Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Nieuwe taxatie Porsches?
- Dit onderwerp bevat 26 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 8 maanden geleden door Sébastien.
-
MakerDiscussie
-
20 februari 2012 om 11:23
Beste Porsche lovers,
Ik stel me even kort voor, 33 jarige Gentenaar uit het Brusselse die en klaar voor zijn eerste Porsche! Heb er nu een paar bezocht en ik heb de microbe serieus te pakken en zal de knoop een dezer doorhakken!
Nu zou ik graag even jullie advies wensen in te winnen over de nieuwe wetgeving rond de taxatie van voertuigen. Kan iemand me vertellen wat je nu concreet betaalt voor de inschrijving (en jaarlijkse verkeersbelasting) voor een 965 en 993?
Deze nieuwe manier van taxeren zou mijn keuze kunnen beïnvloeden, indien de taxatie ) te zwaar doorweegt zou ik eventueel opteren voor een 911 van voor ’86, value for money zeg maar…
PS bedankt mijnheer Di Rupo…NOT!
Bedankt voor jullie tips
Groetjes,
Seb -
MakerDiscussie
-
Beste vrienden,
Ik was 2 weken in het buitenland…en heb heel goed geslapen 😮
Bedankt voor de vele reacties,ik heb uiteraard en effectief heel goed de pro’s en contra’s afgewogen bij de aankoop van de USA 911SC. De mindere pk’s en de kleine uit te voeren aanpassingen (bumpers-kmteller-lichten) ten spijt heb ik met een relatief beperkt budget een zeer mooi exemplaar gevonden. Zoals ik las bij de vele reacties, indien je de Porsche puur koopt als investering ben je fout bezig, anderzijds behoud dit type Porsche wel relatief goed haar waarde en dat is uiteraard altijd meegenomen.
Ik geef jullie een klein voorbeeldje ter illustratie, een goede vriend van mij kocht 3 jaar geleden een BMW M6 Cabrio met 5.000km voor +/- 80.000€ (directiewagen) bij een BMW dealer. De nieuwe wetgeving indachtig heeft hij vorige week de wagen te koop aangeboden bij dezelfde BMW dealer. Mede doordat de luxemerken overspoelt worden door dit type PKzwangere supercars is er een overaanbod op de markt, met als logisch gevolg dat de dealer hem 30.000€ boden…, en dit voor een M6 in perfecte toestand met slechts 20.000km’s…pijnelijk!
Dat zie ik niet snel gebeuren met de 911 die ik gekocht heb, al spreken we over andere bedragen in mijn geval uiteraard 🙂
Ik hou jullie op de hoogte ik wacht momenteel op de homologatie van mijn nieuw speelgoed.
Prettige avond!
SEen goede Amerikaan geeft je veel Porsche rijgenot voor een leuke prijs. En inderdaad, net zoals Rocco koop ik geen Porsche als belegging om hem binnen x aantal jaren met winst terug te verkopen. Dat ik ook tevens zo’n tooglegende in België. Als je het moet geloven verkoopt iedereen zijn auto na x aantal jaren voor meer geld dan ze hem gekocht hebben, yeah right..:shock: 😕
Ben zeer tevreden van mijn amerikaan, heb nog eens kontakt gezocht met de amerikaanse eigenaar die heeft me zeer vriendelijk nog een hele uitleg gedaan over wat er aan gerepareerd was en de wagen kwam ook volledig met alle facturen en boekjes. De man rijdt nu met een jaguar. Amerika is zeer streng op overdreven snelheid, hij kon er gewoon nooit mee rijden waar de wagen voor bedoeld is.
Voor mij is een porsche in de eerste plaats om mee te rijden en te genieten, niet om wakker van te liggen wat hij binnen 5-10 jaar nog waard is. En als je een miskleun koopt ligt dat toch eerder aan jezelf denk ik, daarvoor moet je echt niet over de grens te gaan zoeken, er zijn genoeg prutsers hier in België.
en waarom zou hij niet goed slapen? je moet ook niet altijd van het ergste uitgaan, ik rij al enkele jaren met een cali. 911 3.2 van bij gillis en ik ben er nog steeds zeer tevreden van. de mijne was gekeurd dagelijks gebruik, misschien moet hij er daarom nog een tijdje op wachten, zodat ze dat in orde kunnen brengen.
Er zijn er zelfs die de (lage) kostprijs van een “echte Porsche 911″ uit Amerika nog teveel vinden, alles is relatief.
Tussen pot en pan is er voldoende tijd om over “alles” meningen te ventileren.
Het “al gemeen geweten” is afhankelijk van actuele drang tot profilering.
Wie zich bediend van “de waarheid” geeft blijk van grote wijsheid. De princiepjes evalueren met de omstandigheden.
:driver: 😈 :driver:
Daar gaat de geloofwaardigheid van Californische Porsches… 🙁 . Anyway, zoals altijd moet je goed uit je doppen kijken en met je hoofd kopen ivm je verstand. Ik heb een carfax van de mijne opgevraagd, en daarop klopt het verhaal dat de wagen steeds effectief in Californië rondgereden heeft. Hij was van een dokter in LA die er steeds heen en terug mee reed naar San Diego. De wagen had 250.000 miles op de teller, en ook dat wordt bevestigd door de carfax. Heb er tevens een dikke bundel facturen bijgekregen. Daaruit bleek dat meneer Doktoor niet op een dollarke keek voor het onderhoud. Op 170.000 miles heeft de motor een voledige revisie gehad (8.000 dollar), ook transmissie, ophanging enz zijn onder handen genomen. De wagen stond dus volledig in orde voor zijn leeftijd. En ja, ik heb er inderdaad minder voor betaald dan een vergelijkbare Europeaan. Zoals reeds gezegd, voor elke aankoop, Europeaan of Amerkaan geldt dat je goed uit je doppen moet kijken, indien mogelijk zoveel mogelijk alles checkt wat men je wijs maakt en met je hogd, en niet met je hart moet kopen, alhoewel dat laatste al eens moeilijk kan zijn…
Is ook niet altijd waar .
Een kennis van me heeft eens een Lancia Delta HF Integrale ( ’92) gekocht van eerste eigenaar die er ook steeds (te) erg rustig mee had gereden .
De hoofdprijs betaald daar het echt een droomwagen was .
Na de eerste rit kon de wagen binnen daar de turbo opgeblazen was .
Waarom ?
Daar de vorige eigenaar er zo rustig mee gereden had , had de turbo nooit gewerkt en daardoor dus jaren geen smering gehad .
Eénmaal die nu aangesproken werd , was dat dadelijk het doodvonnis .
Ook af en toe eens vlot rijden is beter voor de dichtingen , injectoren , kat en uitlaat etc daar dit af en toe een doorgeblazen mag worden . Vlotter rijden is zeker niet slechter , zolang die maar eerst goed warm gereden is alvorens het vermogen aan te spreken .Long beach, California, is de op één na grootste zeehaven van de US. Vandaar dat bijna alle auto’s uit Californië komen. De grote afstanden worden er wel (meestal) afgelegd tegen een snelheid waar wij ons een breuk mee lachen hé. Toch beter voor de mecaniek dan onze relatief korte afstanden aan een sportieve rijstijl.
Klopt wat Porsche zegt en iedereen met gezond verstand moet hier wel zelf achter gekomen zijn .
Er worden meer auto’s uit Californië ge-exporteerd dan dat er mensen in Californië wonen . Het is een algemeen geweten dat wagens vanuit heel Amerika naar Californië worden getransporteerd om zo naar Europa te gaan .
Wie echt dankt dat alle wagens getransporteerd vanuit Californië Californishce wagens zijn , zijn ofwel vreselijk naïef of gewoon dom .Waarom Europeese wagens duurder gaan dan Amerikaanse is nu éénmaal een waarheid .
Waarom is me ook een vraag , maar het is nu éénmaal zo .
Is het door de onzekerheid van de kilometerstand (al is Amerika gekend als het rijderland en men moet daar massa’s kilometers afleggen om iets te bereiken , ze hebben allemaal een erg lage kilometerstand :engeltje: ) , het mindere vermogen (Amerikaanse wagens hebben minder vermogen dan de Europeese) of door de US settings (bumpers , lampen , kilometerteller in Miles) of anders . Geen idee , want idd de meeste Amerikanen zijn completer dan de Europeese . En bouw je een Amerikaanse om naar Europees , het blijft een Amerikaan en is die ook niet meer origineel . Dus gewild of niet , een Amerikaan gaat al vlot 4 a 5000€ (en meer) minder dan zijn Europeese broer/zus[quote=”911addict” post=91356]Meestal zijn de Amerikaanse voorzien van alle opties, en zijn de Californische vrij van roest, vooral op de plaatsen die je niet direct ziet.[/quote]
Een tijdje terug las ik op een US forum een post over iemand die zijn Porsche wou verkopen. Hetgeen ik las als een van de antwoorden was wel frapant, ik citeer:Mike, the used-car scene changes from year to year, but if you want to sell your rusty Porsche with mechanical problems, the best prices that you can get are in California. A lot of companys sell these Porsches on idiots in European country’s because this people think that all cars come from there are perfect. That’s the reason why the most sportscars and oltimers from other states first go to California..
Soms vraag ik me wel af als iemand zegt dat hij een wagen heeft gekocht in California, waar blijven die wagens van komen. Het gezond verstand brengt me dan inderdaad bij het citaat van hierboven, al zullen er altijd uitzonderingen zijn natuurlijk, maar ik denk wel dat het vet van de soep is ginder.
Aan 911 lover. Waarom gaan Amerikaanse Porsches voor minder geld van de hand dan Europese ❓ ? Meestal zijn de Amerikaanse voorzien van alle opties, en zijn de Californische vrij van roest, vooral op de plaatsen die je niet direct ziet . Verder zijn ze op de motor na identiek aan de Europese. Enige minpunt is dat het in België een administratief “gevecht is om ze dagdagelijks ingeschreven te krijgen, maar het is niet onmogelijk. Dus eens die kaap voorbij zie ik niet waarom een Amerikaan goedkoper verkocht moet worden dan een Europees. Maar misschien weet ik nog niet alles…
Proficiat met je vondst .
Het is zo te zien een Amerikaanse wagen dus ik hoop dat je geen hoofdprijs betaald hebt .
Dit daar ze bij latere verkoop ook stukken goedkoper weggaan dan Europeesse.
Hopelijk heb je er een goede wagen aan en veel rijplezier tijdens zonnige dagen .Seb, proficiat met je aankoop, mooie wagen :applaus: 😀 . En ja, Porschist is een bestaande term. Op de foto zie ik aan de koplampen dat het inderdaad een Amerikaanse Porsche is. Die zullen nog vervangen moeten worden door Europese exemplaren. Waarom kan je pas tegen April de baan op ? Vermits het een Amerikaan is, neem ik aan dat je (althans als start) met een O(ldtimer) plaat zal rijden. Zelf ben ik ook van het Gentse, dus als je eens wil afspreken voor een ritje, laat maar weten.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.