Nieuwe uitlaat 3.2

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Nieuwe uitlaat 3.2

  • Maker
    Discussie
  • Ik wil de uitlaat van mijn 3.2 (cabrio ’85) vervangen. De huidige is volgens mijn garagist helemaal versleten. Aangezien de auto in de US heeft rondgereden is er een katalysator tussen gemonteerd (gelast…) en de lambda sonde zou ook stuk zijn.
    Alle tips welkom! Kostprijs, … ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • Onze targa is ook een US versie met kat. Als je die ervan tussen haalt krijg je dan zo de verloren pk’s terug of is dat iets te kort door de bocht? Moet de DME dan ook aangepast worden?
      En als je dan zo een tussendemper steekt; dan met of zonder demping? Het mag natuurlijk wel wat luider dan standaard voor mij :music: . Of moet je voor de beste sound zowiezo de einddemper ook vervangen?
      Alvast bedankt voor de tips and tricks!

        [quote=”Karl 911″ post=153279]heb hetzelfde voorgehad, heb de cat + lambda vervangen door een inox sportuitlaat zonder cat. exemplaar (Jomaparts).
        Was voor 410€ gesteld, was inclusief nieuwe vijzen en dichtingen. Het vervangen zelf viel niet echt mee, vijzen zaten vast en heb ze moeten doorslijpen.
        Nu ben ik wel heel blij met het resultaat :driver:[/quote]

        De lambdasonde weggelaten,

          Wim

            Hier een filmpje met de dansk uitlaat

            http://youtu.be/-j73VI2NOBY

            en dit met mijn oude brul pijp, maar dan heb je geen banaan eronder. :mrgreen:

            Wim

              [quote=”Karl 911″ post=153279]Het vervangen zelf viel niet echt mee, vijzen zaten vast en heb ze moeten doorslijpen.
              [/quote]

              Als je dit probleem niet meer wilt hebben, dan moet je koperen moeren gebruiken, die rotten niet vast.
              En zitten ze toch vast, is het met een klap en scherp beiteltje door, en kun je de bout er zo uitslaan. 💡

              Ik had deze inox sportkat eronder zitten, met dito uitlaat.

              En geluid was bijzonder mooi, en niet te luid. 💡

              Daar had ik een andere pijp voor. :mrgreen:

                heb hetzelfde voorgehad, heb de cat + lambda vervangen door een inox sportuitlaat zonder cat. exemplaar (Jomaparts).
                Was voor 410€ gesteld, was inclusief nieuwe vijzen en dichtingen. Het vervangen zelf viel niet echt mee, vijzen zaten vast en heb ze moeten doorslijpen.
                Nu ben ik wel heel blij met het resultaat :driver:

                  Ik ga met de tijd ook mijn uitlaat vernieuwen 911 1986 targa moeilijk de keuze te maken om de cat er tussen uit te halen of niet ❗ wat zijn jullie meningen of ondervindingen hier omtrent,is het geluid niet overdreven ❓ ik zou wel gaan voor de RvS uitvoering

                    hier een filmpje van de mijne

                    🙁 Kan het blijkbaar niet posten

                      020.JPG

                        heb je de lambdasonde terug geplaatst?

                          Dit stond een goed weekje terug op het Ned. Porscheforum :salut:

                          Ik heb een originele einddemper te koop van een 3.2 tje van 1989, is overbodig doordat ik een SSI uitlaat systeem er onder heb,de demper is in zeer goede staat,ik krijg hier geen foto’s geplaatst maar ze staan wel op MP, maar kan op verzoek wel foto’s mailen,de demper past volgens mij vanaf de modellen v 1974, m,n vraagprijs is € 250,- vr meer vragen mail of bel ; 0655348817, m vr groet Mr Guzzi.
                          _________________________________________
                          live, is what you made of it ! ! !

                          XXX

                            Heb bij mijne alles vervangen door SSI en Dansk, kwam op een 1800 € in 2011.
                            Bij Van Kessel zijn de prijzen vrij scherp voor deze combinatie.
                            De verwarmers van SSI zijn volledig RVS terwijl die van Dansk een combinatie RVS en staal zijn.
                            Ben zeer tevreden en zeker van de klantvriendelijkheid bij Van Kessel.
                            Mijn CAT is er uit gehaald 😀

                              hey
                              ik heb alles weg laten halen ook een us 1984 en nu
                              ssi dansk ben er heel tevreden mee
                              :drink:

                                Ik heb kat vervangen door rechte buis sportkat en einddemper dansk met luchtfilter k&n

                                Wim

                                  Ligt eraan wat je wilt, inox of normaal, gewone kat of sportkat.
                                  Dan nog demonteren en monteren, met eventueel nieuw bevestigingsmateriaal.

                                  Dus kan tussen de 850 en 1250 euro liggen, maar is een beetje natte vingerwerk.

                                  Hier wat prijzen.
                                  http://www.rosepassion.com/nl/cat/porsche-911-74-89-1985-3-2-coupe-manuele-bak-5-versnellingen/M176/knalpot/eindknalpot-911/B1015

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.