat dat ergens onbeheerd staan en spijtig genoeg veel meer kans op beschadiging door vandalen.Mijne 911 heeft dan geen discrete kleur als zakencoupé neem ik aan? :engeltje: 😀 :driver:
Dat is logisch want de mensen die een 911 nieuw kochten deden dat vaak (en nog steeds) als zakencoupé en dan is een discreet kleur begrijpelijk. Hoe ouder deze 911 worden, hoe meer ze bij liefhebbers zoals wij terechtkomen en dan is een fel kleur de max. Niet voor iedereen natuurlijk… Maar dan speelt vraag en aanbod.
Ik ben op zoek naar een 993/996 of 997 in een fel kleurtje (liefst geel).
Er zijn er haast geen te vinden en als je er al eentje tegenkomt kan je er gif op innemen dat die een pak duurder staan dan dezelfde wagen maar dan in het grijs…
klopt inderdaad….:up: , staat gééne lelijke gele bij …:engeltje: 😀
Ik beaam wat YS zegt dat driekwart van de wagens grijs, donkergrijs of zwart zijn. ik denk dat vele mensen wél graag een fris kleurtje zien, en vooral voor een sportieve wagen. Ook zelfs voor een kleine wagen om de boodschappen mee te gaan doen. Eerder nog dan voor een middenklasser.
Echter, voor een sportieve bolide kiezen velen nog voor een ‘kleur’ dat niet té veel opvalt, omdat dit misschien ook vlugger zal ‘tegensteken’ en dus blijven we vaak opteren voor een grijze tint dat meest kans maakt om ‘in’ te blijven. Zeker voor een wagen die 20 jaar of zelfs langer zal gebruikt worden.
Ik vermoed dat velen graag een mooi fris kleurtje zien voor een wagen, maar dan liefst voor de wagen van een ander. Men wil dit risico niet lopen.In de 70-er jaren reden er ook veel witte wagens rond. Nadien, gedurende een 20-tal jaren geen witte wagens meer te zien. Sinds een 15-tal jaren is wit terug ‘in’.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.