Nieuweling met vraagje over 996 3.4

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuweling met vraagje over 996 3.4

  • Maker
    Discussie
  • Hallo Porsche liefhebbers.

    Ben DTF uit de mooie Vlaamse Ardennen.

    Na heel wat avonturen met een grote verscheidenheid aan auto’s, met als laatste avontuurtje een Lotus Elise die pas verkocht is,
    [IMG]http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/04/07/a72f55980ee6f6a63fa418f6c3515f80.jpg[/IMG]

    ben ik momenteel op zoek naar mijn eerste, toch meer comfortabelere, Porsche als hobby/weekend/funcar.

    Heb mijn oog laten vallen op een Porsche 996 cabrio, met historiek.
    Ziet er redelijk goed uit, testrit klonk niet slecht (niet zelf gereden).
    Doch dit verontrust me wat, toen ik de olievuldop controleerde zag ik dit…

    [IMG]http://tapatalk.imageshack.com/v2/15/04/07/64e993557aeb3711cd9e42a56c0eb6ee.jpg[/IMG]

    Eigenaar deed heel weinig km en korte afstandjes, wat ook dit resultaat kon geven.
    Gebruikt als weekendwagen.

    Wat denken jullie?
    Gaan ervoor of afblijven?

    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • Ok, thx, weer wat bij geleerd. Ondertussen nog enkele bekeken, maar niets dat mij aanstaat. En dan heb je nog sommige, ” in topstaat met maar 100000 km”. Je denkt dan, alles laten vallen en gaan kijken, maar grote teleurstelling natuurlijk, interieur staat erbij zoals hij 300000 km gedraaid heeft, blijkbaar kan men de km’s gemakkelijk manipuleren…

      Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

        bij koude motor is dit normaal.
        als je de zoekfunctie op het forum gebruikt dan zou je deze rubriek terugvinden


          Wel ja, oliedrukmeter dan… Die stond direct en bijna altijd op 5… Niet normaal denk ik dan?

          Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

          PB

            [quote=”DTF” post=202438]Maar wat me wel opviel, was van bij de start de hoge (op max) olietempetatuur… Is dit normaal?

            Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk[/quote]

            Er zit enkel een oliedrukmeter in, geen olie temp.meter.

              Dag Philippe, dat is heel vriendelijk! Houd ik zeker in achterhoofd. Staat precies niets deftigs te koop…

              Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                [quote=”DTF” post=202438]Maar wat me wel opviel, was van bij de start de hoge (op max) olietempetatuur… Is dit normaal?[/quote]
                Bizar, zal er bij mij eens op letten morgenvroeg.
                Is de temperatuur meter dan de ganse tijd zo hoog gebleven ?
                Of verwar je niet met de oliedruk, ik denk dat die in het begin hoger dan 3 staat.

                PM

                  [hide]Hallo DTF! Ik heb net mijn zoektocht naar een 996 succesvol kunnen afsluiten. Ik heb er toch meer dan 10 gaan bekijken en kan de slechte wagens, durf ik zeggen, vrij goed uitfilteren. Mocht je vragen hebben over een wagen of eventueel samen een wagen willen gaan bekijken wil ik dat gerust doen. Ik woon in West Vlaanderen, Tielt.
                  Stuur naar philippe-mouton@skynet.be.[/hide]

                    En het antwoord is?? Concreet graag…

                    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                      hoe lang denk je dat het duurt om een emmer met 9 liter olie op bedrijfstemperatuur te brengen ?

                        Maar wat me wel opviel, was van bij de start de hoge (op max) olietempetatuur… Is dit normaal?

                        Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                          Heb vandaag nog eentje gaan bekijken, non cabrio wel, maar in heel propere staat, zelfs geen steenslag, motorruimte was ook proper, olievuldop, oliepijlstok alles ok, en dan de rit, totaal niets aan te merken, ook de koppeling was veel beter dan de stroeve in de cabrio. Vraagt 21000 voor dit beestje …

                          Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                            Bedankt voor jullie advies alvast, gisteren nog contact gehad met verkoper en garage waar hij laatste onderhouden kreeg, JM Performance, en deze verzekert mij dat er niets ernstigs aan de hands is, sludge! Iemand ervaring met JM Performance?

                            Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                              welkom mede ex-elise rijder 😉

                              Indien bij een elise mkI iets aan de motor zou zijn, ben je er relatief goedkoop vanaf, ruilmotor gaat een dikke 2k geplaatst. Bij een porsche is dit een veeeeeelvoud. Dus bij enige twijfel zou ik idd ook aan aankoopkeuring laten doen, weet je meteen in welke range er ook gereden is. Dit enkel wanneer je echt de wagen gaat aankopen en vooraf goed afspreken wat bij problemen.

                              Succes met de zoektocht

                                welkom en succes

                                  Eens voorgesteld aan kameraad/garagist, valt voor hem wel mee, zolang de oliepijlstok ook proper is, en dat is ie…

                                  Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.