Nieuwe veren, dempers en verlagen 964 turbo

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Nieuwe veren, dempers en verlagen 964 turbo

• Maker
    Discussie
  • Na een 2 tal maanden tijd en geld gestoken te hebben in ‘hobby 2’ back in Porsche-business

Aangezien ik nooit grote voorstander was van een (te) verlaagde wagen heb ik dit moment zo lang mogelijk
    proberen uit te stellen. Ok, de turbo stond iets te hoog maar ik had geen zin om veel geld te geven voor die paar cm.
    Sinds enkele weken vond ik de turbo wat ‘onstabiel’ boven de 160-180 en in combinatie met zijwind en spoorvorming had ik
    er een ongemakkelijk gevoel bij. Om het vertrouwen wat te herwinnen dus een nieuwe vering, dempers en wat verlagen en uitwegen.
    Ik heb de set van Carnewal gekocht en die zal geïnstalleerd worden door mijn mecanicien.

Liefst zou ik de rode veren behouden maar wat zouden jullie doen. Zwart spuiten voor de keuring of gewoon gaan naar de keuring (binnen 2 maanden oldtimerkeuring… hopelijk) en eerlijk zeggen dat hij andere vering heeft (als ze het vragen).
    Mecanicien zei dat ze eventueel een tuningskeuring zouden kunnen doen. Voor mij ok als dit niet de latere oldtimerkeuring beïnvloedt…

Alvast bedankt voor jullie reacties !

IMG_3095.JPG

IMG_3099.JPG

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Pol

Heb je dan een oldtimer keuring laten doen ?

Knappe wagen trouwens. :applaus:

Zijt er goed uit! Nu opletten voor de drempeltjes 😀

Knap :up: :up:

XXX

Super :up:

:up:

Staat veel mooier met de verlaging!
                :happydance:

hier sluit ik mij bij aan :first: :first: :first: :popcorn: :popcorn: :popcorn:

:first: :first: :first: :popcorn: :popcorn: :popcorn:

3 cm verlaagd (nieuwe veren, nieuwe dempers), uitgelijnd, uitgewogen… wat een verschil in wegligging !
                      En in mijn ogen toch een stuk mooier :happydance:

IMG_3270-versie2.JPG

IMG_3273.JPG

Attachments:
                      • IMG_3277.JPG

oldtimer mag verlaagd zijn, geen attesten of geometriekeuring nodig, MIN hoogte is 9cm

Ga dan eerst naar de oldtimerkeuring en plaats daarna uw veren. :coolness:

Ive

als je er mee naar de keuring gaat, moet je zeker zien dat je papieren in orde zijn.
                            Dwz, plaatsingesattest door de firma die de veren installeert en officiele papieren van de veren zelf.
                            Dan heb je normaal gezien geen probleem, zolang hij de 11 cm rijhoogte haalt

Greetz

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.