nieuwe tarieven voor boetes

Home Forum Porsche Talk nieuwe tarieven voor boetes

• Maker
    Discussie
  • Prijslijst boetes.

De nieuwe prijslijst is weer vastgesteld. ook bij de overheid is extra geld welkom dus kijk uit,

u bent gewaarschuwd.

——————————————————————————–

1.
    geen geldig keuringsbewijs
    € 110

2.
    rijbewijs is verlopen
    € 110

3.
    het rijbewijs niet kunnen tonen
    € 150

4.
    het kentekenbewijs of keuringsbewijs niet kunnen tonen
    € 55

5.
    rijden zonder rijbewijs
    € 260

6.
    rijden zonder keuringsbewijs
    € 110

7.
    rijden terwijl het rijbewijs is ingenomen
    € 450

8.
    rijden terwijl het keuringsbewijs is ingenomen na deugdelijk herstel
    € 100

9.
    onverzekerd rijden
    € 650

10.
    kentekenbewijs met foutieve gegevens
    € 220

11.
    ondeugdelijke kentekenplaten
    € 240

Verkeersgedrag

Overtreding
    Boete

1.
    inhalen waar verboden – bord F1
    € 250

2.
    overschrijding doorgetrokken streep
    € 275

3.
    niet rechtshouden op de weg
    € 185

4.
    door rood bij een verkeerslicht rijden
    € 230

5.
    inhalen vlak voor of op een zebrapad
    € 325

6.
    rechts inhalen
    € 275

7.
    parkeren op een invalidenparkeerplaats
    € 200

8.
    op de vluchtstrook stilstaan
    € 200

9.
    over de vluchtstrook rijden
    € 320

10.
    geen gebruik maken van autogordels
    € 150

11.
    ondeugdelijke verlichting
    € 90

12.
    handheld bellen
    € 350

Snelheidsovertredingen op de weg met de auto
    Categorie 1. motorvoertuigen, bromfietsen, invalidenvoertuigen met motor, brommobielen, landbouwtrekkers en motorvoertuigen met beperkte snelheid.
    Categorie 2. vrachtauto’s, autobussen en motorvoertuigen met aanhangwagen.

Binnen de bebouwde kom

Categorie
    1
    2

overschrijding tot en met 4 km/h
    € 19
    € 31

overschrijding met 5 km/h
    € 24
    € 37

overschrijding met 6 km/h
    € 27
    € 42

overschrijding met 7 km/h
    € 32
    € 49

overschrijding met 8 km/h
    € 36
    € 55

overschrijding met 9 km/h
    € 40
    € 61

overschrijding met 10 km/h
    € 46
    € 68

overschrijding met 11 km/h
    € 51
    € 75

overschrijding met 12 km/h
    € 57
    € 84

overschrijding met 13 km/h
    € 63
    € 91

overschrijding met 14 km/h
    € 69
    € 99

overschrijding met 15 km/h
    € 75
    € 108

overschrijding met 16 km/h
    € 82
    € 116

overschrijding met 17 km/h
    € 90
    € 126

overschrijding met 18 km/h
    € 97
    € 134

overschrijding met 19 km/h
    € 104
    € 144

overschrijding met 20 km/h
    € 111
    € 153

overschrijding met 21 km/h
    € 120
    € 164

overschrijding met 22 km/h
    € 128
    € 175

overschrijding met 23 km/h
    € 136
    € 184

overschrijding met 24 km/h
    € 145
    € 196

overschrijding met 25 km/h
    € 154
    € 207

overschrijding met 26 km/h
    € 164
    € 219

overschrijding met 27 km/h
    € 174
    € 231

overschrijding met 28 km/h
    € 183
    € 243

overschrijding met 29 km/h
    € 193
    € 255

overschrijding met 30 km/h
    € 204
    € 268

overschrijding van 31 km/h en meer
    Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.

Buiten de bebouwde kom op (auto)wegen

Categorie
    1
    2

overschrijding tot en met 4 km/h
    € 16
    € 25

overschrijding met 5 km/h
    € 21
    € 30

overschrijding met 6 km/h
    € 25
    € 34

overschrijding met 7 km/h
    € 28
    € 40

overschrijding met 8 km/h
    € 33
    € 46

overschrijding met 9 km/h
    € 38
    € 51

overschrijding met 10 km/h
    € 43
    € 58

overschrijding met 11 km/h
    € 48
    € 64

overschrijding met 12 km/h
    € 54
    € 72

overschrijding met 13 km/h
    € 60
    € 78

overschrijding met 14 km/h
    € 64
    € 85

overschrijding met 15 km/h
    € 72
    € 93

overschrijding met 16 km/h
    € 78
    € 100

overschrijding met 17 km/h
    € 84
    € 109

overschrijding met 18 km/h
    € 91
    € 117

overschrijding met 19 km/h
    € 98
    € 126

overschrijding met 20 km/h
    € 105
    € 134

overschrijding met 21 km/h
    € 112
    € 144

overschrijding met 22 km/h
    € 121

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 42)
    • [quote=”Sensa911″ post=182444][quote=”Igordiver” post=182441]misschien hebben ze die “go for zero” toch fout geïnterpreteerd . :D[/quote]

Zero … dat is toch van die chocolate die ge koud moet eten he?[/quote]

Ah voilà se we zijn er, al die camions die voor zero gaan al van de baan en we staan een eind verder. Die van de FOD verkeer moeten zelf maar nen appel meebrengen. Een betere wereld begint bij henzelf in dit geval. :happy:

[quote=”Vincent_991″ post=182415]Zou simpel op te lossen zijn door een GPS signaal te koppelen. Daar zit een heel kleine marge op. Maar is anders toch niet zo moeilijk. …[/quote]

je moet tussen bastogne en arlon je cruise control eens opzetten en dan naar de snelheid kijken die een draagbare gps opgeeft

Nee…ze moeten die vrachtwagens op het linker vak laten rijden…een eigen vak eigenlijk, want die mannen moeten er toch nooit direct af…
          Op de E 19 komen ze vanuit Nederland ons landje binnen en moeten pas ergens in Brussel er terug vanaf…wel geef die het linker baanvak en niemand heeft er nog last van…

[quote=”Igordiver” post=182441]misschien hebben ze die “go for zero” toch fout geïnterpreteerd . :D[/quote]

Zero … dat is toch van die chocolate die ge koud moet eten he?

[met wat gezond verstand” :respekt:

Merci Mushroom … ‘t verstand komt met de jaren zei ons moeder altijd. Ik wacht er nog altijd geduldig op.

Ondertussen :driver: en :happy: en :happydance: want het leven is veel te schoon om zuur te zijn en te zeuren! Ik spaar dat voor later als ik in het bejaardentehuis zit.

Bij de lelijke verpleegsters kan ik dan mij achterstand ophalen en ondertussen hopen dat ze er schooner sturen om mij te wassen! :happydance:

misschien hebben ze die “go for zero” toch fout geïnterpreteerd . 😀

We kunnen stilaan een lijstje aanleggen…
                  Zijn niet gewenst in het verkeer:
                  – Oldtimers
                  – Vrachtwagens
                  ….

in da laatste hebt ge ook n punt 😀
                    wat ik trouwens veel erger ga vinden dan een duurdere boete betalen is het volgende:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/141021-zelfrijdende-auto-vlaanderen

daar krijg ik echt schrik van.

I see what you did there! 😉
                      Ook *daar* vind ik het trouwens overbodig. De meerderheid was ervoor de vrachtwagens te begrenzen, dan kunnen ze er maar achteraan hobbelen ook vind ik.

Mi. gelden er al bepaalde inhaalverboden voor vrachtwagens.(op bepaalde tijdstippen op autostrades met slechts 2rijstroken.) Ik weet alleen niet of er veel tijd gestoken wordt in het controleren van deze maatregel. (is geen kritiek op de politie btw. :engeltje: )
                        In een ideale wereld zouden we autostrades met 4 baanvakken moeten hebben, de twee rechtse enkel voor vrachtwagens en de twee linkse enkel voor auto’s, maar begin daar maar is aan.

Of koop een fiets dan mag je door het rood licht rijden met een koptelefoon op en gsm in de hand berichtjes lezen, links en rechts inhalen en op voetpad zebrapad als het je maar uitkomt en zeker nooit verlichting hoeven aan te steken in het donker … :mrgreen:

Ach iedere weggebruiker is de hel voor een andere 😉

Wim

@Bart.

😉 😉

[quote=”Sensa911″ post=182418]Hold your horses Vincent … vrachtwagenbestuurders zijn N I E T dom en verdienen meer respect dan wat jij hier neerschrijft!! Vooreerst, zij zorgen ervoor dat de spullen die jij nodig hebt in de winkels terechtkomen. Ten tweede, zij rijden rond met een voertuig dat vele malen groter is dan een personenwagen. Ik zag toevallig de uitzending van Top Gear gisterenavond op Canvas. Een van de presentatoren kloeg erover dat hij moeilijk in het verkeer kon manoevreren omdat zijn Lamborghini ( :wtf: ) zo breed was als een bus.

Anderzijds worden zij af en toe gehinderd door autobestuurders die geen benul hebben van de handelbaarheid en de langere remweg van een geladen vrachtwagen, om van de mogelijkheid dat de lading gaat schuiven nog maar te zwijgen.

En uiteraard zijn er ook minder goede, minder hoffelijke, minder professionele chauffeurs en dit staat los van hun nationaliteit. Het staat zelfs los van het feit dat ze een auto of een vrachtwagen besturen.

En … ik ben geen vrachtwagenchauffeur. Ik ben een gewone kerel die begrip probeert op te brengen voor de moeilijke verkeerssituatie waarin we ons (lees : fietsers, bromfietsers, autobestuurders en vrachtwagenbestuurders) vandaag bevinden.[/quote]
                              Raar toch hoe je soms van de eerste post die iemand op een forum maakt denkt van “da’s precies nen toffen met wat gezond verstand” :respekt:
                              Bij een niet nader genoemd lid zal de enige goede vrachtwagenchauffeur een dode zijn waarschijnlijk, en als je er in zijn familie nog maar van spreekt om vrachtwagenchauffeur te worden word je verstoten :puke:

Een vrachtwagenchauffeur wil gewoon -net als iedereen- zo snel mogelijk op zijn bestemming zijn.
                                Die mannen geselen aan 90/u was er al over, ze nu nog eens een inhaalverbod opleggen is helemaal van de pot gerukt.
                                Vertrek wat vroeger, of bestel wat minder brol op ‘t internet 💡

Wim

Dat vraag ik mij soms af van de gewone Belgische chauffeurs. 🙄

Richting aangeven op rotondes is optie 🙄
                                  Bij dubbele rotondes waar dubbele wegen toch naar rechts gaan, en ze eigenlijk de binnenste moeten hebben omdat ze meer als halfrond gaan en jij dan toevallig op de binnenste zit voor naar rechts en hun toch verder willen op de rotonde, en dan kwaad zijn op jou omdat jij eraf wilt. 🙄
                                  Het eeuwig links blijven rijden zonder in hun binnenspiegel te kijken. 🙄
                                  Het negeren van rode X op de weg. 🙄
                                  De snelheidslimiet aan hun laarzen lappen bij wegwerkzaamheden. 🙄

Ik wil maar aangeven Vincent dat onder alle koren kaf zit, of dat nu Belgen zijn of een andere nationaliteit. 💡

Er is maar een land waar ik nooit zou willen autorijden, en dat is Rusland.
                                  Want dan ben je zelfs op een vliegveld nog niet veilig omdat ze bezopen zijn. 😉

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 42)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.