Nieuwkomer op het forum…

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuwkomer op het forum…

  • Maker
    Discussie

  • Joris
    Deelnemer

      Goeiemorgen, mede Porsche-liefhebbers!

      Via via kwam ik op dit forum terecht, en na het doornemen van de forumregels plaats ik hierbij mijn eerste post met de voorstelling van mezelf.

      Ik ben momenteel 33 (geboortejaar 1981), woon samen, en de trotse papa van 2 kindjes.

      Hoe mijn Porsche-liefde ontstond kan ik spijtig genoeg niet verklaren. Ik heb van jongsaf al een bepaalde voorliefde voor het merk, en herinner me dat ik op zeer jonge leeftijd altijd omkeek als ik het typerende boxer-motor-geluid hoorde.

      Momenteel heb ik nog geen exemplaar in mijn bezit. Een nieuwbouw, 2 kindjes en een vrouw nemen een flinke hap uit je budget natuurlijk…

      Ik ben echter wel van plan om mij eentje aan te schaffen. Ik ga er nog niet meteen een datum op kleven, maar tot mijn 40 ga ik er alleszins niet mee wachten!

      Na mijn ingenieursopleiding deed ik op een aantal jaren tijd enkele carrière-wendingen, en werk ik momenteel als property manager bij 1 van de grootste vastgoedeigenaars van België. Ondanks mijn boekenkennis durf ik van mezelf te zeggen dat ik poten aan mijn lijf hebben die gerust willen vuil worden… In het verleden restaureerde ik reeds een VW Golf 1 GTI van mijn geboortejaar, en heden werk ik aan de 2 oldtimers van mijn schoonvader: Citroën Traction Avant en een Jeep Willy’s…

      Tijdens onze nieuwbouw deed ik reeds de nodige voorzieningen om mijn toekomstige 3e dame in huis goed te kunnen verwennen. Ik plaatste een smeerput in combinatie met een pistonbrug… Zal er 1 dezer eens een fotootje van posten in deze topic…

      Voor welk model ik ga gaan is nog niet 100% duidelijk. Persoonlijk vind ik de 993 heel mooi indien ik kies voor een klassieker (het wordt een hele opdracht om deze aan een betaalbare prijs te vinden, I know), en indien ik kies voor een youngtimer zou het een 997 worden. Het liefst natuurlijk in cabrio-uitvoering, daar ik de P niet als daily wens te gebruiken (daar dient de company-mazoutstoof voor natuurlijk)…

      Welke variant het van beide modellen zou worden ben ik eveneens nog niet uit… Een 993 in 4S uitvoering is al helemaal schaars (en helemaal niet betaalbaar), en voor een 997 4S zal het nog sparen worden tot na mijn 40e 🙁

      De laatste weken durf ik al wel eens kijken naar een 996 ook… Echter kan ik mij nog steeds niet 100% verzoenen met de look van de koplampen… En een 996 ombouwen naar een 997-snuit is voor mij net 1 brug te ver…

      Voorlopig zal ik mij op het forum voornamelijk beperken tot het lezen, en mee genieten van al dat moois waar de meesten van jullie al de trotse eigenaar van zijn… Het blijft dromen, maar een droom die gelukkig binnen de mogelijkheden zal vallen in de toekomst!

      Grtz,

      Joris (aka dejos)

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
      • Komt wel in orde precies :drink:

          Congratz :applaus:
          En respect dat je aan zo’n onderneming durft beginnen :respect2:

            ieder nadeel heeft…..
            Welkom en blijf foto’s posten van je vooruitgang :popcorn:

              Momenteel heb ik al volgende onderdelen erbij:
              – volledige tapijtenset
              – kap
              – bekleding voorste koffer
              – deurpanelen (ook speakers, deurbekabeling,…)
              – deurairbags
              – ruitenmekanieken
              – deurbekabeling
              – uitlaat (met bypass :-))
              – originele CDR30
              – …

              Ik ontbreek nog:
              – passagierstoel (heated + ventilated kan ik maar niet vinden)
              – middenconsole
              – bekleding koffer (als ik eindelijk de koffer open krijg)
              – ruitenwissermekaniek (heb er al eentje geleverd gekregen, bleek niet te passen… Hmmmmm :-S)

              Iemand die mijn koffer openkrijgt, maar niet via de emergency cable (artisanaal met andere woorden)?

              Budgetair vind ik dat alles nog reuze meevalt: zit rond de 16K. Ik gok dat het laatste gedeelte mij nog 2K zal kosten, waardoor ik in totaal op zo’n 18K zal uitkomen. Alles bij mekaar vind ik dit nog reuzegoed meevallen: heb hierdoor mijn investering over aantal maanden kunnen spreiden, ken mijn Boxster van binnen en van buiten, en heb massa’s fun beleefd met mijn zoektocht naar de ontbrekende onderdelen.

              Mijn ervaring tot op heden: in heel wat gevallen komt het goedkoper uit om je onderdelen in USA te zoeken en te bestellen. Ondanks de invoerrechten/douanekosten komt dit nog steeds veel goedkoper uit dan via de “usual suspects” te gaan…

              Attachments:
              • PHOTO-2018-05-16-20-08-15.jpg

                Het is dan toch een Boxster geworden!
                :applaus:
                En zelfs een projectwagen. :respekt:
                Succes met de heropbouw.

                  :respect2: je moet maar durven :respect2: we volgen het graag hier op het forum

                    Als je er iets van terugvindt, let me know, probeer echt de historiek te achterhalen…

                    Ivm de knowhow: heb de nodige dosis gezond verstand, ben een handige harry, heb PIWIS aangeschaft, heb de originele ETK-printout van de hele wagen met alle stuknummers,… Zou moeten goedkomen 😉

                      Mijn god, hopelijk heb je inderdaad écht niet veel betaald, want als je een half interieur, een nieuwe kap én heel wat van de elektronica nog erbij moet kopen, dan kon je waarschijnlijk evengoed een volledig exemplaar gezocht hebben…

                      Hopelijk vallen er (zelfs letterlijk) geen lijken uit de kast (wanneer je eindelijk de koffer open krijgt)…

                      Enfin, succes met het project! Eens ie weer helemaal op punt staat ga je er bergen plezier aan beleven!

                        :up:

                          Ik denk dat die wagen hier al eens gepasseerd is (ofwel in NL).
                          Succes!! :first:

                            Proficiat, ik neem aan dat je over de know-how beschikt om je Boxster terug aan te kleden… Keep us posted! :popcorn:

                              Na enkele jaren is er iets verandert…

                              Er staat een P in mijn garage!

                              Het is een Boxster geworden (ja, geen 911, jullie lezen het goed) van Amerikaanse origine.

                              Ben eind maart 2018 uitgekomen op een 987 mk2 van 2009 (met de 2,9 injectie-motor dus), manueel geschakeld. Een wagen “met een verhaal”…

                              De wagen stond te koop bij een handelaar in het Limburgse, en het bleek om een ex-Amerikaan te gaan, waarvan de BTW al werd voldaan.

                              De wagen is een bankbeslag, met heel wat ontbrekende onderdelen. Hierdoor leek het mij een koopje, en heb ik mijn wederhelft niet al te veel moeten overtuigen om hem in mijn garage te kunnen plaatsen.

                              Op zich rijdt de auto (motor slaat meteen aan), maar tal van foutmeldingen natuurlijk owv de ontbrekende onderdelen (oa deurairbags).

                              Enkele sfeerbeelden…

                              Attachments:
                              • IMG_8935.jpg
                              • IMG_8936.jpg
                              • IMG_8937.jpg
                              • IMG_8940.jpg
                              • IMG_8943.jpg

                                Weet er iemand de reden waarom de verkoopprijs van de 997 zo in dalende lijn is, komt dit door de biv+taks, de onderhoudkosten, overaanbod???

                                  Beste Joris, als je nog zo jong bent en al over een P nadenkt ben je al bevoorrecht. Ik kocht mijn eerste P (964) toen ik 45 was. Ik heb nu een 997 4 S die waarschijnlijk de eerste jaren niet in prijs zal stijgen. Maar ben van plan er nog heel lang mee te bollen en dan wordt de prijs minder belangrijk.
                                  Ik ging ook een beetje voor comfort, moderne techniek en dat de 997 niet de duurste uitvoeringen zijn kwam goed van pas. Sukses met de zoektocht

                                    [quote=”patrickvb” post=166375]Beste Joris,
                                    Dat een 911 je meer aanspreekt en meer tot je verbeelding spreekt, geen enkel probleem.
                                    Les goûts et les couleurs, ça ne se discute pas.
                                    Maar een 911 – waarvan ondertussen ik-heb-ze-niet-geteld versies bestaan – bestempelen als ‘the real thing’ lijkt me een stapje te ver.
                                    Iedere wagen met het befaamde *porsche logo op de snuit is een echte Porsche. Of het nu een 911, 918, 924, 944, 968, 986, … is dat maakt geen verschil.

                                    Hopelijk kan je jouw droom waarmaken en zien we je binnenkort rondsnoeren in één of andere Stuttgarter.
                                    Ondertussen kan je hier op ‘t forum heel wat bijleren, welkom dus.[/quote]

                                    +1
                                    Welkom trouwens.

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 33)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.