No 5 – en het is gene sjanel

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 No 5 – en het is gene sjanel

  • Maker
    Discussie
  • Yep, I did it again
    Ik kan er dan ook niet aan doen, het is gewoon een gevolge van een (het 2de :)) jeugdtrauma
    Tjan, 1998 mocht ik van onze pa – ja ik woonde nog thuis, ik was aan het sparen (voor een huis, blijkbaar) – mijne Audi cabrio niet inruilen voor een lichtgrijze 964 Targa. Ze vroegen daar toen – met een dikke 60k kms op de teller – 762.000 frankskes voor. Jarenlang op mijn maag gelegen!

    Soit, dus toen ik op een avond een ‘linnen’-grijze 964 targa te koop zag staan, heb ik weeral maar een nachtje wakker gelegen. Ik heb immers net de gele CS gekocht.
    Maar de volgende morgen, dan maar toch voor dag en dauw (oké 8 uur, maar ’t was weekend..) in den auto gesprongen en gaan zien. Gezien de prijsexplosie van de 964 Targa’s (Waarom nu pas? Heeft dit te maken met de 991 Targa?) wist ik dat ik snel moest zijn.

    Dat het een US-versie (originele C03 uitlevering) was, met automaat dan nog wel, kon mijn niet afremmen.
    Dat er nog kosten aan waren zelfs ook niet (de wagen werd immers verkocht zoals hij van de boot gereden werd, dus wel ff riskey).

    Maar deze 964 had weinig kms en dit was er in alle opzichten aan te merken. Super strakke lijnen, proper en goed draaiend moteureke en het originele interieur in nog nieuwstaat.
    Nog niet dikwijls gezien.
    Trouwens hoewel de wagen 25 jaar oud is voelen de bedieningsknoppen allemaal zeer degelijk aan (zoals bij een 10 jaar oude Audi), nieuw dakje, onbeschadigde originele 16-ers met zgan banden met als kers op de taart recente bilsteins. De basis was super, gokte ik.

    Ik moet eerlijk zeggen, tot mijn eigen verrassing, stoorde de automaat mij tijdens de testrit niet, integendeel als ik terug denk aan de slecht gealignieerde pedalen van mijn (ex-) 993, misschien wel een verademing.

    Onderweg naar huis een heel verhaal voorbereid zo van: “de wagen is een investering” / “prijzen gaan enkel stijgen” / “we zetten deze op ons gemak in orde, rijden er ondertussen mee en dan verkoop ik dat wel weer”; kwestie van nog binnen te mogen.
    Ik doe heel mijne uitleg, laat de foto’s zien en dan zegt die van ons: “Allez nu komt ge is ne deftige Porsche waar we met heel het gezin in kunnen en dat wilt ge dan verder verkopen”.

    Hallo, heb ik iets gemist !? OK, mijn andere Porsche’s zijn niet direct gezinsvriendelijk, maar in de (ex-) 968 CS 4-zitter en de (ex-) 997 was het altijd een gezaagd van hier tot ginder.
    We zien wel :).

    Ondertussen al eens een expert de wagen laten beoordelen en gelukkig heb ik gelijk gekregen, het is een zeer gezond manneke.
    Inderdaad een zeer gezonde carrosserie & chassis, rijdt effectief heel zuiver; automaat pakte opnieuw perfect zowel up als down, motor (toch wel wat stilgestaan de laatste tijd) slaat onmiddellijk aan zonder rook en draait quasi onmiddellijk stabiel stationair. Geen tekenen van ongeval (werd mij ongevalvrij verkocht, maar ja), juist de voorklep is niet 100% origineel. Qua grote kosten blijft het dus beperkt tot het lekkend stuurhuis.

    Tegen de zomer (tis ne 08/1990) de Targa langzamer hand beginnen in orde te zetten zekers en ja dan maar onmiddellijk professioneel laten overspuiten zekers (wat kleurverschil en 2 deukjes) en een Europees bumperke opsteken (thx Glenn) dan staat ie als nieuw.

    Voila, en dan nu de fotokes

    DSC00038.jpg

    DSC00039.jpg

    DSC00040.jpg

    DSC00044.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 52)
    • Targa rules!!! :first:

        Het origineel kan niet verbeterd worden, de Targa ziet er gewoon af uit…

          show_love_with_emoticons.png

            Ik sluit mij hier volledig bij aan: mooier zo , staat IMHO perfect nu :first:

              +1,
              maar ik zou hem vooraan ietsje laten zakken 💡

                Mooier dan met de Speedlines vind ik :up: :up: :up:

                  Staat ferm zo :up:

                    Vorige week van Zjiepkit een scan – in het nederlands :applaus: – binnen gekregen

                    Duizend maal dank :hail: :hail: :hail: :hail:

                    Dit weekend dan maar eens de spons erover en wat fotokes van de 964 met zijn D90-kes
                    Tijdens de fotoshoot enkele weken geleden maakte iemand volgende opmerking “Zo’ne Targa dat rammelt nogal zekers?”
                    Tja, ik moest ontkennend antwoorden, deze Targa is zo goed als rammelvrij.
                    5 minuten later beslist om de speedlines er dan toch maar af te halen. En zo staat ie terug op zijn origineel velgskes. Ideëen over verlagen zijn bij deze ook opgeborgen. Kwestie van het zekere voor het onzekere te houden. Wagen staat al 25 jaar ‘origineel’ en als ie nu nog niet rammelt, wil ik niet diegene zijn welke de wagen forceert. :engeltje:
                    Uiteindelijk ziet hem er zo ook lekker uit, toch? :lekker:

                    IMG_0070.jpg

                    IMG_0068.jpg

                    DSCF9782.jpg

                    En nog wat fotokes samen met een voorouder

                    IMG_0134.jpg

                    IMG_0125.jpg

                      Geen probleem hoor

                        Denk wel dat het de versie van 92 of 94 is…versie van 91 was volgens hen niet meer verkrijgbaar

                          Ik zou het inscannen maar HP scanner thuis is al een paar jaar oud en niet bepaald gebruiksvriendelijk laat staan snel te noemen…foto per foto met de gsm lijkt me ook niet bepaald ideaal. Zal het boekje maandag meenemen en kopiëren zodat ik het kan mailen of faxen.

                            DAT ZOU SUPPER ZIJN :hail: :hail: :hail: :hail: :hail: :hail: :hail: :hail: :hail: :hail:

                              Heb paar maanden geleden een nl handleiding besteld en ontvangen bij carrera motors, kan eventueel maandag wel een kopie maken op het werk en door faxen/mailen. Laatste werkdag vandaag vandaar pas maandag

                                @ Sensa

                                Scan zeker welkom :first: :drink: :respect2:

                                  ik zou de ENG gescande versie van Sensa accepteren. ‘t is uiteindelijk toch een ex-USA :engeltje:

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 52)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.