nieuwprijs 996

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 nieuwprijs 996

• Maker
    Discussie

• isa
    Deelnemer

weet er iemand de nieuwprijs (van vroeger dan) van een 996, 3.2 ?

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
      • mijn 996 car4 bijna full option heb ik in december 2002 negenenzestig duizend euro “ohne Mwst.” betaald

Allen, is er ergens een lijst te raadplegen waar de prijzen van 996 met zijn opties in vermeld zijn.
          Ik zou eens willen weten wat mijn 996 4s toen gekost heeft.
          Kwestie van aan mijn vrouw te laten zien; kijk eens hij koste toen zoveel en nu kost hij veel minder; dus heb ik toch goede koop gedaan 😉

hoeft niet hoor, want eigenlijk was dit al wat ik vermoedde, zijnde dat het een duurdere (cabrio) uitvoering was. Het leek mij gewoon nogal veel voor een standaard Carrera 2 coupe 996… 😉

[quote=”porschky”:glhnxelq]maar was het een 2 of een 4? Want een 4 is inderdaad al wat duurder dan de 2, niet? En een coupe?[/quote]
              De prijs die ik vermeld heb is voor een 996 Cabrio Carrera 2. Het verschil met de 4 was niet zo groot maar ik had liever een 2, rijd leuker.
              De coupé was inderdaad goedkoper in basisprijs, ik dacht +- 7000 euro, kan dit wel eens nakijken indien je wenst.

maar was het een 2 of een 4? Want een 4 is inderdaad al wat duurder dan de 2, niet? En een coupe?

[quote=”porschky”:2glv9b2h]welke versie was dat dan? Want 89000 ‘standaard’ voor een toenmalige 3.4 lijkt me op het eerste zicht gevoelsmatig nogal veel, als we zien dat de ‘gewone’ 3.6 997 nu zelfs maar iets rond de 80.000 cataloog staat…[/quote]

Model 1999 en het bedrag 88.935 euro staat zo op mijn factuur en 16.291 euro voor de opties.
                  Voor een 964 Carrera 4 Targa uit 1991 heb ik destijds 84.283 euro betaald of 3.400.000 oude Belgische Frankskens.

Prijzen vergelijken met recente wagens is niet realistisch.

[quote=”porschky”:2592c20b]welke versie was dat dan? Want 89000 ‘standaard’ voor een toenmalige 3.4 lijkt me op het eerste zicht gevoelsmatig nogal veel, als we zien dat de ‘gewone’ 3.6 997 nu zelfs maar iets rond de 80.000 cataloog staat…[/quote]

Je hebt het bedrag niet goed gelezen,Porschky.Iets meer dan 88 €.Dat moet voor de miniatuur geweest zijn. 😆 😆

welke versie was dat dan? Want 89000 ‘standaard’ voor een toenmalige 3.4 lijkt me op het eerste zicht gevoelsmatig nogal veel, als we zien dat de ‘gewone’ 3.6 997 nu zelfs maar iets rond de 80.000 cataloog staat…

[quote=”isa”:ndsz0dox]weet er iemand de nieuwprijs (van vroeger dan) van een 996, 3.2 ?[/quote]

Je bedoeld waarschijnlijk een 3,4
                        Ik heb de mijne 88,935 euro betaald zonder de opties.

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.