Nieuwkomer op het forum…

Home Forum Stel jezelf even voor ! Nieuwkomer op het forum…

• Maker
    Discussie

• Joris
    Deelnemer

Goeiemorgen, mede Porsche-liefhebbers!

Via via kwam ik op dit forum terecht, en na het doornemen van de forumregels plaats ik hierbij mijn eerste post met de voorstelling van mezelf.

Ik ben momenteel 33 (geboortejaar 1981), woon samen, en de trotse papa van 2 kindjes.

Hoe mijn Porsche-liefde ontstond kan ik spijtig genoeg niet verklaren. Ik heb van jongsaf al een bepaalde voorliefde voor het merk, en herinner me dat ik op zeer jonge leeftijd altijd omkeek als ik het typerende boxer-motor-geluid hoorde.

Momenteel heb ik nog geen exemplaar in mijn bezit. Een nieuwbouw, 2 kindjes en een vrouw nemen een flinke hap uit je budget natuurlijk…

Ik ben echter wel van plan om mij eentje aan te schaffen. Ik ga er nog niet meteen een datum op kleven, maar tot mijn 40 ga ik er alleszins niet mee wachten!

Na mijn ingenieursopleiding deed ik op een aantal jaren tijd enkele carrière-wendingen, en werk ik momenteel als property manager bij 1 van de grootste vastgoedeigenaars van België. Ondanks mijn boekenkennis durf ik van mezelf te zeggen dat ik poten aan mijn lijf hebben die gerust willen vuil worden… In het verleden restaureerde ik reeds een VW Golf 1 GTI van mijn geboortejaar, en heden werk ik aan de 2 oldtimers van mijn schoonvader: Citroën Traction Avant en een Jeep Willy’s…

Tijdens onze nieuwbouw deed ik reeds de nodige voorzieningen om mijn toekomstige 3e dame in huis goed te kunnen verwennen. Ik plaatste een smeerput in combinatie met een pistonbrug… Zal er 1 dezer eens een fotootje van posten in deze topic…

Voor welk model ik ga gaan is nog niet 100% duidelijk. Persoonlijk vind ik de 993 heel mooi indien ik kies voor een klassieker (het wordt een hele opdracht om deze aan een betaalbare prijs te vinden, I know), en indien ik kies voor een youngtimer zou het een 997 worden. Het liefst natuurlijk in cabrio-uitvoering, daar ik de P niet als daily wens te gebruiken (daar dient de company-mazoutstoof voor natuurlijk)…

Welke variant het van beide modellen zou worden ben ik eveneens nog niet uit… Een 993 in 4S uitvoering is al helemaal schaars (en helemaal niet betaalbaar), en voor een 997 4S zal het nog sparen worden tot na mijn 40e 🙁

De laatste weken durf ik al wel eens kijken naar een 996 ook… Echter kan ik mij nog steeds niet 100% verzoenen met de look van de koplampen… En een 996 ombouwen naar een 997-snuit is voor mij net 1 brug te ver…

Voorlopig zal ik mij op het forum voornamelijk beperken tot het lezen, en mee genieten van al dat moois waar de meesten van jullie al de trotse eigenaar van zijn… Het blijft dromen, maar een droom die gelukkig binnen de mogelijkheden zal vallen in de toekomst!

Grtz,

Joris (aka dejos)

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
    • XXX

De Joris bedoeld het niet kwaad hé.
        Welkom en fijne zoektocht, da’s ook een leuk deel van het verhaal, het zoeken :up:

[quote=”bladerunner” post=166259]Welkom hier en wees gerust, als de dalende lijn van de 997 zich voortzet zoals ze nu bezig is kan je binnen een paar jaar eentje kopen aan de prijs van een 996 op dit moment. :coolness:[/quote]
          Heeft er iemand een verklaring voor de dalende verkoopprijs van 997? Komt dit door de biv+taks of door de onderhoudskosten of overaanbod,…?

Beste Joris,
            Dat een 911 je meer aanspreekt en meer tot je verbeelding spreekt, geen enkel probleem.
            Les goûts et les couleurs, ça ne se discute pas.
            Maar een 911 – waarvan ondertussen ik-heb-ze-niet-geteld versies bestaan – bestempelen als ‘the real thing’ lijkt me een stapje te ver.
            Iedere wagen met het befaamde *porsche logo op de snuit is een echte Porsche. Of het nu een 911, 918, 924, 944, 968, 986, … is dat maakt geen verschil.

Hopelijk kan je jouw droom waarmaken en zien we je binnenkort rondsnoeren in één of andere Stuttgarter.
            Ondertussen kan je hier op ‘t forum heel wat bijleren, welkom dus.

Zelf vind ik dat er best wel wat gedold mag worden als P. jongetjes onder mekaar. Je bent toch per definitie bevoorrecht als je zo’n wagen mag sturen. Het allerbelangrijkste wat mij betreft, is dat iemand passie heeft voor de bolide die hij rijdt, what ever het is. Beleving is persoonlijk en over smaak valt niet te twisten!

Maar ik heb geen idee hoe lang de tenen zijn van de forumgenoten, bij de een wat langer dan bij de ander waarschijnlijk. Mij boeit het voor geen meter als iemand wat te zagen heeft over m’n type bolide. Vind ik wel leuk van die reacties. Denk dat we het hier gewoon met een korreltje zout mogen nemen.

Maar ja, is maar een mening eeeej… :coolness:

Ik had gisterenavond het vermoeden dat mijn stelling mbt een 911 wel wat emoties bij sommigen zou losmaken… Echter is dit totaal de bedoeling niet.

Ik respecteer iedereens mening en iedereens smaak. Wat mijn persoonlijke smaak betreft zie ik mezelf eerder in een 911…

Sommigen verven hun living mojito-groen, anderen roos, noch anderen zandkleuren… Net zoals sommigen een voorliefde hebben voor een 911, anderen voor andere modellen… Naar mijn mening wil dit totaal niet zeggen dat ik bepaalde modellen tot tweederangs bombardeer…

Just my 2c…

Welkom, mooie preparaties ook, ben op m’n 35ste begonnen, heb er nooit geen seconde spijt van gehad!

Over de andere P’s, ik ben ook een Elf adolaat, nog iets extremer, luchtgekoeld dat is, nog extremer zelfs met een breed achterkantje en serieuze power.

Maar moet zeggen, sinds ik hier steeds meer kennis op doe over de andere types (ik kende voor ik hier kwam alleen de boxster en de 924 als andere P’s), ben ik ze toch serieus gaan waarderen. Ik heb zelfs het vermoeden dat de Boxster de redding is geweest voor het hele merk. Er rijden er zeer veel van rond, zijn relatief betaalbaar en ik denk dat het hele sterke wagens zijn … dat je er weinig stukken mee hebt zeg maar. En dat ze het echte cabrio plezier geven en enorm sportief zijn als ik er de prestaties hier en daar op na lees.

En tsja, als je er op die manier inzit, dan zijn ook de 996 en de 997 GEEN optie. In jouw geval zal alleen een luchtgekoelde je genezen … :mrgreen:

ps. En voor de ‘originele look’ staande koplampen moet je nog een nummertje verder terug dan de 993! :happydance:

[quote=”dejos” post=166354]Boxster-rijders, neem dit nu aub niet verkeerd op hé…[/quote] :what:
                    Je hebt duidelijk nog geen ervaring met een Boxster of een transaxle (924,944, ….)

Jammer dat je alle niet 911 *porsche meteen tot 2de rangs degradeert. :bounce:
                    Tja, we zullen het maar bestempelen als een jeugdzonde, naar verluidt heeft iedereen daar recht op. 😉

Het doel is één van mijn dromen te verwezenlijken voor mijn 40e… Dit houdt natuurlijk niet in dat ik tot dan ga wachten hé… Alles zal afhangen van welk budget er gaat overblijven, en waar ik uiteindelijk mijn oog laat op vallen natuurlijk…

Ik ga echter wel voor een 911 gaan… De boxster is mss leuk om mee te rijden en vertoont heel wat gelijkenissen, maar ik ga liever voor “the real thing” (Boxster-rijders, neem dit nu aub niet verkeerd op hé…)

Leuk om al jullie enthousiaste reacties hier te lezen!

Of de 968….de beste Porsche die ze ooit gemaakt hebben

Welkom Joris , wat een voorstelling .
                          Je hebt je huis MET garage MET smeerput en brug , waar wacht je op :think:
                          Zoals een paar items hiervoor al aangehaald: begin met een boxster, SC, vroege 996 of als het transax. mag zijn: een 924 ,944 ,968 .
                          Dan :driver: je ondertussen al in afwachting van je ultieme droom.
                          En denk eraan: elke *porsche is een echte *porsche :first:

welkom, ik zou de 993 kiezen op lange termijn beste keuze maar financieel wat duurder als hobbywagen, maar ik ben bevooroordeeld natuurlijk. Blijf nog wat doorsparen en je informeren tot je echt weet wat je wilt *luv

Enorm verschil tss 997 en 996 is er anders ook ni echt meer !
                              Welkom, Succes & always keep chasing your dreams !

Welkom Joris! Al eens aan de boxster gedacht? Een 987 is betaalbaar, cabrio en het interieur heeft nogal veel gemeen met de 997… 😛 in afwachting tot je budget rond is voor de 997. 😛 Dan moet je tenminste geen 7 jaar meer wachten om te :driver:

Welkom hier en wees gerust, als de dalende lijn van de 997 zich voortzet zoals ze nu bezig is kan je binnen een paar jaar eentje kopen aan de prijs van een 996 op dit moment. :coolness:

Welkom Joris.
                                    Doe zoals ik,koop u ne 924….dan heb je al een halve Porsche.
                                    En later,als ik groot ben….:)

Succes met de zoektocht,want idd dat is ook al een leuke bezigheid.

Grt

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.