Nieuweling meldt zich…:)

Home Forum Porscheforum Stel jezelf even voor ! Nieuweling meldt zich…:)

• Maker
    Discussie
  • Dag Porsche liefhebbers,

Harley G (echte naam Gert) meldt zich. Meer dan 10 jaar geleden had ik al eens de uitspraak gedaan dat ik op een dag een Porsche Boxster wilde hebben. 2014 zou weleens het jaar van de waarheid kunenn worden. Vermits het toch een grote stap is (financieel)ben ik blij om een Belgisch forum gevonden te hebben waar er de nodige info uitgewisseld wordt.
    Ik hoop dat ik hier terecht zal kunen indien het zover is…

Groetjes en alvast een Veilig, Gezond en Gelukkig 2014 toegewenst!
    G

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
    • verzekering btw kost me 700euro per jaar in semi omnium :salut:

Zeer informatief Mark!
        Je doet dat goed! 😉

Maar TS moet voor zichzelf uitmaken waarvoor de wagen moet dienen. Wenst hij de extra pk’s en de daaraan verbonden extra kosten zoals BIV, verzekering, verkeersbelasting of verkiest hij de iets bescheidener 2.7.

:think:

Wat mezelf betreft: zou ik wat meer paardjes willen? Tja waarom niet, fun factor zal verhogen, maar in de huidige context zeer tevreden met wat de 2.7 (Duitse versie, 220 pk) me te bieden heeft.

scheelt 500euro per jaar en biv is ook bijna geen verschil…..
          voor de prijs dat ik de boxster heb gezet zit je aan een lagere prijs als een 2,7 zodanig je totaalsom op hetzelfde komt….maar in rijervaring is er een enorm verschil!!!! Het verbruik ligt zowat hetzelfde als een gewone boxster vanwege de 6-bak tov de 5-bak. Onlangs naar Aken gereden en zat aan een kleine 9l/100km!!!
          Ga je sneller rijden moet de 3,4 minder moeite doen zodanig je gemiddelde eigenlijk lager ligt.
          Door de 295pk in een best lichte auto maakt dat de boxster S een zeer snelle en fijne wagen is…. en zeker niet te onderschatten tegen zwaardere pk monsters!
          bvb Een jag xkr met meer dan 100pk meer heeft amper dezelfde prestaties…. dat is het grote verschil tss een 2,7 en een boxster S

Die van Mark986 is inderdaad een pareltje maar ik kijk eerder richting 2.7. Ik vermoed dat een 3.4 wat duur gaat uitvallen op het vlak van rijtaks ed….

Veel plezier met je zoektocht, heb er eentje gepost met weinig km’s bij zoekertjes bovendien één jaar garantie, heb de motoren die ik had ook (moeten) verkopen en heb er voor het ogenblik nog geen spijt van gehad
              😎

S2

De mooie Boxster van Mark986

Klikken op het linkje hierboven 😉

S2

Thanks ! 🙂

We zullen je met evenveel plezier helpen in je zoektocht naar een mooie en goede Boxster, maar let op, (en ik spreek uit ervaring) er zit heeeeeel veel kaf tussen het koren.

Eigenlijk bij elke Porsche moet je de ogen heel goed open houden, want door de relatief lage prijzen voor 986’s zijn er veel die er zich aan wagen, maar die daarna geen geld meer hebben om hem te onderhouden.

Ik zie in een ander topic dat je een 987 overweegt (nieuwer type Boxster), der staat hier op het forum een mooie te koop, zal even een linkje zoeken.

Ik heb nooit een 911 overwogen omwille van de veronderstelde onbereikbaarheid maar indien ik eens heel goed aan de boom schud, zou jet mss wel kunnen. Langs de andere kant is het maar iets om in het weekend rond te rijden en dan wordt de 911wel wat een duur speeltje. Ik vind hem wel mooier dan de boxster maar we zullen maar eerst beginnen te stappen en later misschien leren lopen…. 😀
                    Het is S2 zijn *porsche die me de ogen heeft geopend…. :driver:

Oei, der gaan er een paar ni gelukking zijn, maar toch :happydance:

Een *porsche 911 heb je voor het leven, een *porsche Boxster maar voor heel even :happy: :happy: :happy:

S2

Ik denk ook dat, als je eigenlijk een 911 wil, de Boxster zeer snel opnieuw te koop zal staan (en dan wordt die goedkopere Boxster plots veel duurder omdat je ze heel moeilijk kan verkopen tenzij aan een idiote prijs). En natuurlijk speelt, zoals bij elke goede huisvader, ook het voorziene budget een bepalende rol. Veel beter een goede Boxster dan een slechte 911 voor hetzelfde budget.

Maar als je echt een Boxster wil, vooral niet twijfelen! Zijn zoals ik al zei, heel leuke wagens.

Welkom!

Ik heb trouwens wel zwaar het vermoeden dat er hier wel meer ‘gewone werkende mensen’ rondhangen …

Maaruh, als je eigenlijk een 911 wilt ipv een B. dannuh wellicht beter direct op zoek naar een 911 anders blijft het kriebelen, of kom je er net niet lekker vanaf op het moment dat je door wilt stoten! 😳 :wtf:

Is net als bij huizen, zo hoog mogelijk insteken, dan groei je er vanzelf in! :driver:

Welkom op dit forum en suc6 met het zoeken naar een geschikte *porsche
                              En als de hem dan eindelijk in de garage hebt staan weet je waarvoor je werkt :happy:

Bedankt allemaal voor de hartelijke ontvangst. Ik heb ondertussen ook gemerkt dat ik nog niet te veel heb prijsgegeven van mezelf. Buiten mijn voornaam.
                                Binnen een kleine 2 maanden stap ik op tram 4, ik woon in de regio Hofstade-Zemst-boortmeerbeek sinds enkele jaren en ben maar een gewone werkende mens 🙂

welkom
                                  op dit leuke forum
                                  en succes met je zoektocht
                                  :drink:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.