- Dit onderwerp bevat 52 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 3 maanden geleden door .
-
Discussie
-
29 maart 2015 om 19:01
Yep, I did it again
Ik kan er dan ook niet aan doen, het is gewoon een gevolge van een (het 2de :)) jeugdtrauma
Tjan, 1998 mocht ik van onze pa – ja ik woonde nog thuis, ik was aan het sparen (voor een huis, blijkbaar) – mijne Audi cabrio niet inruilen voor een lichtgrijze 964 Targa. Ze vroegen daar toen – met een dikke 60k kms op de teller – 762.000 frankskes voor. Jarenlang op mijn maag gelegen!Soit, dus toen ik op een avond een ‘linnen’-grijze 964 targa te koop zag staan, heb ik weeral maar een nachtje wakker gelegen. Ik heb immers net de gele CS gekocht.
Maar de volgende morgen, dan maar toch voor dag en dauw (oké 8 uur, maar ’t was weekend..) in den auto gesprongen en gaan zien. Gezien de prijsexplosie van de 964 Targa’s (Waarom nu pas? Heeft dit te maken met de 991 Targa?) wist ik dat ik snel moest zijn.Dat het een US-versie (originele C03 uitlevering) was, met automaat dan nog wel, kon mijn niet afremmen.
Dat er nog kosten aan waren zelfs ook niet (de wagen werd immers verkocht zoals hij van de boot gereden werd, dus wel ff riskey).Maar deze 964 had weinig kms en dit was er in alle opzichten aan te merken. Super strakke lijnen, proper en goed draaiend moteureke en het originele interieur in nog nieuwstaat.
Nog niet dikwijls gezien.
Trouwens hoewel de wagen 25 jaar oud is voelen de bedieningsknoppen allemaal zeer degelijk aan (zoals bij een 10 jaar oude Audi), nieuw dakje, onbeschadigde originele 16-ers met zgan banden met als kers op de taart recente bilsteins. De basis was super, gokte ik.Ik moet eerlijk zeggen, tot mijn eigen verrassing, stoorde de automaat mij tijdens de testrit niet, integendeel als ik terug denk aan de slecht gealignieerde pedalen van mijn (ex-) 993, misschien wel een verademing.
Onderweg naar huis een heel verhaal voorbereid zo van: “de wagen is een investering” / “prijzen gaan enkel stijgen” / “we zetten deze op ons gemak in orde, rijden er ondertussen mee en dan verkoop ik dat wel weer”; kwestie van nog binnen te mogen.
Ik doe heel mijne uitleg, laat de foto’s zien en dan zegt die van ons: “Allez nu komt ge is ne deftige Porsche waar we met heel het gezin in kunnen en dat wilt ge dan verder verkopen”.Hallo, heb ik iets gemist !? OK, mijn andere Porsche’s zijn niet direct gezinsvriendelijk, maar in de (ex-) 968 CS 4-zitter en de (ex-) 997 was het altijd een gezaagd van hier tot ginder.
We zien wel :).Ondertussen al eens een expert de wagen laten beoordelen en gelukkig heb ik gelijk gekregen, het is een zeer gezond manneke.
Inderdaad een zeer gezonde carrosserie & chassis, rijdt effectief heel zuiver; automaat pakte opnieuw perfect zowel up als down, motor (toch wel wat stilgestaan de laatste tijd) slaat onmiddellijk aan zonder rook en draait quasi onmiddellijk stabiel stationair. Geen tekenen van ongeval (werd mij ongevalvrij verkocht, maar ja), juist de voorklep is niet 100% origineel. Qua grote kosten blijft het dus beperkt tot het lekkend stuurhuis.Tegen de zomer (tis ne 08/1990) de Targa langzamer hand beginnen in orde te zetten zekers en ja dan maar onmiddellijk professioneel laten overspuiten zekers (wat kleurverschil en 2 deukjes) en een Europees bumperke opsteken (thx Glenn) dan staat ie als nieuw.
Voila, en dan nu de fotokes
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.